Bananen-fiets..... maar wel leuk
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
5750 euro, stond in de commentaar.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Zo gek is het nou ook weer niet:
Voorbeeldje: http://www.sunrider-cycles.com/prijslijst.php
edit: de zwarten was me voor, topic stond al even geopend bij me.
Voorbeeldje: http://www.sunrider-cycles.com/prijslijst.php
edit: de zwarten was me voor, topic stond al even geopend bij me.
http://www.velomobiel.nl/
Heb dit jaar bij het Wereld Randonneurs Brevet in Zwolle kennis gemaakt met 2 van die dingen.
Machtig mooi, en een enorme snelheid die die dingen ontwikkelen!
Of het functioneel is? Zeker wel, ook al verlies je veel snelheid in draaien en keren.
Op deze site http://www.geocities.com/gerinri/ wat meer info van een eigenaar gebruiker van een Quest
Heb dit jaar bij het Wereld Randonneurs Brevet in Zwolle kennis gemaakt met 2 van die dingen.
Machtig mooi, en een enorme snelheid die die dingen ontwikkelen!
Of het functioneel is? Zeker wel, ook al verlies je veel snelheid in draaien en keren.
Op deze site http://www.geocities.com/gerinri/ wat meer info van een eigenaar gebruiker van een Quest
Opgeven is geen optie!
Zo'n compleet dicht ding lijkt me toch wat onhandig ergens neerzetten.
Maar een "normale" ligfiets is best grappig. Met weinig inspanning een hoge snelheid kunnen halen. Maar ik heb er nog nooit op gereden. Iemand ervaring??
Gr. Rémon
Maar een "normale" ligfiets is best grappig. Met weinig inspanning een hoge snelheid kunnen halen. Maar ik heb er nog nooit op gereden. Iemand ervaring??
Gr. Rémon
Ziet er erg leuk uit zo'n ligfiets maar ik blijf van mening:
Liggen doe je op de bank of een bed en niet op een fiets.....
Zeg nou zelf de kick die je krijgt op een racefiets of een mountainbike als je plat door de bocht gaat met hoge snelheid is toch vele malen hoger en het aanzetten na een bocht waarbij de bandjes lekker hoort knarsen...
Wat dacht je van uitwijken met zo'n fiets, lijkt me erg lastig en onhandig.
Liggen doe je op de bank of een bed en niet op een fiets.....
Zeg nou zelf de kick die je krijgt op een racefiets of een mountainbike als je plat door de bocht gaat met hoge snelheid is toch vele malen hoger en het aanzetten na een bocht waarbij de bandjes lekker hoort knarsen...
Wat dacht je van uitwijken met zo'n fiets, lijkt me erg lastig en onhandig.
Sijtje
@sijtje,
Kan ik het niet mee eens zijn. Ben zelf eigenlijk beide, heb een racefiets en een ligfiets en het is allebeide geweldig mooi om te doen.
Als je met een zithoogte van 30 cm over het asfalt gaat en heb zelf in sprints wel een snelheden van 55 km/h behaald dan is de kick zeker wel aanwezig.
En de opmerking die je maakt, in die categorie hoor ik ze veel. "Hé pas op dat je niet in slaap valt" Nee maar natuurlijk! Kom met een bezweet gezicht langsfietsen, maar natuurlijk val ik BIJNA in slaap.
Maar met het aanzetten waar je over spreekt kan ik je weer heel goed volgen. Het is veel mooier op een racefiets uit het zadel te komen en een sprint aan te gaan. In dat opzicht blijf je op een ligfiets schakelen, het is eigenlijk net als met een auto, daar trek je vanuit stilstand ook niet in de vijfde versnelling op.
Anticiperen is op een ligfiets veel meer een must dan zelf nog op een racefiets. Op een ligfiets mag je er zeker vanuit gaan dat je niet gezien wordt.
Ik zou zeggen probeer het eens wellicht is het wel eens hartstikke leuk om te doen. Voor mij maakt het de afwisseling ook erg leuk. Racefietsen doe ik meer voor het trainen, ligfietsen is puur fun.
Kan ik het niet mee eens zijn. Ben zelf eigenlijk beide, heb een racefiets en een ligfiets en het is allebeide geweldig mooi om te doen.
Als je met een zithoogte van 30 cm over het asfalt gaat en heb zelf in sprints wel een snelheden van 55 km/h behaald dan is de kick zeker wel aanwezig.
En de opmerking die je maakt, in die categorie hoor ik ze veel. "Hé pas op dat je niet in slaap valt" Nee maar natuurlijk! Kom met een bezweet gezicht langsfietsen, maar natuurlijk val ik BIJNA in slaap.
Maar met het aanzetten waar je over spreekt kan ik je weer heel goed volgen. Het is veel mooier op een racefiets uit het zadel te komen en een sprint aan te gaan. In dat opzicht blijf je op een ligfiets schakelen, het is eigenlijk net als met een auto, daar trek je vanuit stilstand ook niet in de vijfde versnelling op.
Anticiperen is op een ligfiets veel meer een must dan zelf nog op een racefiets. Op een ligfiets mag je er zeker vanuit gaan dat je niet gezien wordt.
Ik zou zeggen probeer het eens wellicht is het wel eens hartstikke leuk om te doen. Voor mij maakt het de afwisseling ook erg leuk. Racefietsen doe ik meer voor het trainen, ligfietsen is puur fun.
Wees eerlijk.
Wie neemt er nu elke dag een bankstel mee naar zijn werk.
Juist ,de automobilist.
1,1 inzittende per auto gemiddeld
Laat dat even inwerken en je kijkt heel anders tegen dat geklaag over dure benzie
Puur actueel en zakelijk gezien is deze fiets natuurlijk op de goede weg.
Als de brandstof maar duur genoeg wordt vind het zeker navolging .
Met trapondersteuning blijf je dan zeker droog, zonder inspanning en toch redelijk snel,en superzuinig.
Het zal niet de echte sportfietser aantrekken , meer de andersdenkenden.
Wie neemt er nu elke dag een bankstel mee naar zijn werk.
Juist ,de automobilist.
1,1 inzittende per auto gemiddeld
Laat dat even inwerken en je kijkt heel anders tegen dat geklaag over dure benzie
Puur actueel en zakelijk gezien is deze fiets natuurlijk op de goede weg.
Als de brandstof maar duur genoeg wordt vind het zeker navolging .
Met trapondersteuning blijf je dan zeker droog, zonder inspanning en toch redelijk snel,en superzuinig.
Het zal niet de echte sportfietser aantrekken , meer de andersdenkenden.
Zij is ook tegen