Raakt Colnago uit het peloton?
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Ik weet niet wat de verhouding is in C50/EP/EPS voor de markt en voor de ploegen, maar als je de levertijden beschouwt, heeft Colnago misschien voor dit jaar meer gekozen voor het tijdig leveren aan klanten dan het voortdurend fabriceren van frames die naar de profploegen gaan. Waarom zouden ze zoveel sponsoren als ze de klant niet eens tijdig hun fietsen kunnen maken?
Dit is wat ik denk, maar of het zo is, en of ze nu wel tijdig kunnen leveren...
Dit is wat ik denk, maar of het zo is, en of ze nu wel tijdig kunnen leveren...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Ben bang dat het voor Colnago weinig goeds voorspelt door uit het profpeleton te verdwijnen.
Wie kent een merk welke mooie aantallen verkoopt en technisch goed meekomt, ondanks geen profploeg te voorzien van fietsen??
Ik niet, Colnago zal dan ook wel de kant van Gioss opgaan: Mooi, maar technisch achterlopend en weinig omzet...
Wie kent een merk welke mooie aantallen verkoopt en technisch goed meekomt, ondanks geen profploeg te voorzien van fietsen??
Ik niet, Colnago zal dan ook wel de kant van Gioss opgaan: Mooi, maar technisch achterlopend en weinig omzet...
Maar ik fiets wel!
Krijg ook de indruk dat het voor Ernesto allemaal niet meer zo hoeft. Die man gaat natuurlijk ook al wat jaartjes mee, hè. Volgens mij heeft hij ook nog geen opvolging......
Wordt mischien idd een soort van Gios-story (waar volgens mij niets mis mee is). Maar als ik dan toch nog naar zijn aanbod kijk van volgend jaar (zie ook de post van Bazz in het colnago-Topic), is dat toch nog wat anders dan Gios hoor. Ik vind die nieuwe EPS en CX-1 prachtige frames!
Wordt mischien idd een soort van Gios-story (waar volgens mij niets mis mee is). Maar als ik dan toch nog naar zijn aanbod kijk van volgend jaar (zie ook de post van Bazz in het colnago-Topic), is dat toch nog wat anders dan Gios hoor. Ik vind die nieuwe EPS en CX-1 prachtige frames!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsoren wel een continentale ploeg in Duitsland meen ik, maar die hebben hun succes allicht voornamelijk te danken aan hun prijspolitiek, die nèt even anders is dan die van Colnago...
Het is natuurlijk doodjammer dat al die mooie traditie-merken in de verdrukking komen (Gios is al genoemd) ten gunste van overzeese technische hoogstandjes zonder karakter (ik probéér objectief te blijven), maar dat hoeft ook niet blijvend te zijn: Wilier is ook al eens tien jaar lang afwezig geweest uit het profpeloton, en staat er nu toch terug, met zowel sportief als commercieel succes.
Als het geld dat Colnago nu bespaart op sponsoring naar onderzoek en technische vernieuwing gaat, is het niet uitgesloten dat ze over een paar jaar hun plaats aan de top weer innemen. En een aantal jaar kan Colnago nog wel op zijn naam blijven teren denk ik (een mainstream-merk is het immers nooit geweest)
Hoop ik althans...
't Is natuurlijk een feit dat er meer merken dan ploegen zijn, dus die concurrentie is hard - zeker voor familiebedrijfjes (maar waar er vroeger disproportioneel veel Italiaanse merken in het peloton reden, worden het er nu toch wel èrg weinig naar mijn zin!)
Het is natuurlijk doodjammer dat al die mooie traditie-merken in de verdrukking komen (Gios is al genoemd) ten gunste van overzeese technische hoogstandjes zonder karakter (ik probéér objectief te blijven), maar dat hoeft ook niet blijvend te zijn: Wilier is ook al eens tien jaar lang afwezig geweest uit het profpeloton, en staat er nu toch terug, met zowel sportief als commercieel succes.
Als het geld dat Colnago nu bespaart op sponsoring naar onderzoek en technische vernieuwing gaat, is het niet uitgesloten dat ze over een paar jaar hun plaats aan de top weer innemen. En een aantal jaar kan Colnago nog wel op zijn naam blijven teren denk ik (een mainstream-merk is het immers nooit geweest)
Hoop ik althans...
't Is natuurlijk een feit dat er meer merken dan ploegen zijn, dus die concurrentie is hard - zeker voor familiebedrijfjes (maar waar er vroeger disproportioneel veel Italiaanse merken in het peloton reden, worden het er nu toch wel èrg weinig naar mijn zin!)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Waarom zou het feit dat een merk Italiaans is betekenen dat de fietsen kwalitatief beter zijn? Het klinkt mooi, en het zal vroeger misschien ook zo zijn geweest maar volgens mij presteren ze niet beter dan andere merken. De afkomst van het merk werkt denk ik alleen psychisch op enkele klanten. Waar veel merken van proberen te profiteren, neem nou het helmenmerk Giro... Klinkt hartstikke Italiaans maar het is een Amerikaanse fabriek.
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09
Giant heeft al heel wat colnago aandelen en zij kiezen ervoor dat er meer profs op giant rijden.Het colnago CX-1 frame zou trouwens bij giant gemaakt worden (om de prijs te drukken) net als de CLX en de colnago tijdritframes en waarschijnlijk ook de colnago MTB's.
Groetjes
anniversary schreef:Het colnago CX-1 frame zou trouwens bij giant gemaakt worden (om de prijs te drukken) net als de CLX en de colnago tijdritframes en waarschijnlijk ook de colnago MTB's.
Zou? Maar is dat ook zo, hoe kom jij aan deze informatie??
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09
Herera schreef:anniversary schreef:Het colnago CX-1 frame zou trouwens bij giant gemaakt worden (om de prijs te drukken) net als de CLX en de colnago tijdritframes en waarschijnlijk ook de colnago MTB's.
Zou? Maar is dat ook zo, hoe kom jij aan deze informatie??
Van Ernesto
Nee info komt van Eurobike in Friedrichshafen .
the CX-1 main triangle is made by Giant and then shipped to Italy for final assembly of the tubes by Colnago.
Hoe zou het trouwens komen dat de CX-1 op sommige plaatsen al te koop is voor 2400 zadelpen en headset inbegrepen.
Ik denk niet omdat het carbon ineens zoveel goedkoper geworden is in Italië?
Ik vind het trouwens een hele goeie zet van colnago dat de prijzen van hun nieuw ontwikkelde frame's heel wat goedkoper zijn dan we gewend zijn van de vorige frame's ( EP , Extreme c , c-50).
Groetjes
johnnieb schreef:Ik dacht dat het laatst in het blad stond dat giant heel veel fietsen voor andere merken maakt. Dit om dat ze al heel ver zijn met carbon.
En dat is precies het probleem van de fietsenmerken die niet vol voor de carbon ontwikkeling zijn gegaan,of kunnen gaan.
Die moeten het nu bij een ander kopen.
En dus verlies je dan op den duur de invloed op de innovatie.
Gevolg is dat je positie verzwakt op termijn
Blijven er als gevolg daarvan ,een paar grote over die op den duur deze merknamen overnemen om deze dan zelf te exploiteren.
Dat is tenslotte in de auto- en motorfietsindustrie al lang aan de gang.
Zij is ook tegen