DURA ACE WIELEN
Een kameraad van mij heeft onlangs nieuwe Dura Ace wielen gekocht. Nu heeft hij deze week al een spaak gebroken in het achterwiel. Er viel niet meer met te rijden daar het wiel bijna zijn kader raakte. Mijn vraag is nu: is dat brutte pech of zijn deze wielen niet geschikt voor iemand van 85 kg.
-
- Forum-lid HC
Waarschijnlijk gewoon pech!
Dar er niet meer mee te fietsen viel is een bekend probleem met systeemwielen, als er een spaak breekt zit er vaak een grote slag in.
Dar er niet meer mee te fietsen viel is een bekend probleem met systeemwielen, als er een spaak breekt zit er vaak een grote slag in.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
Brute pech? Misschien wel maar Shimano heeft opvallend veel meer brute pech met zijn wielen vergeleken met Campa of Fullcrum bv. Volgens mij deugen hun wielen nog steeds niet, ondanks dat ze gans hun gamma herbekeken hebben.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
-
- Forum-lid
BRUTTE PECH!! een vriend van mij heeft de hoge shimano's en rijd er al een heel seizoen koers mee zonder enig probleem! in de winter gaat hij ze ook gebruiken om te crossen dus ik denk wel dat je gewoon brutte pech had!
-
- Forum-lid
En omdat er iemand één seizoen met die wielen gereden heeft zonder pech zijn het ineens superbetrouwbare wielen? Het is gewoon een feit dat er een veelvoud van klachten over shimanowielen voorkomt in vergelijking met Campawielen, of je dat nu graag hebt of niet.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Ijzeren Briek schreef:En omdat er iemand één seizoen met die wielen gereden heeft zonder pech zijn het ineens superbetrouwbare wielen? Het is gewoon een feit dat er een veelvoud van klachten over shimanowielen voorkomt in vergelijking met Campawielen, of je dat nu graag hebt of niet.
Je moet dat in percentages bekijken hè.. of het dan ook nog zo is..
SpEric schreef:Ijzeren Briek schreef:En omdat er iemand één seizoen met die wielen gereden heeft zonder pech zijn het ineens superbetrouwbare wielen? Het is gewoon een feit dat er een veelvoud van klachten over shimanowielen voorkomt in vergelijking met Campawielen, of je dat nu graag hebt of niet.
Je moet dat in percentages bekijken hè.. of het dan ook nog zo is..
Lijkt mij ook ja. Ik weet zeker dat er ook echt een veel veel veelvoud aan shimano wielen verkocht wordt ten opzichte van campa. En tja dan heb je ook meer klachten. Al moet gezegd worden dat campa op zich wel goed bezig is met zijn wielen. Wat mij betreft alleen jammer dat je de bandjes er zo moeilijk omheen krijgt.
-
- Forum-lid
Ik zou daar nog niet zo zeker van zijn dat er een veelvoud van Shimanowielen verkocht worden. Op kant en klare fietsen misschien wel maar verder. Als ik in mijn vriendenkring kijk dan rijdt het overgrote deel met Campawielen. Van alle fietsen die ik al assembleerde is er nog geen enkele die problemen gehad heeft met een Campawiel. Wel problemen bij die enkeling met Shimanowielen (WHR560's): spaakbreuk reeds twee maal. Ik zeg er wel bij dat het net die 100+er is en ik weet ook dat dat veel stresserender is voor een wiel. Ik ga met mijn rond de 66 kg draaiende gewicht nooit een wiel in frut rijden, dat weet ik ook wel.
Neem gewoon de proef eens op de som en zoek op het forum eens negatieve ervaringen of klachten over Campawielen. Ik ben benieuwd hoeveel je er gaat vinden. Discussie over de Fullcrum R1 ook maar eens nalezen: direct meerdere reactie's die behoorlijk enthousiast zijn. Fullcrum komt uit de Campastal zoals je wel zal weten.
Wat de bandjes betreft die er moeilijk omleggen klopt het ten dele: Khamsin, Vento en in mindere mate Sirroco hebben er last van. Zonda, Eurus en Shamal gaan zeer makkelijk. Van de laagprofiel weet ik het niet. Maar hier heb je wel een punt, sommige combinatie's zou je op de duur op het stort gooien. Dat wil je echt niet tegenkomen in het donker en in de regen als bv woon-werkfietser. Schwalbe Blizzard kan ik echter aanraden, dat wil wel nog lukken met een klein beetje gevloek.
Wat de Campawielen betreft heb ik eigenlijk maar 1 negatief punt: als ze een nieuw wiel aankondigen en er een beschikbaarheidsdatum aan koppelen dan kan het gerust gebeuren dat je daar 6 maand mag aan toevoegen. En ik kan het weten want mijn Shamals in titaniumuitvoering hebben ongeveer zo lang op zich laten wachten.
Neem gewoon de proef eens op de som en zoek op het forum eens negatieve ervaringen of klachten over Campawielen. Ik ben benieuwd hoeveel je er gaat vinden. Discussie over de Fullcrum R1 ook maar eens nalezen: direct meerdere reactie's die behoorlijk enthousiast zijn. Fullcrum komt uit de Campastal zoals je wel zal weten.
Wat de bandjes betreft die er moeilijk omleggen klopt het ten dele: Khamsin, Vento en in mindere mate Sirroco hebben er last van. Zonda, Eurus en Shamal gaan zeer makkelijk. Van de laagprofiel weet ik het niet. Maar hier heb je wel een punt, sommige combinatie's zou je op de duur op het stort gooien. Dat wil je echt niet tegenkomen in het donker en in de regen als bv woon-werkfietser. Schwalbe Blizzard kan ik echter aanraden, dat wil wel nog lukken met een klein beetje gevloek.
Wat de Campawielen betreft heb ik eigenlijk maar 1 negatief punt: als ze een nieuw wiel aankondigen en er een beschikbaarheidsdatum aan koppelen dan kan het gerust gebeuren dat je daar 6 maand mag aan toevoegen. En ik kan het weten want mijn Shamals in titaniumuitvoering hebben ongeveer zo lang op zich laten wachten.