Momenteel heb ik op mijn mtb Magura Julie schijven.
Is het mogelijk een andere set wielen met Shimano XT schijven (zelfde diameter) te bevestigen zonder dat ik de remklauw moet vervangen?
Remschijven ...... pfff
- daniel1975
- Forum-lid HC
TiesT schreef:Kan wel voorkomen dat je ff de caliper moet bijstellen. (+/-1min werk)
Ligt eraan of je IS of PM aansluiting hebt.... Bij PM is het idd 1 min werk, anders moet je met vulringen gaan puzzelen. Dan kun je beter vulringen gebruiken bij je schijft om de boel goed te centreren. Dan ben je na 1 uur puzzelen voor altijd klaar.
Less is bore
Daniel1975 schreef:TiesT schreef:Kan wel voorkomen dat je ff de caliper moet bijstellen. (+/-1min werk)
Ligt eraan of je IS of PM aansluiting hebt.... Bij PM is het idd 1 min werk, anders moet je met vulringen gaan puzzelen. Dan kun je beter vulringen gebruiken bij je schijft om de boel goed te centreren. Dan ben je na 1 uur puzzelen voor altijd klaar.
Correct. Logisch ook trouwens.
Dank je wel voor de reacties. Het was idd heel simpel, kan de wielen gewoon uitwisselen.
Ik heb nu een mooi Xt wielsetje met voor een XTR schijf van ø180 en achter een XT schijf van ø160. Rijdt echt super, had niet verwacht dat een wielenset op de mtb zoveel uit zou maken.
Ik heb nu een mooi Xt wielsetje met voor een XTR schijf van ø180 en achter een XT schijf van ø160. Rijdt echt super, had niet verwacht dat een wielenset op de mtb zoveel uit zou maken.