Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

nieuwe racefiets

leke1992
Forum-lid

leke1992 04 aug 2008 23:11

ik begin juist met wielrennen maar weet niet goed welke racefiets te kopen

mijn budget ligt tussen de 1000-1300 euro
ik had wel al een goede fiets gevonden
http://www.lucky-bike.de/.cms/21-1-892

als iemand mij advies kan geven laat het dan weten

mvg leke1992

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 04 aug 2008 23:20

Dat ziet er goed uit. Prima fiets voor een goede prijs. Denk er wel aan dat je weet welke maat je fiets moet hebben, en zorg ervoor dat je weet hoe alles afgesteld staat (breedte van het stuur, zadelhoogte, lengte van de stuurnok (vorbau))
Een van de nadelen van het kopen via internet is namelijk dat je geen voorlichting krijgt.

Eventueel, voor zover je daar nog niet had gekeken, is Roseversand een goede winkel om eens te gaan kijken. Zij hebben een eigen merk, Red Bull (nee, niet het drankje) dat inmiddels al een goede reputatie heeft opgebouwd. Zij zijn een van de grootste webshops op fietsgebied, van Europa. Voordeel is dat ze ook een echte winkel hebben. Deze ligt in Bocholt Duitsland) vlak over de grens. Het personeel is deskundig en meet je gratis op, zodat je zeker weet dat je fiets op maat is. Er is ook Nederlands personeel.

www.rose.nl

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 04 aug 2008 23:20

Ik heb net mijn rijbewijs.

Ik zoek een auto van 1000 euri, welke kan ik het beste kopen?

Ik heb deze gevonden marktplaats.nl/renaultclio.

Even serieus:
Er staat hier genoeg info. Doe zelf eerst wat moeite zou ik zeggen.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 04 aug 2008 23:29

Ja, ook mooi, gezellig! Welkom op het forum van FIETS!
Je doet wel moeite om te klagen Gais. Met evenveel typactie had je een normale reactie kunnen geven.
Er hebben al 567 mensen dezelfde vraag gesteld als de topicstarter. Als je wilt heb je vanaf nu een leuke hobby. Mensen die vragen om advies een beetje gaan zitten afzeiken.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 04 aug 2008 23:54

Tsja je hebt misschien wel gelijk. Vond het alleen een topic waar er zoals jij al zei al 567 van voorbij zijn gekomen. Je kan wel iedere keer info gaan geven maar je kan een topic starter er ook op wijzen om wat rond te kijken hier op het forum.

Maar de volgende keer zal ik het anders brengen. In ieder geval veel plezier op dit forum (ze zijn niet allemaal zo bot als ik ;)).

thijsmerak
Forum-lid

thijsmerak 05 aug 2008 00:06

Get a life Gaisdergerman..

maargoed... ontopic:

Felt is een goed merk dat flink aan de weg timmert in het fietsenland en met Dura-Ace op de fiets haal je zeker kwaliteit binnen! Voor deze prijs kan je het bijna niet laten staan..

Het enige nadeel van online bestellen is het 'op maat maken' van de fiets, zoals Robbebopper zegt, de breedte en lengte van onderdelen.

succes met uitzoeken.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 05 aug 2008 00:07

gaisdergerman schreef:Ik heb net mijn rijbewijs.

Ik zoek een auto van 1000 euri, welke kan ik het beste kopen?

Ik heb deze gevonden marktplaats.nl/renaultclio.

Even serieus:
Er staat hier genoeg info. Doe zelf eerst wat moeite zou ik zeggen.

Kan je even de link goed plaatsen van de Reneault Clio , ik zoek nog een leuke auto voor mijn vrouw. Die link van jou werkt niet helaas. Wel graag een clio met weinig kilometers en bj na 2004. ;-)
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

foosho
Forum-lid

foosho 05 aug 2008 00:14

Als het je maat is, is het een perfecte aanbieding lijkt me...

Dura-ace onderdelen, gewicht fiets zeer netjes, carbon voor- en achtervork.
Wieltjes zijn niet de lichtsten, maar zul je geen buil aan vallen.

En... er gaan hier geluiden op dat Felt in 2009 tha bomb wordt.. dus.. ;)

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 05 aug 2008 00:19

Rene schreef:
Kan je even de link goed plaatsen van de Reneault Clio , ik zoek nog een leuke auto voor mijn vrouw. Die link van jou werkt niet helaas. Wel graag een clio met weinig kilometers en bj na 2004. ;-)

No problemo

http://auto.marktplaats.nl/renault/1831 ... ge-km.html

sluit
Forum-lid

sluit 05 aug 2008 01:39

inderdaad, ik vind het nogal wat. Prachtfiets hoor, daar niet van. Maar als ik dingen lees als "ik begin net met fietsen" en "ik heb een budget van 1000-1300 euro", dan mis ik even iets..

Kijk eerst eens of fietsen iets voor je is op een wat goedkopere fiets. Nieuw of 2-hands maakt dan nog niet zoveel uit, maar waarom starten op een volledig Dura Ace-afgemonteerde fiets die na 1 jaar al bijna voor de helft is afgeschreven?

Of ben ik gewoon te lang uit het fietswereldje geweest en zijn de dingen in 13 jaar tijd compleet veranderd? Of is alles gewoon zoveel goedkoper geworden? Op mijn 15e begonnen met een Giantje, na anderhalf het virus compleet te pakken en goed gespaard voor mijn droomfiets destijds om koersen te kunnen gaan rijden. En dat was een Columbus-frame afgemonteerd met STI-shimano. Destijds relatief nieuw en dus behoorlijk aan de prijs. Om nog enigzins met het spaargeld die fiets te kunnen betalen werd het een RX100-groep (ja, lach maar) op een Columbus Chromor-frame met Campagnolo V-velgen.

Beestje doet het sinds een paar weken weer en ik ben er nog steeds (of eigenlijk weer) machtig blij mee, maar volgens mij zijn fietsen het enige product dat baat heeft gehad bij de invoering van de euro. Want omgerekend was mijn bika net zo duur als de fiets hierboven....

Ergo: ik zou instappen op een goedkopere fiets (nieuw met wat goedkopere onderdelen, of 2ehands met hetzelfde spul) en eerst maar eens kijken of het je bevalt. Behalve als geld geen enkele rol speelt op jouw leeftijd (16 te zien aan je nickname). En inderdaad gewoon even de boel op laten meten bij een fietsenmaker, want dat vergroot de kans op een plezierige rit behoorlijk.

Succes ermee!

lior63
Forum-lid

lior63 05 aug 2008 10:26

Als beginnende fietser zou ik een ervaren fietser meenemen als je een fiets koopt, ook als je hem bij de FM koopt, al is het alleen maar om te voorkomen dat je van alles wordt aangesmeerd.

Plaats reactie