Ik sta op het punt een nieuwe fiets aan te schaffen, na jaren alu, eindelijk mijn eerste carbon fiets. Ik ben 1.97 m en 98 kg zwaar dus zoek wel een fiets die strak blijft onder al dit gewicht.
Ik twijfel op dit moment tussen de Stevens Vantage of Stevens Ventoux, ik kan uit de geometrie en de testverslagen de verschillen niet goed bepalen. Belangrijk voor mij is de stijfheid van het frame maar meer nog dat ik op lange tochten redelijke comfortabel op de fiets zit, welke van de twee is op het laatste punt met mijn lengte de beste keus?
Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
Nieuwe Stevens maar welke ?
Leuk dat je gaat shoppen voor een nieuwe fiets. De twee fietsen die je noemt laten zich een beetje moeilijk vergelijken omdat ze een andere klasse vertegenwoordigen. De Vantage is als complete fiets te verkrijgen. (goeie fiets trouwens) maar de Ventoux is toch een klasse hoger en is als frameset te verkrijgen die je kan opbouwen zoals je wenst waarbij de prijs ook wat hoger is.
De Ventoux dit jaar nieuw ontwikkeld door Stevens en is ook stijver en lichter dan de Vantage. Dus mocht je het budget hebben dan zou ik voor de nieuw ontwikkelde Ventoux gaan.
Succes
De Ventoux dit jaar nieuw ontwikkeld door Stevens en is ook stijver en lichter dan de Vantage. Dus mocht je het budget hebben dan zou ik voor de nieuw ontwikkelde Ventoux gaan.
Succes
De Vantage met Ultegra kost 2399
De Ventoux met Ultegra kost 2899, das een behoorlijk verschil!
De Ventoux heeft een duidelijk hogere voorkant.
Ik heb begrepen dat de Ventoux in Maart in de winkel gaat komen.
Dus gebruikers ervaringen zullen er nog niet zijn.
De Ventoux lijkt mij qua geometie meer comfortabel.
Maar dus puur op getalletjes. Hoe het in het echt rijdt kom je pas achter als je het zelf uittest!
Beide frames zijn relatief aan de korte kant, wellicht te kort voor jou.
Ik zou als ik jou was contact op nemen met een Stevens leverancier.
Eens vragen of je ergens beide modellen 'live' kan zien.
En kijk naar hoe de geometrie zich verhoud met je huidige fiets.
Als je huidige fiets lekker zit zoek dan iets wat er het dichtst bij in de buurt komt.
Mocht je nu niet lekker zitten, laat je dan door een deskindige goed opmeten. Of nog beter ga daar met je huidige fiets heen en laat hem kijken of je goed op je fiets zit.
Zonde om een hoop geld uit te geven aan een nieuwe fiets die misschien niet goed past.
Maar dus puur op getalletjes. Hoe het in het echt rijdt kom je pas achter als je het zelf uittest!
Als je huidige fiets lekker zit zoek dan iets wat er het dichtst bij in de buurt komt.
Mocht je nu niet lekker zitten, laat je dan door een deskindige goed opmeten. Of nog beter ga daar met je huidige fiets heen en laat hem kijken of je goed op je fiets zit.
Zonde om een hoop geld uit te geven aan een nieuwe fiets die misschien niet goed past.
Roos69 schreef:De Vantage met Ultegra kost 2399
+1
~ Each cyclist has its story ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~
-
- Forum-lid
waarom precies stevens?
omdat daar je hartje sneller van gaat kloppen!
omdat daar je hartje sneller van gaat kloppen!
stevens aspin
ultegra triple
ultegra triple