Heeft iemand ervaring met Continental banden op de MTB ?
Je hebt de Explorer,Race king,Mountain king en Speed king, wat is de beste combinatie van voor-en achterband voor allround gebruik volgens jullie ?:rolleye:
Welke MTB Continental banden ?
De raceking is inderdaad een snel bandje, maar nou niet echt all-round te noemen. In het natte laat de grip nog wel wat te wensen over. De explorer is een klassieke allrounder maar toch wel een beetje voorbij gestreefd door de nieuwe "king" serie banden. Voor allroundgebruik zou ik persoonlijk kiezen voor de speedking, evt met een raceking achter.
-
- Forum-lid
De Speedking Supersoonic slijt als een dolle, vooral als je er ook wel eens mee op asfalt rijdt, en dat maakt de band niet bepaald allround naar mijn mening. Hij is ook niet bepaald lekbestendig.
Verder een super band, vooral als het terrein wat ruwer wordt.
Raceking is zoals gezegd erg snel, heerlijk comfortabel, met meer dan genoeg grip als het droog is. Bij modder doen ze het redelijk, totdat ze vollopen, en dat doen ze vrij snel.
Een Speedking vooraan en een Raceking achter lijkt me zelf een goede combinatie, maar ik zou dan niet de 2.2 Raceking combineren met de 2.1 Speedking. De Raceking is namelijk erg hoog en breed, waar de 2.1 Speedking smal en laag is.
Met de Explorer en Mountainking heb ik geen ervaring.
Verder een super band, vooral als het terrein wat ruwer wordt.
Raceking is zoals gezegd erg snel, heerlijk comfortabel, met meer dan genoeg grip als het droog is. Bij modder doen ze het redelijk, totdat ze vollopen, en dat doen ze vrij snel.
Een Speedking vooraan en een Raceking achter lijkt me zelf een goede combinatie, maar ik zou dan niet de 2.2 Raceking combineren met de 2.1 Speedking. De Raceking is namelijk erg hoog en breed, waar de 2.1 Speedking smal en laag is.
Met de Explorer en Mountainking heb ik geen ervaring.
Heb zowel de Speedking als de Vapor in gebruik. Vind de noppen van de Speedking aan de hoge kant, goed voor grip op zwaardere omstandigheden, maar ook hoge rolweerstand. Ik gebruik deze in herst/winter. De rest van het jaar op de Vapor protection. Rolt heerlijk en in 4 jaar tijd slechts 1 keer lek (door te lage bandenspanning)!
Wilier Mortirolo
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3
Ik heb ervaring met speed king, mountain king, explorer, twister en de flow.
speed king slijt idd en ik vond 'm op harde ondergrond te veel over de noppen glijden in de bochten. Wel veel grip.
mountain king heb ik bij een aantal duitse marathons op een ongeveerde fiets gebruikt. is een goede all round band.
Maar de explorer heeft mijn voorkeur. deze band is de echte all rounder van het stel en heeft zich in het verleden ook bewezen. Neem dan wel de supersonic in black chili compound. deze is dan ook nog eens licht.
Ik heb overigens voor de liefhebber nog 2 splinter nieuwe supersonic twisters te koop.
speed king slijt idd en ik vond 'm op harde ondergrond te veel over de noppen glijden in de bochten. Wel veel grip.
mountain king heb ik bij een aantal duitse marathons op een ongeveerde fiets gebruikt. is een goede all round band.
Maar de explorer heeft mijn voorkeur. deze band is de echte all rounder van het stel en heeft zich in het verleden ook bewezen. Neem dan wel de supersonic in black chili compound. deze is dan ook nog eens licht.
Ik heb overigens voor de liefhebber nog 2 splinter nieuwe supersonic twisters te koop.