Alles over vakanties op én met de fiets

Gran Fondo Thomas Dekker, 24 augustus 2008

spin
Forum-lid

Gebruikersavatar spin 26 aug 2008 00:07

Het was duidelijk nog niet helemaal uit de kinderziektes. Ik kan bevestigen dat de AA drink inderdaad op was toen ik in Den Helder aan kwam, ik had ook graag halverwege een toilet gezien, het ophalen van de nummers verliep chaotisch, en ik denk dat als er meer deelnemers waren geweest, ze het echt moeilijk hadden gekregen om het in goede banen te leiden. Vergeleken bij andere toertochten was het bovendien duur, maar ja, als het inderdaad naar een goed doel gaat kan ik daar mee leven.

Uiteindelijk heb ik me wel degelijk prima vermaakt en een goeie stevige trainingsrit gereden, dankzij de wind op de terugweg :) En de pasta smaakte uitstekend!

thearchitect
Forum-lid

thearchitect 26 aug 2008 13:33

Had me dus ook ingeschreven voor de cyclo, maar dat idiote tempo kon ik niet bijhouden.
Zoals ik al eerder schreef: 28km/u de eerste 110km gezamelijk lukt wel, wat harder lukt ook wel maar nu heb ik me over de kop gereden en dat moest ik bezuren op het eind.

GFTD heeft behoorlijk wat steekjes laten vallen in mijn ogen, Gerrie Knettemann Classic vorig jaar was stukken leuker!!!

Die mail met wijzigingen heb ik trouwens ook nooit ontvangen :S

kort
Forum-lid

kort 26 aug 2008 23:48

Voor de eerste keer dat deze tocht werd georganiseerd waren er inderdaad wat fouten. Dan heb ik het vooral over de cyclo. Maar verder viel het wel mee vond ik. Ik vond het een lekkere tocht door mijn eigen achtertuin. De wind op de terugweg is mij ook genoeglijk bekend. Ik hoop dat het de komende jaren met deze tocht gewoon door gaat, en dan zullen de puntjes op de i worden gezet. Want van dit soort tochten krijg ik geen genoeg!

geer
Forum-lid

geer 27 aug 2008 11:49

Ik heb, zoals zo weinigen, meegedaan aan TD's Cyclo. Dat er een aantal zaken niet heel goed geregeld waren, staat vast. Een beetje veiligheid is nooit overbodig. Het blijft voor mij een mysterie waarom de opzet van de Cyclo, een dag van te voren (ik heb de bewuste email wel gehad, maar nooit gelezen) is aangepast! Zoals eigenlijk alles rondom Thomas Dekker een beetje een mysterie is. En het ging ook best hard. Na een kilometer of 25 had ik al een keer of drie goed op de kant gereden. Nu ben ik zeker niet de minste renner, maar zeker en vast niet de beste. Ik fiets drie jaar en heb dit jaar voor het eerst een licentie. Achteraan hangen in een peloton is zo'n beetje mijn hobby geworden. Slechte hobby in Noord Holland. Maar goed, je krijgt toch een beetje het klassieker gevoel. Helaas, zoals zovelen, moest ik er voor Den Helder al af(Wat is dat Op zich mooi, want dan kon ik tenminste de bevoorrading meepakken. Geen overbodige luxe!). Veel te veel gaten dichtgereden, kramp tot in mijn neusvleugels en niemand wilde een 2e waaier opzetten. Daar moeten we het toch nog eens over hebben. Wat is dat krampachtige aanklampen van iedereen. Met een 2e waaier ga je echt! net zo hard als de eerste. Want zo hard ging het nu ook weer niet...
Ik vond de cyclo best uniek. Lekker twee uur harde koers gehad! Dat is nooit weg.
Daarnaast is het toch briljant dat een van de beste renners van de wereld zo tussen zijn fans acteert! Daar heb ik enorm veel respect voor. Die jongen heeft verschrikkelijk veel in zijn mars. Ik was en blijf fan! En voor het goede doel kom ik zeker terug volgend jaar! Dan beloof ik hoogst persoonlijk een 2e waaier op te zetten, al moet het in mijn eentje...

rodzjrodzj
Forum-lid

rodzjrodzj 30 aug 2008 01:30

[quote="evilhomer"]ik zag het peloton langsrijden tijdens mijn trainingsrit. wat me opviel is dat Thomas op een Canyon reed (als ik het goed zag). ik mag hopen dat dat geen voorbode is van zijn nieuwe ploeg?! ;)[/quote]

Een racefiets in een porsche 911 vouwen is best lastig... zal wel een leenfiets geweest zijn.

Ik vond de organisatie ook niet geweldig. We waren ruim op tijd, maar wel zo'n beetje de laatste inschrijvers aan de 140km. Toen we uiteindelijk na 40min eindelijk het startnummer hadden was bijna iedereen al weg. Langs de boulevard in Den Helder reden hordes mensen verkeerd, wij incluis. Ik weet niet of het bordje was weggewaaid of dat iedereen het bordje miste vanwege de harde wind (hoofd omlaag en gaan!). Na enig gezoek toch de juiste route weer gevonden en daarna met wind tegen 2 uur met 27km/u op kop gereden. In Petten was men de boel al aan het opruimen, beetje raar, want zo langzaam hadden we nou ook weer niet gereden. Niet echt gezellig dus. 'Zou je je fiets even weg willen halen, dan kan ik die rekken opruimen.' Verder was er alleen nog wat water en bananen. In Den Helder heb ik helemaal geen water gezien. Pastaparty was dan wel weer aangenaam bij de finish. Het viel een beetje tegen na het perfect georganiseerde LBL twee weken eerder. Maargoed alle begin is moeilijk, volgend jaar zijn de kinderziektes er ongetwijfeld uit!

Maar dan ben ik er waarschijnlijk niet bij. Ik vind de omgeving niet de moeite waard om nog een keer voor naar Alkmaar af te reizen.

thearchitect
Forum-lid

thearchitect 05 sep 2008 12:30

[quote="evilhomer"]ik zag het peloton langsrijden tijdens mijn trainingsrit. wat me opviel is dat Thomas op een Canyon reed (als ik het goed zag). ik mag hopen dat dat geen voorbode is van zijn nieuwe ploeg?! ;)[/quote]

[quote="Theo V"]
En ja, hij reed op een witte Canyon.
[/quote]

Misschien had hij alvast een nieuwe trainingsfiets gehad van Silence-Lotto ;)
( http://www.fiets.nl/news.asp?NewsId=1948&NewsCatId=2 )

thearchitect
Forum-lid

thearchitect 22 jun 2009 16:35

Nieuw jaar, nieuwe kansen

Op 2 augustus 2009 is het tijd voor de tweede editie van de Gran Fondo Thomas Dekker. Die dag organiseert de renner van Silence-Lotto wederom een prachtige fietstocht met Italiaans tintje. Start en finish zijn in Alkmaar en voor iedereen is er een geschikte afstand.

De verschillende afstanden zorgen ervoor dat iedereen kan deelnemen aan de Gran Fondo Thomas Dekker. De afstanden in 2009 zijn: 15, 40, 100 en 140 kilometer. De exacte route zal later bekend gemaakt worden, maar de route van 2008 vormt de basis.

Deelname bedraagt €15,- waarmee u een bijdrage levert aan de Johan Cruyff Foundation. Daarnaast ontvang je ook dit jaar weer een mooie gadget (in 2008 TD Gran Fondo T-shirt) bevoorrading onderweg en neemt u deel aan de Pasta Party.

geer
Forum-lid

geer 18 feb 2010 16:41

Jongens, gaat deze toch nog door in 2010?

corniel
Forum-lid HC

corniel 18 feb 2010 16:42

@Geer: reken er maar niet op. :)

geer
Forum-lid

geer 19 feb 2010 11:04

heeft Thomas wat anders te doen dan...??? :D

corniel
Forum-lid HC

corniel 19 feb 2010 11:05

@Geer: Geen idee, maar de voormalige sponsors logischer wijs wel iets beters... :D

roro27
Forum-lid

roro27 19 feb 2010 12:29

misschien snoepen uit de verboden snoeppot....... :)
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

Plaats reactie