Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Raakt Colnago uit het peloton?

schuur
Forum-lid

schuur 27 okt 2008 00:28

Italiaanse fietsen = Franse wijn. Prestigieus maar zwaar overpriced.

Geldt ook voor zekere Italianse fietsonderdelen. Oeps, kom maar binnen Campagnolo politie.
Canyon F10 - Concorde Antiek

torro
Forum-lid

torro 27 okt 2008 10:55

Hier de "politie" ik rij al jaren het Campa omdat ik die kabels buiten om gewoon afschuwlijk lelijk vind (net als zadeltasjes/pompjes aan het frame e.d.), nu Shimano hier eindelijk hiervan afstapt maakt het mij het niet meer zo veel uit

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 okt 2008 11:08

schuur schreef:Italiaanse fietsen = Franse wijn. Prestigieus maar zwaar overpriced.

Geldt ook voor zekere Italianse fietsonderdelen. Oeps, kom maar binnen Campagnolo politie.

Helaas is Campagnolo over 't algemeen helemaal niet duurder dan Shimano, zeker niet op de langere termijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

edwin01
Forum-lid

edwin01 27 okt 2008 13:12

schuur schreef:Italiaanse fietsen = Franse wijn. Prestigieus maar zwaar overpriced.

Oh geweldig! Daar gaan we weer..... Bedankt schuur... :D

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 27 okt 2008 13:35

GastheerG schreef:Goed afgesteld en goed (is iets anders dan het wekelijks uit elkaar halen) onderhouden kan een Campa groep langer mee dan je lief is.

Zucht. Dat probleem heb ik ook. Campa op al mijn fietsen, en die rommel gaat niet kapot! Zo kan ik nooit eens iets nieuws kopen...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

sprintbom
Forum-lid

sprintbom 27 okt 2008 13:53

Ik rij al héél mijn leven met Campa, zowel in wielerwedstrijden als wielertoerist, nog nooit probs met gehad.

Weet je wat ik het strafste vind, de meeste negatieve commentaar over Campa komt gewoonlijk van mensen die er nog nooit hebben met gereden. Zo heb ik eens discussie met iemand gehad over Campa. Die was ook 200% anti Campa en vroeg aan hem of hij er al ooit had met gerden had. Zijn antwoordt was NEE! Hoe kan je dan commentaar over geven.

Ik geef NOOIT negatieve of positieve commentaar over Shimano gegeven. De reden hiervoor is, ik heb er nog NOOIT met gereden.

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 27 okt 2008 15:18

Effe terzijde: Tinkoff gaat op Ridley rijden en Silence-Lotto op Canyon.

dario
Forum-lid

dario 27 okt 2008 16:05

Met Campa, mag ik hopen? ;)
(kwestie van de discussie-in-de-discussie wat te voeden - 't was immers lang geleden)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

sanneman
Forum-lid

sanneman 27 okt 2008 23:24

Campa blijft zeker mooier dan shimana Dura Ace, wiens trapstel walgelijk is. Voor de prijs?? je kan je geld beter weggooien aan een mooie fiets dan aan fortis aandelen.

kers
Forum-lid

kers 28 okt 2008 10:30

Ik rij Shimano en dat doet het goed. Campa vind ik ook mooi, heb ik niet veel mee gereden, maar deed het ook goed. Zeker in de hogere segmenten wordt er niet echt flauwekul gemaakt. Meeste commentaren zijn denk ik persoonlijke voorkeur + een klein beetje aanstellerij :)
wkers

corniel
Forum-lid HC

corniel 28 okt 2008 10:35

Deze discussie ging over het nut voor 'constructeurs' om profs op hun fietsen/spullen te laten rijden. Er zijn genoeg afgeknaagde campa-shimo discussies, dus wellicht dat we dat hier moeten laten varen.

Ik heb nog niemand overtuigend horen betogen dat een merk als Colnago de afzet van fietsen gelijk kan houden zonder te sponsoren, maar misschien heeft iemand een intressante argumentatie.

Plaats reactie