wil een nieuwe fiets kopen zit te twijfelen tussen een trek 8500 en cube reaction xt
wie heeft er ervaring met deze fietsen.
elk advies is welkom
trek 8500 of cube reaction xt
-
- Forum-lid HC
Ik ken de reaction XT. Mooie goede fiets voor een nette prijs.
Allemaal topspullen. Rijd perfect, maar dat is smaak.
Ik ken de trek 6500 niet
Ga op beide rijden er zit best wat verschil in geometrie en houding en koop welke je het lekkerste vind rijden of er nou een lx of xt derailleurs opzitten zal je niet echt merken. Let wel op de voorvork in die prijsklasse minimaal een RS reba of Fox, manitou R7 enz...
Enige is dat is niet zo'n voorstander ben van de bontager producten die trek gebruikt vaak zwaarder en technisch minder mooi dan andere fabrikanten.
Allemaal topspullen. Rijd perfect, maar dat is smaak.
Ik ken de trek 6500 niet
Ga op beide rijden er zit best wat verschil in geometrie en houding en koop welke je het lekkerste vind rijden of er nou een lx of xt derailleurs opzitten zal je niet echt merken. Let wel op de voorvork in die prijsklasse minimaal een RS reba of Fox, manitou R7 enz...
Enige is dat is niet zo'n voorstander ben van de bontager producten die trek gebruikt vaak zwaarder en technisch minder mooi dan andere fabrikanten.
Een half jaar terug twijfelde ik tussen deze twee modellen. Qua afmontage weinig verschil, XT, Fox rl. De trek heeft alleen 100mm veerweg, wat ikzelf niet nodig vind. En ik ben ook niet zo gek op Bontrager. Maar die kun je natuurlijk tzt upgraden. En een Trek lijkt mij iets meer waard bij verkoop.
De Trek heeft een lange bovenbuis, je zal dus aardig gestrekt zitten. Proefrijden is het devies om te bepalen welke geometrie het best bij jou past, of weet je dit al?
Ik heb uiteindelijk een Cube Elite gekocht. De Fox 80 rlc heeft me een prijsklasse hoger getrokken;)
Succes ermee
De Trek heeft een lange bovenbuis, je zal dus aardig gestrekt zitten. Proefrijden is het devies om te bepalen welke geometrie het best bij jou past, of weet je dit al?
Ik heb uiteindelijk een Cube Elite gekocht. De Fox 80 rlc heeft me een prijsklasse hoger getrokken;)
Succes ermee
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
-
- Forum-lid HC
Daarnaast loont het nu wellicht om een of twee maandjes te wachten dan komen de nieuwe 2009 modellen en wellicht vind je die mooier en anders is de 2008 goedkoper. Zeker als je een bijzonder maat hebt heel groot of heel klein kan dat behoorlijk lonen.
De Elite wordt hierboven genoemd is zeker mooi maar wel een ander karakter dat is echt een racer en niets naders als je niet een pure racer wenst en wat geld voor ander zaken in je zak wilt houden lekker de reaction nemen. Let op de reaction is ook geen tour fiets maar niet zo hardcore race als de elite.
De Elite wordt hierboven genoemd is zeker mooi maar wel een ander karakter dat is echt een racer en niets naders als je niet een pure racer wenst en wat geld voor ander zaken in je zak wilt houden lekker de reaction nemen. Let op de reaction is ook geen tour fiets maar niet zo hardcore race als de elite.
haha dat is correct. Op een Elite kan je alleen hard rijden:D
ik wil nog ff kwijt dat de 8500 een zeer mooi frame is. Technisch hoogwaardiger dan de reaction imo.
ik wil nog ff kwijt dat de 8500 een zeer mooi frame is. Technisch hoogwaardiger dan de reaction imo.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.