Alles over vakanties op én met de fiets

criquelion

bigm
Forum-lid

bigm 01 sep 2008 23:28

[quote="ever"]

Na de finish inderdaad gehoord dat een Nederlander zwaar ten val was gekomen in de finishstraat en dat hij z'n benen niet meer kon bewegen. Hoopte toen nog dat dat tijdelijk zou zijn, maar ik begrijp nu dat dat niet zo is. Daar word je toch wel even stil van...[/quote]

dit is iemand die veel op het andere forum (Wielertoerist.nl) zit en ziet er inderdaad niet goed uit,maar hopen dat het allemaal goed komt

erik-sm
Forum-lid

erik-sm 02 sep 2008 10:58

Ik heb zaterdag ook deelgenomen aan de criq. Wat mij elk jaar opvalt, en dit sinds 1995, is de erbarmelijke organisatie : de veiligheid van de renners, de sanitaire voorzieningen, douches. Als je deze vergelijkt met organisaties in het buitenland dan vind ik het inschrijvingsgeld van 35 EUR té duur !

Als je dan later verneemt dat er in de finish (laatste km) een fietser op een auto knalt, dan is de organisatie te laken ! Als je als organisatie weet dat er meer dan 2.500 renners aankomen moeten er meer veilige garanties worden geboden. Welke organisatie staat toe om te parkeren en maneuvers uit te voeren in de laatste km ? Tevens stel ik mij de vraag welke snuggere de arrivée opzet ? In de laatste 200 meter een bocht van 180°, dat is vragen om valpartijen ?

Over de sanitaire voorzieningen...elk jaar sta je in de rij te wachten totdat je je behoefte kan doen in één van de 4 toiletten ! Zou het té veel geld kosten om enkele 'toiletwagens' te voorzien ? Zou het té veel geld kosten om enkele 'douchewagens' te voorzien ?

Ik heb me voorgehouden om dit jaar een duidelijke brief te richten aan de organisatie waarin deze zaken worden benadrukt.

Groeten Erik

ps. Veel sterkte voor Vinnie en de familie.

sampitzalis
Forum-lid

sampitzalis 02 sep 2008 12:31

ik heb 'm net gereden en was erg tevreden, goede bevoorradingen ook en het is heel fijn dat er op veel van de steile hellingen kinderen staan te juichen en klappen en mensen muziek voor je staan te maken en te zingen, compleet met accordeons, aandoenlijk en wat mij betreft zeer welkom - zo weet je tijdens de klim ook waar ie ophoudt: daar bij die muziek, kun je mooi naartoe leven

de tijdsregistratie ging ook als een tierelier (ik heb ooit nog eens tien minuten in een fuik bij de finish gestaan en daardoor goud gemist, gelukkig nu rechtgezet)

wat ik alleen jammer vind, is dat je schijnbaar alleen ter plekke foto's kunt kopen en niet naderhand via internet bij de fotograaf - ik probeer de fotograaf te achterhalen, maar dat lukt me al een dag niet, iemand meer succes? verder zie ik de uitslag ook nog niet op de site, zou toch leuk zijn voor de napret, iemand een suggestie?

fiets ze, groeten, Sam
Geheimtipp voor juli 2011: http://www.montegrappachallenge.org" onclick="window.open(this.href);return false;

pinaman
Forum-lid

pinaman 02 sep 2008 13:45

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 02 sep 2008 18:32

De uitslag staat wel op de franstalige versie van de site (onder het kopje velomediane en dan weer onder resultats). Alleen gaan ze jammer genoeg uit van de chrono tijd (de tijd gerekend van de start van 9 uur) ipv de reele tijd (de chiptijd van mat tot mat). Vorig jaar stonden beide tijden vermeld, nu (nog?) niet.

pinaman
Forum-lid

pinaman 02 sep 2008 19:19

Van die hele uitslag klopt niets. In categorie 5 is er geen nummer 1. Ik heb een hoger gemiddelde als een aantal voor mij. En de plaats op de lijst is anders als op het diploma.

ixat
Forum-lid

ixat 03 sep 2008 00:56

m'n eerste post.... ook de criq gereden. De 1e 80 km met Raphael meegefietst (Zie hierboven), daarna ging rap het licht uit, vooral door verlies van bidon, te weinig drinken, krampen zoals ik ze nog nooit heb gevoeld en voor mij te warm weer. Geweldige tocht verder!
Uiteindelijk op 7.05 uur over de finish. Zilver gehaald, wel ok, maar had graag binnen de 7 uur gereden.
(train niet zo heel veel, 2500 km per jaar..., en zwaar tekort aan duurtrainingen)

Ik vind de Criq zwaarder dan de Marmotte.... lastig om ritme te vinden hoor!
Volgend jaar weer!

raphael
Forum-lid

raphael 03 sep 2008 02:04

[quote="Erik-sm"]Ik heb zaterdag ook deelgenomen aan de criq. Wat mij elk jaar opvalt, en dit sinds 1995, is de erbarmelijke organisatie : de veiligheid van de renners, de sanitaire voorzieningen, douches. Als je deze vergelijkt met organisaties in het buitenland dan vind ik het inschrijvingsgeld van 35 EUR té duur !

knip
[/quote]

Beste Erik

los van of ik het eens ben met je kritiek: ieder jaar vind je organisatie erbarmelijk. Waarom doe je dan mee?

erik-sm
Forum-lid

erik-sm 03 sep 2008 11:07

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 03 sep 2008 13:53

[quote="pinaman"]Van die hele uitslag klopt niets. In categorie 5 is er geen nummer 1. Ik heb een hoger gemiddelde als een aantal voor mij. En de plaats op de lijst is anders als op het diploma.[/quote]

@pinaman, dat komt omdat ze de tijd van binnenkomst (chronotijd) gehanteerd hebben i.p.v. de tijd die met de chip geregistreerd is. Het gemiddelde is volgens mij aan de hand van de chiptijd berekend. Vorig jaar hadden ze een lijst waarop zowel de chrono als de chiptijd vermeld was. Waarom dat dit jaar anders is weet ik ook niet. Is wel vrij oneerlijk, ik ben bv bijna helemaal achteraan gestart en dus zit er een verschil van 12 minuten tussen chrono-tijd en chiptijd. Als je verder naar voren start is dat natuurlijk veel minder.

pinaman
Forum-lid

pinaman 03 sep 2008 14:29

Dat zal het wel zijn. Het verschil in temps officiel en temps reel. Toch blijft het vreemd dat er een andere klassering op het diploma staat dan op de uitslagenlijst. Ook het ontbreken van de nummer 1 is mij een raadsel. Maar goed lekker gefietst en goed georganiseerd. En daar gaat het om.

Plaats reactie