Tips voor vakantie in oze nabij Gap?
Beste,
Eind volgende week ga ik een weekje fietsen met wat vrienden in Oze halfuur ten westen van Gap. Daar zijn genoeg klimmetje, maar graag verneem ik van kenners wat de absolute do's en donts zijn in die omgeving zodat ik daar rekening mee kan houden.
Alvast dank, b.
Alstublaft.
Izoard, vars en ventoux zijn me wel bekend. Volgens mij is ventoux vanuit Oze toch gauw 2 uurtjes rijden en die overweeg ik ook zeker net zoals de pukkels in de buurt van Barcelonette. Andere goede tips? Denk dat we in eerste instantie meer in de buurt van het huisje blijven en later die week richting de grote jongens gaan.
Alstublaft.
Tip: Notre Dame del la Salette vanuit Corps. Klim van 15 km naar klooster in de bergen. Is schitterend. Corps ligt ongeveer 40 km ten noorden van Gap.
Rondom Gap zijn er genoeg leuke klimmen, zoals de Sentinelle. Col 'd Espreaux is lekker rustig. Col de Moissiere schijnt ook mooi te zijn met uitzicht op meer van Gap. Ook mogelijk is de klim naar skioord Orcieres-Merlette, waar Rooks in 1989 de klimtijdrit won.
Col du Noyer is inderdaad een aanrader. Vooral de oostkant is in de laatste 2,5 kilometers verraderlijk steil met 9,5% gemiddeld.
Kijk verder op http://www.climbbybike.com met Region: High Alps
Rondom Gap zijn er genoeg leuke klimmen, zoals de Sentinelle. Col 'd Espreaux is lekker rustig. Col de Moissiere schijnt ook mooi te zijn met uitzicht op meer van Gap. Ook mogelijk is de klim naar skioord Orcieres-Merlette, waar Rooks in 1989 de klimtijdrit won.
Col du Noyer is inderdaad een aanrader. Vooral de oostkant is in de laatste 2,5 kilometers verraderlijk steil met 9,5% gemiddeld.
Kijk verder op http://www.climbbybike.com met Region: High Alps
Klimmen is fijn maar doet ook pijn. Net alsof je een stapel poefjes moet sjouwen voor een verhuizend vriendinnetje (uit het hoofd-citaat uit De Renner, Tim Krabbé)
-
- Forum-lid
Ik zou het meer richting Embrun zoeken. Op fietsafstand van Izoard, Vars, Risoul, Agnel, Les Orres.
Rondje meer mogelijk, eveneens dichtbij de mooie zuidelijke Cols: Bonnette, Cayolle, Allos, Champs, Lombarde.
Bovendien een prachtig meer om te ontspannen, met mooi strand. Leuker plaatsje dan het grotere Gap ook. ook dichtbij Briancon, fietsstad bij uitstek met zijn mooie Citadelle.
Rondje meer mogelijk, eveneens dichtbij de mooie zuidelijke Cols: Bonnette, Cayolle, Allos, Champs, Lombarde.
Bovendien een prachtig meer om te ontspannen, met mooi strand. Leuker plaatsje dan het grotere Gap ook. ook dichtbij Briancon, fietsstad bij uitstek met zijn mooie Citadelle.
Ik ben terug. Het was echt een topweek, maar agv internet afwezigheid thuis en verhuizing tijdje offline geweest. Die Noyer was behoorlijk pittig en de Bonette als koninginnerit was een fraaie ervaring. Die col loopt erg mooi met prachtig uitzicht.
Alstublaft.