Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het Groot Bier Topic

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 06 aug 2008 18:04

Zoals mijn forumnaam doet vermoeden is een delirium tremens altijd lekker.
Maar direkt na het fietsen drink ik nooit bier, of het moest tijdens onze jaarlijkse tour de trappist zijn. Dan doen we één van de 7 trappistenbrouwerijen aan, en maken we er onder vrienden een echte koers van. Enige reglement is dat elke deelnemer halverwege tenminste één trappist moet drinken.
Mijn favorieten zijn;

1: Rochefort 8
2: Chimay (de blauwe)
3: Kempisch Vuur
4: Westmalle Trippel
5: Westvleteren 12
6: Orval
7: Achelse Kluis bruin
8: Delirium Tremens
9: Duvel
10: Chimay Trippel

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 07 aug 2008 13:13

Tijdens het fietsen drink ik geen alcohol - en stop ik überhaupt nooit op een terrasje, gewoon omdat ik het te lastig vind om me daarna van een caféstoel terug op mijn fiets te hijsen: hooguit vraag ik op een warme dag ergens water om mijn drinkbus bij te vullen.
En na het fietsen (ik wéét wel dat het niet goed is voor het herstel van de spieren, maar ach: ik hoef dan ook geen Tour te winnen) vind ik niets zaliger dan thuis in de zetel te ploffen om met een stevige pint naar de koers op TV te kijken, in de wetenschap dat ik mijn bijdrage voor die dag al geleverd heb, en het nu maar aan de jongens van het profpeloton is om het te doen. Een echte rangschikking heb ik niet, maar La Chouffe, Gageleer, Verboden Vrucht, Rochefort 10, Corsendonck Agnus, Hapkin, Gouden Carolus Tripel, La Ramée of Gildenbier gaan er allemaal even vlotjes in (niet allemaal achtereen welteverstaan). Ook Pauwel Kwak en Barbar kunnen me bekoren, al zijn die (net als Verboden Vrucht) al wat zoetiger. Van de witte verkies ik Dentergemse, en als het om pils gaat: doe mij maar een Primuske!!
Overigens, leuk: onlangs zag ik een fietser rijden met een wielertruitje met La Chouffe-opdruk! (bleek van zijn clubje te zijn, dat gesponsord wordt door een lokale cafébaas die Chouffe tapt: onnodig het te zoeken in de handel dus...)

Misschien een interessante aanvulling op de initiële vraag: welke bieren en/of andere (alcoholische) dranken drinken jullie op buitenlandse (fiets)reizen?

Ik bijt even de spits af:
In Italië uiteraard Forst (zonder meer het beste Italiaanse bier - dat overigens erg Duits smaakt; komt dan ook uit Meran); mocht iemand ooit op Sardinië komen dan is het plaatselijke Ikhnusa ten zeerste aan te bevelen: licht maar o zo verfrissend!
In Duitsland: Schneider Weisse
In Zwitserland: voor de dorst Feldschlössen Hopfenperle (het groene etiket), Cardinal en Walliser Bier/Bière du Valais (van't vat!), Rugenbräu Alpenperle; voor de smaak Appenzeller Zwickel of Schwarzer Kristall, alsook Monsteiner (Wätterguoga, Munna of Huusbier)
In Frankrijk kunnen ze geen bier tappen, betaal je er altijd te veel voor, en geven ze je bovendien Heineken als je niet uitkijkt; desalniettemin is Bière d'Alsace Fischer zeker een méér dan eervolle vermelding waard!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

locje1
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2008 16:08

locje1 22 aug 2008 12:32

Grolsch in beugelfles. Past n.l. precies in mijn bidonhouder.
Deurgoan

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 22 aug 2008 14:47

[quote="Dario"]
Ik bijt even de spits af:
In Italië uiteraard Forst (zonder meer het beste Italiaanse bier - dat overigens erg Duits smaakt; komt dan ook uit Meran);
[/quote]

Forst komt niet uit Meran/Merano maar uit Bozen/Bolzano (van waar die tweede naam, het ligt in Zuid- Tirol en is duits/italiaanstalig) Als je door Bolzano richting Milaan rijd zie je ter hoogte van de tolwegen daar de fabriek staan. Een niet al te grote fabriek maar hij valt wel op. In Merano daarintegen zit iets van het distributiecentra ofzo vanuit daar word het in busjes naar elk café gebracht wat Forst verkoopt (bijna iedereen dus)

Forst is inderdaar bij uitstek het beste bier in Italië en word ook door iedereen de hele dag gedronken. Zag een keer een stel oude mannen al om half 10 op het terras het drinken... Köning Ludwich daarintegen vind ik er echt niet te drinken!
Afbeelding

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 22 aug 2008 14:55

Héhé, dit topic... :)

Mijn vriendin won vorige week een loopwedstrijd in de buurt van Eupen en een van haar prijzen was ondermeer een pakket Val-Dieu: 2 flessen 75cl met 2 glazen met blond en bruin bier uit Val-Dieu, de abdij tussen Aubel en Herve, vlakbij haar woonplaats. Denk dit weekend toch een glaasje te drinken.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 25 aug 2008 17:05

Forst komt uit Lagundo/Algund, bij Merano - in de provincie Bolzano. Maar het kan best dat ze elders nog een grotere productielijn hebben natuurlijk, want de oorspronkelijke brouwerij annex hoofdzetel is niet zo groot.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

sprintbom
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 13 aug 2008 11:04

sprintbom 26 aug 2008 21:30

Na een rit, het beste wat de wereld te bieden heeft!

[img=http://www.ameelcandyworld.be/images/IM ... /24546.jpg]

provo
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:55

provo 26 aug 2008 22:43

Maar zes flesjes :) ?

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1713
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 26 aug 2008 22:53

Het Kanon, een bier dat stevig nadondert.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 26 aug 2008 23:36

ik heb hier in nijmegen eens een proef gedaan om de effecten van alcohol op de sportprestatie te meten. nou ja meten... je moest een cijfer geven hoe dood je was na het vol opsprinten van de oude holleweg. dat deed na 0 bier best pijn, na 1 bier (0,5 liter lauw grolsch...) al wat minder en na 2 bier nog weer minder. hartslagen waren hoger, snelheid lag ongeveer gelijk en ik kon met meer macht rijden.

als ik in het voorjaar een ardennenweekend "doe", mag ik graag een biertje (meestal hoegaarden) tijdens de lunch drinken, niet tot vreugde van mijn groepsgenoten, want daarna rij ik als een speer. een radler (3/4 bier, 1/4 sprite)werkt ook altijd verbluffend.

voor naast de fiets:
1. serefijn (uit brouwerij de hemel in nijmegen)
2. vedett
3. grolsch
4. erdinger alkoholfrei. net limonade ;)

tarzander
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:25

tarzander 27 aug 2008 16:28

Tja hier in de buurt kun je maar een pilsje krijgen: GROLSCH! (tukker he ;))
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

campo
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 aug 2006 23:11

campo 26 sep 2009 19:06

[quote="UninvitedGuest"]Het Kanon, een bier dat stevig nadondert.[/quote]

Beter is Kasteel bier 11% met veel suikers.....
Na 2 flessen. lekker in een roes...


hier de site:
http://www.vanhonsebrouck.be/

ZEKER DE MOEITE WAARD OM EENS BEZOEKEN E N TE D R I N K E N....

Plaats reactie