Giro Dolomiti
Een vriend van mij heeft de Giro delle Dolomiti vorig jaar gereden. Hij beschreef het als een soort mix van een toertocht en een cyclo. Per etappe wordt er slechts 1 klim getimed en daar wordt een klassement van gemaakt. Er wordt en groupe in (relatief) rustig tempo naar de te timen klim gereden. Aldaar is het volle bak naar boven om een zo snel mogelijke tijd neer te zetten. Daarna weer (relatief) rustig naar het eindpunt. Ik denk dat het je wel moet liggen om zo te rijden, niet echt geschikt voor de diesels onder ons. Wel leuk als je met een gezelschap met uiteenlopende capaciteiten gaat, kun je een groot deel van de tijd toch met elkaar rijden en de snelle mannen/vrouwen krijgen toch voldoende gelegenheid zich uit te leven. En ook nog eens voldoende tijd om van de schitterende omgeving te genieten!
-
- Forum-lid
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 18 nov 2005 20:21
Weet iemand wanneer dit evenement is en waar je informatie kunt vinden?
Sonic 159
op www.girodolomiti.com heb je alle info incl. de hoogteprofielen.
Ga het zelf op 27 juli ook proberen.
Ik verheug me op twee weken italie
Ga het zelf op 27 juli ook proberen.
Ik verheug me op twee weken italie
dre the man
[quote="dretheman"]op www.girodolomiti.com heb je alle info incl. de hoogteprofielen.
Ga het zelf op 27 juli ook proberen.
Ik verheug me op twee weken italie[/quote]
En mogen wij ons verheugen op een verslag? Denk er aan om volgend jaar deel te nemen.
Ga het zelf op 27 juli ook proberen.
Ik verheug me op twee weken italie[/quote]
En mogen wij ons verheugen op een verslag? Denk er aan om volgend jaar deel te nemen.
Ik wil de Giro Dolomiti gaan rijden en ik vroeg me af of een NTFU licentie voldoende is?
Bij het regelement staat namelijk dat je een licentie moet hebben bij een organisatie die verbonden is met de nationale sport organisatie: NOC/NSF -> KNWU en NTFU.
Het leek mij wel logisch dat het zou kunnen, aangezien niet iedereen die de GD rijdt ook een wedstrijdrijder is, maar ik zou graag zeker willen weten via iemand die bijvoorbeeld met een NTFU licentie heeft meegedaan...
Bij het regelement staat namelijk dat je een licentie moet hebben bij een organisatie die verbonden is met de nationale sport organisatie: NOC/NSF -> KNWU en NTFU.
Het leek mij wel logisch dat het zou kunnen, aangezien niet iedereen die de GD rijdt ook een wedstrijdrijder is, maar ik zou graag zeker willen weten via iemand die bijvoorbeeld met een NTFU licentie heeft meegedaan...
Ik heb afgelopen zomer meegereden (2008). En ik heb helemaal geen licentie. We waren met zijn 3'en en we hadden zelf een officieel-uitziende brief in elkaar geknutseld met het NTFU logo er in verwerkt. Maar die brief hoefde tas niet uit bij de inschrijving. Dus daar wordt helemaal niet op gelet.
Ik moest vorig jaar wel mijn licentie laten zien, maar daar was ook alles mee gezegd. Achter de balie keek hij er even naar, besloot dat hij geen Nederlands (of Engels in heel kleine lettertjes ) kon lezen en vond het verder wel best zo.
Supermooie tocht waar ik met veel plezier aan terug denk. En alhoewel er inderdaad 'in gruppo' naar de klim wordt toe gereden, ligt het tempo niet heel erg laag (ca. 30 kph).
En als je maar langzaam genoeg omhoog rijdt, rij je de rest van de rit alsnog alleen hoor
Ik sta in juli zeker weer aan de start!
groet, jv27
Supermooie tocht waar ik met veel plezier aan terug denk. En alhoewel er inderdaad 'in gruppo' naar de klim wordt toe gereden, ligt het tempo niet heel erg laag (ca. 30 kph).
En als je maar langzaam genoeg omhoog rijdt, rij je de rest van de rit alsnog alleen hoor
Ik sta in juli zeker weer aan de start!
groet, jv27
In elke koers is er altijd iemand die als eerste moet lossen. Meestal ben ik dat.
klopt als een bus! Sander reed de Stelvio bijvoorbeeld ruim een uur sneller omhoog dan ik
maar je moet idd wel erg ver doorscrollen voor je mij tegen komt.
maar je moet idd wel erg ver doorscrollen voor je mij tegen komt.
In elke koers is er altijd iemand die als eerste moet lossen. Meestal ben ik dat.