Ook KMC kettingen breken
Na hoeveel km was dit?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Levensgevaarlijk omdat er 1 ketting breekt? Exemplarisch kunnen er altijd kettingen breken.
Ik heb nog niet gehoord van een hele reeks gebroken KMC kettingen, dat is bij de oude Ultegraketting wel anders.
Ik heb nog niet gehoord van een hele reeks gebroken KMC kettingen, dat is bij de oude Ultegraketting wel anders.
Less is bore
Dat er een keer een ketting breekt is geen uitzondering zoals Daniel al aangeeft, ik heb ook wel eens een campa ketting kapot getrapt, dat kan gewoon gebeuren, net als dat andere onderdelen nog zo goed getest kunnen falen.
mijn Flickr
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Soms heb je domweg pech. Zo heb ik één keer een kettin gebroken, een spiksplinternieuwe dura-ace 9 speed die op de mtb zat. Bij de eerste rit, op het mtb parcours van Schoorl, ging hij bij de laatste klim dwars doormidden. Het zou wel fair zijn als je compensatie krijgt en niet meer dan fatsoenlijk als zo contact met je opnemen.
In andere topics en in Fiets is er melding gedaan van bepaalde types Shimano kettingen die breken, hier van brekende KMC kettingen. Ook Campa kettingen zullen ongetwijfeld wel kunnen breken hoewel ik daar eigenlijk niet van hoor. Zelf heb ik gelukkig nog nooit een gebroken ketting gehad en hoop het ook nooit mee te maken.
Maar wat doe je als je alleen aan het fietsen bent en ergens in de polder of op vakantie in de bergen met een gebroken ketting staat.
Moet je dan altijd maar een kettingpons en een sluitschakel meenemen? En wat is het volgende? reserve boutjes, reserve kabels, spaken, meer gereedschap dan een minitool, etc. Een rugzak met een complete fietswerkplaats?
Alles kan natuurlijk kapot maar kunnen fabrikanten niet gewoon betrouwbare spullen maken?
Maar wat doe je als je alleen aan het fietsen bent en ergens in de polder of op vakantie in de bergen met een gebroken ketting staat.
Moet je dan altijd maar een kettingpons en een sluitschakel meenemen? En wat is het volgende? reserve boutjes, reserve kabels, spaken, meer gereedschap dan een minitool, etc. Een rugzak met een complete fietswerkplaats?
Alles kan natuurlijk kapot maar kunnen fabrikanten niet gewoon betrouwbare spullen maken?
-
- Forum-lid HC
Arjan schreef:Moet je dan altijd maar een kettingpons en een sluitschakel meenemen? En wat is het volgende?
Telefoon?
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Gewoon go with the flow. Niet alles in het leven is in te calculeren. Soms neemt een training een verrassende wending. Misschien ontmoet je dankzij een brekende ketting wel de liefde van je leven of een verfrommeld staatslot waar net een grote prijs op blijkt te zijn gevallen... Niet al te druk maken dus (telefoon kan trouwens ook kapot gaan, en dan?)