Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Assos kleding met 25% korting op marktplaats.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 19 jul 2008 21:30

velo schreef:Wat wordt vergeten is dat assos wel een marge moet halen omdat het duurste van ieder product de ontwikkelingskosten zijn en dat is bij assos anders dan vele andere merken.
Tevens is de doelstelling om de lat steeds hoger te leggen wat niet bepaalt gratis gaat.
[...]
Ik ben niet tegen kortingen, maar wel als een bedrijf dure r&d moet doen voor het product en er zijn talloze merken en artikelen die dat niet doen met (terecht, begrijpelijk en logisch) een ander prijskaartje als gevolg.

True, maar dat is natuurlijk vooral iets van Assos zelf. Het is ook volkomen logisch dat Assos daardoor duurder is dan andere merken, (en een deel van de consumenten zal die kwaliteit en exclusiviteit ook herkennen en waarderen, ondanks de hogere prijs) maar daarom hoeven ze nog niet aan verticale prijsbinding te doen.
Een internet winkel heeft gewoon andere kosten dan een fm in een pand laat staan voorraad aanhouden. Dan kan je gewoon geen zelfde prijzen verwachten als de online winkels.

Verder zet het éne merk zijn product voor een bepaalde prijs in de markt een andere merk wil een bepaald kwaliteitsniveau en alles heeft zijn klanten als ook zijn prijzen.

Verder voel ik mij bekocht zo niet bedonderd als ik iets koop voor prijs x en een paar maanden laten is de prijs opeens y.

Dat is toch juist het mooie van een vrije markt? Aanbieder A biedt op moment X, op plaats Y, product Z aan tegen voorwaarden Q, en het staat jou als consument 100% vrij om te kiezen of je op dat aanbod ingaat of niet, of dat je liever nog even wacht, of eerst ergens anders kijkt. Soms heb je dan inderdaad de pech dat je achteraf gezien liever een andere keus had gemaakt, maar je hebt tenminste iets te kiezen.
Bij prijsbinding en kartels heb je niks te kiezen en ben je overgeleverd aan wat de fabrikanten en handelaren vinden dat goed voor je is (of beter: goed voor hun eigen portemonnee ;) )
Ik reageer gewoon op iets wat ik niet terecht vindt, maar da's natuurlijk mijn mening.
Alleen vinden we allebei iets anders niet terecht ;)
Overigen was de vraag of iemand iets kan vertellen over die persoon van MP of inmiddels al heeft besteld :-)
Geen ervaring mee. Sorry voor de offtopic ;)

Ooit eens een gesprek gehad met een autodealer en die vertelde dat het ontwikkelen van nieuwe top modellen zo goed als schier onbetaalbaar aan het worden is en dat het meer voor het image is dan echt de winst. Die wordt gemaakt met de doorsnee modellen.
Geloof ik best. Maar dat vind ik nog geen reden om medelijden te hebben met autofabrikanten. Want ookal verdienen ze op die topmodellen zelf niks, het imago van b.v. aan Audi R8 helpt waarschijnlijk wel bij de verkoop van A3'tjes. (net zoals sponsoring of reclame)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

matthijs987
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 aug 2007 02:32

matthijs987 22 jul 2008 16:57

Harry! schreef:
GastheerG schreef:@Velo: Aandelen Assos? Geeft niet. Ik heb ook aandelen!
Speld MIJ echter niks op m´n mouw als het om R&D gaat:D Mooie mouwtjes wel bij Assos maar ze moeten niet mauwen.

Assos verrekend haar R&D kosten gewoon in de prijs naar de tussenhandel. Wat daarna gebeurd is gewoon marktwerking.


Ik heb meerdere kleding van Assos en ik vind het geweldig. De shirts zitten mooi strak en gaan niet lubberen.

Dus als ik het goedkoper kan krijgen dan vind ik het prima. Ik heb ze een mailtje gestuurd met de bestelling van een Six Days Pack. Ik heb wel gezegd dat ik het zelf wil ophalen, want ik woon in de buurt van A' dam.

Ik ben benieuwd. Wanneer ophalen niet mogelijk is haak ik af. Dan vertrouw ik het niet.


En al wat van gehoord?

harry_
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 16:35

harry_ 22 jul 2008 17:03

matthijs987 schreef:
Harry! schreef:
GastheerG schreef:@Velo: Aandelen Assos? Geeft niet. Ik heb ook aandelen!
Speld MIJ echter niks op m´n mouw als het om R&D gaat:D Mooie mouwtjes wel bij Assos maar ze moeten niet mauwen.

Assos verrekend haar R&D kosten gewoon in de prijs naar de tussenhandel. Wat daarna gebeurd is gewoon marktwerking.


Ik heb meerdere kleding van Assos en ik vind het geweldig. De shirts zitten mooi strak en gaan niet lubberen.

Dus als ik het goedkoper kan krijgen dan vind ik het prima. Ik heb ze een mailtje gestuurd met de bestelling van een Six Days Pack. Ik heb wel gezegd dat ik het zelf wil ophalen, want ik woon in de buurt van A' dam.

Ik ben benieuwd. Wanneer ophalen niet mogelijk is haak ik af. Dan vertrouw ik het niet.


En al wat van gehoord?

Nee, maar zodra ik iets hoor dan laat ik het meteen weten... ben zelf ook erg benieuwd.
Wie niet traint in de regen, wie niet wint in de regen...

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 24 jul 2008 14:41

Bijzonder dat de niet verkrijgbare Fi 13 S5 er bij staat.....
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

pamscalpel
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 27 jan 2005 13:45

pamscalpel 24 jul 2008 14:56

Fi 13 S5 is inmiddels wel leverbaar! Ik heb er inmiddels al 1 keer mee kunnen rijden!
PamScalpel

harry_
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 16:35

harry_ 24 jul 2008 16:27

Arnoud schreef:Bijzonder dat de niet verkrijgbare Fi 13 S5 er bij staat.....


Ik heb zaterdag een bestelling gedaan, maar nog niets gehoord. Ik heb vandaag maar weer eens een mailtje er achteraan gestuurd.... Ik heb het idee dat er een luchtje aan zit....
Wie niet traint in de regen, wie niet wint in de regen...

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 24 jul 2008 20:31

Arnoud schreef:Bijzonder dat de niet verkrijgbare Fi 13 S5 er bij staat.....


Mvt. die F1 13 S5 en de late(re) levering staat op de assos site het volgende.

What's the status on your FI.13 S5 ?

Dear Assos Rider,

Please accept our sincere apologies for the current delays in delivering your new FI.13 to your retailer. We understand it is frustrating so let us please express our embarrassment over this "very bad delivery" problem.

The reasons for this being the fact that our engineers were not 100% happy with the "final" production prototypes presented last year and, therefore, the FI.13s were not released in production when they should have been. Sorry.

It is our aim to provide the products when you need them. However, at Assos, more important than a perfect delivery is to deliver a "perfect" product. We are glad to inform you that your FI.13 S5 are now being manufactured with love and care, respecting all Assos quality standards and processes. Our production is limited, and it takes time to produce an Assos product. Please be patient, it is coming and hopefully before the summer is over. If you have "pre - booked" your FI.13 S5, we really hope and recommend that you keep it because there is no faster way to receive them.

In the meantime, enjoy your summer riding with your existing Assos shorts or simply try the new S5 generation like the FI.Uno or the FI.Mille version.

"Grazie mille" for your understanding and patience. Please accept our sincere apologies, respectfully yours,

Assos R&D+r
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

robert1965
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 01 mei 2006 13:31

robert1965 25 jul 2008 23:43

Heb ook een email gestuurd, een week geleden. Wilde twee bibshorts bestellen. en ophalen. Geen reactie tot op heden.

pinaray
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 17 apr 2006 19:22

pinaray 31 jul 2008 12:35

Robert1965 schreef:Heb ook een email gestuurd, een week geleden. Wilde twee bibshorts bestellen. en ophalen. Geen reactie tot op heden.


Laat het ff weten wanneer je een reactie heb ontvangen.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 31 jul 2008 20:48

Als ik dat hierzo lees dan is die kerel gewoon een oplichter. Als je binnen een week niet reageert dan zou ik er iig niets bestellen.

harry_
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 16:35

harry_ 31 jul 2008 21:09

gaisdergerman schreef:Als ik dat hierzo lees dan is die kerel gewoon een oplichter. Als je binnen een week niet reageert dan zou ik er iig niets bestellen.


Ik heb 2 weken geleden een bestelling gemaild en een week later nog een keer een herinnering, maar niets gehoord. Een oplichter dus!!
Wie niet traint in de regen, wie niet wint in de regen...

pleegzusterbloe
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 mei 2007 16:53

pleegzusterbloe 31 jul 2008 21:24

....marktplaats al gewaarschuwd? Daar bestaat namelijk een mogelijkheid toe op de site. Ikzelf ben ooit bijna de boot in gegaan met het bestellen van een iPod. Ik heb marktplaats ingelicht, en deze waren al bezig een dossier van de persoon op te bouwen. Enige weken later las ik in de krant een klein berichtje dat de persoon inderdaad door de politie was opgepakt !
Moraal van dit verhaal: het heeft wel degelijk zin om MP even in te lichten (zeker als jullie meerdere meldingen maken), mocht je aan het nut twijfelen.....

Plaats reactie