Maatvoering Canyon???
Geldt dit dan enkel voor Canyon? Ik kan me moeilijk voorstellen dat Canyon het enige merk is dat een andere geometrie hanteert.havana schreef:Hebben we die getallen gaan we vervolgens kijken hoe dit bij Canyon EVENTUEEL zou uitkomen. Ik zeg eventueel, want misschien pas jij gewoon wel niet op een Canyon, je zou de eerste niet zijn.
Canyon heeft wel een behoorlijk afwijkende geometrie; de bovenbuis wordt nauwelijks langer bij grotere maten.
Vergeet alsjeblieft die fit calculator nu! Doe nou niet zo eigenwijs, denk je nou echt dat zo'n stom rekenprogramma'tje kan toveren en jou wel eventjes vertelt hoe jij op je fiets moet zitten?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ik zou een 60 nemen met een langere stuurpen (of je zadel iets verder naar achteren).
Voor mij is een 62 de beste keuze maar ik zit er niet goed op (te recht op) en heb voor een 60 gekozen (zit graag iets dieper).
Vergeet niet naar de balhoofdbuis van een canyon te kijken. Er zijn gelukkig net nieuwe ahead caps uit (1-3 cm) maar die is al snel te lang.
Voor mij is een 62 de beste keuze maar ik zit er niet goed op (te recht op) en heb voor een 60 gekozen (zit graag iets dieper).
Vergeet niet naar de balhoofdbuis van een canyon te kijken. Er zijn gelukkig net nieuwe ahead caps uit (1-3 cm) maar die is al snel te lang.
Zijn er merken, die bij een 60 cm frame een in verhouding langere balhoofdbuis hebben?? En zo ja welke merken??
En havana ik ben niet zo stom en geloof ook niet dat die rekenprogramma's kunnen toveren. Ben bij verschillende fm geweest en elke keer komt er iets anders uit!!! (van framemaat 58 tot 63)
En havana ik ben niet zo stom en geloof ook niet dat die rekenprogramma's kunnen toveren. Ben bij verschillende fm geweest en elke keer komt er iets anders uit!!! (van framemaat 58 tot 63)
giph schreef:Ben bij verschillende fm geweest en elke keer komt er iets anders uit!!! (van framemaat 58 tot 63)
Blijkbaar zit je lekker op je huidige fiets. Dus bij een nieuwe fiets zoveel mogelijk dezelfde maten aan blijven houden als die huidige fiets! Meet alles even op en zoek een frame/stuurpen/spacer combinatie die zoveel mogelijk lijkt op je huidige frame.
Als je wat aan je houding wil veranderen, probeer dat dan eerst zoveel mogelijk uit op je huidige fiets, dat is nu nog lekker makkelijk en goedkoop!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Volgens mij geeft hij aan dat zijn huidige fiets bevalt maar dat hij sportiever (= dieper) wil gaan zitten. Dan ga ik ervan uit dat hij een kortere i.p.v. langere balhoofdbuis zou moeten kiezen.
Huidige fiets plus gewenste veranderingen is inderdaad het juiste uitgangspunt, meetprogramma's eigenlijk bedoeld voor beginners en rijders met klachten. Vervolgens de keuze voor framevariant maken (klassiek, semi slooping, sloping) en geometrie (rustig of meer sportief) en op de allerlaatste plaats de looks (alhoewel het vaak omgekeerd wordt gedaan).
Huidige fiets plus gewenste veranderingen is inderdaad het juiste uitgangspunt, meetprogramma's eigenlijk bedoeld voor beginners en rijders met klachten. Vervolgens de keuze voor framevariant maken (klassiek, semi slooping, sloping) en geometrie (rustig of meer sportief) en op de allerlaatste plaats de looks (alhoewel het vaak omgekeerd wordt gedaan).
Sharkman 1 schreef:Volgens mij geeft hij aan dat zijn huidige fiets bevalt maar dat hij sportiever (= dieper) wil gaan zitten. Dan ga ik ervan uit dat hij een kortere i.p.v. langere balhoofdbuis zou moeten kiezen.
Zijn huidige fiets heeft 4 cm spacers, met een 18cm lange balhoofdbuis.
Dan zit je toch niet echt diep.
Bikes&Coffee What else?