Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Raakt Colnago uit het peloton?

touran
Forum-lid

touran 26 okt 2008 07:50

Ja vind het niet gek dat boogerd dat zegt.
Colnago is natuurlijk van oudsher een mooi merk maar het prijspeil is om te janken(reden waarom de jongere generatie geen colnago wil)
En om eerlijk te zijn heb ik wat klanten zitten met een colnago die erg zwaar is (alu frame)
Argument als je daar dan eens over praat met je klant"het is toch een colnago".
Hier hoef je niet mee aan te komen met de klanten die in deze tijd erg goed geinformeerd zijn en worden door andere fabrikanten.
prijspeil nog daargelaten wie wil er dan nog een fiets van Ernesto.
Hij heeft het op enkele dingen toch wel laten liggen en dat is zuur voor colnago.

groetjes
http://www.rtcbuitenlust.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

sprintbom
Forum-lid

sprintbom 26 okt 2008 08:48

bazz schreef: Dat is zo voor merken die redelijk onbekend zijn, die komen door sponsering van profploegen in de picture daardoor, echter voor bekende merken die al tientallen jaren bestaan is dit minder van tel.

Toch kan ik dit tegenspreken. Wie kent of rijdt er nog met Gios. Bianchi hoe ver waren dit niet weggezakt tot ze terug in het profpeloton zijn gestapt.

sprintbom
Forum-lid

sprintbom 26 okt 2008 08:51

Ik heb gisteren bij Hopmans een witte Colnago Extreme Power zien hangen en vind dat een zeer mooie echte Italiaanse fiets.

En natuurlijk zegt Boogerd nu dat zijn fiets nu beter is. Niemand denkt eraan dat hij deze fiets misschien wel gratis heeft gekregen en reklame voor dit merk moet maken.

composite
Forum-lid

composite 26 okt 2008 09:17

Tja, Boogerd is nu eenmaal een flap-uit, en het feit is wel dat de constructie van onder andere de C50 serie (en afstammelingen daarvan) volgens een verouderde methode zijn geconstrueerd. Hierdoor zijn het gewoon minder stijve, en zwaardere fietsen dan bijvoorbeeld een Trek Madone.
Dus ik begrijp wel dat een ex-prof (die echt wel verschillen tussen fietsen kan voelen) een modern geproduceerde, lichtgewicht fiets beter vindt dan een "old-school" gemaakte Colnago.....ik bedoel: het is toch geen geheim dat de Colnago's (muv van de laatste modellen) niet echt wonderen waren op het gebied van stijfheid en gewicht, en dat dan ook nog tegen een absurde prijs.

Ik wil geen discussie aanzwengelen over de zin/onzin van (extreme) stijfheid en/of laag gewicht, maar ik geloof Boogerd wel als hij zegt dat hij de Madone beter vindt dan een C40/C50/Colnago, want objectief gezien is dat ook zo.
Ik begrijp uiteraard dat er meer factoren meespelen in het kopen van een fiets (emotie etc), en daarin scoort een Italiaan met historie natuurlijk.....
Maar goed, dat is het mooie bij een prof (als ze nog een contract hebben, en dat heeft Boogerd met Trek in ieder geval niet)...die doen het gewoon met wat ze krijgen, en daar zijn ze niet altijd even blij mee.....en dat kunnen na hun carriere natuurlijk wel zeggen!
Gang is alles!!

maq73
Forum-lid

maq73 26 okt 2008 10:00

Ik weet niet of ik deze bewering ;
en dat heeft Boogerd met Trek in ieder geval niet

zou durven doen als je de sponsors van Boogie's Extreme ziet.

sprintbom
Forum-lid

sprintbom 26 okt 2008 10:01

Waar is de tijd dat niemand met Trek wou rijden. En dat is helemaal niet lang geleden.

bigm
Forum-lid

bigm 26 okt 2008 10:07

het zou me niet verbazen wanneer MB deze Trek toch van Trek gekregen heeft en dan is de opmerking van MB dat trek een betere fiets is dan Colnago niet helemaal objectief zijn

voor Trek is het toch ook interessant om een ex prof als MB op Trek te laten rijden met alle aandacht die hij nog steeds trekt

fiets381
Forum-lid

fiets381 26 okt 2008 10:15

Reed boogert in de zes daagse van amsterdam ook niet in trek kleding?

sprintbom
Forum-lid

sprintbom 26 okt 2008 10:32

BigM schreef:het zou me niet verbazen wanneer MB deze Trek toch van Trek gekregen heeft en dan is de opmerking van MB dat trek een betere fiets is dan Colnago niet helemaal objectief zijn

voor Trek is het toch ook interessant om een ex prof als MB op Trek te laten rijden met alle aandacht die hij nog steeds trekt

Ik kan je maar allen gelijk geven.

Als ik door mijn ervaring één ding heb geleerd, is het dat je iedere prof met een serieuze korrel zout moet nemen.

Er is een typisch spreekwoord voor

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 26 okt 2008 10:44

MaQ73 schreef:Ik weet niet of ik deze bewering ;
en dat heeft Boogerd met Trek in ieder geval niet

zou durven doen als je de sponsors van Boogie's Extreme ziet.

Voor de duidelijkheid: Trek is een van de sponsoren van Boogies Extreme. Dan nog blijft het een feit dat die Trek waarschijnlijk de betere (prof)fiets is.

Colnago gaat een beetje de kant op van De Rosa en Guerciotti: Prachtig design, maar technisch niet de top. En zonder profploeg is het lastig om terug te komen.

maq73
Forum-lid

maq73 26 okt 2008 18:47

Ik dacht niet dat ik een feit neerzet over of colnago of trek.

Ik constateer alleen dat het feit dat er geen link is tussen Boogerd en Trek mogelijk niet correct is vanwege dit sponsorschap.

En dan komt het spreekwoord van Sprintbom weer om de hoek kijken.

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt

En weet je dus niet of dit de objectieve mening is van Boogerd of ...

sanneman
Forum-lid

sanneman 26 okt 2008 23:30

Ik vind het juist leuk dat Boogerd zijn gedacht durft zeggen, ik zou trouwens van alle profs eens willen weten wat hun favoriete fiets is.
Ik ben ook wel overtuigd dat indien colnago stopt met sponsoring dat het aantal verkochte Colnago's zienderogen daalt. Ik heb een C 50 en moet eerlijk zeggen dat hij niet beter rijdt dan een Merckx Premium, die bovendien exact even zwaar is en minder dan half zo duur.

Plaats reactie