Fietscomputer
dan is dus elke teller goed. Zelfs degene die instelbaar zijn, zijn goed. Je hoeft ze namelijk niet in te stellen. Koop er een die je mooi vind en niet te duur. Veel fiets plezier!
Live fast; die young. mijn blog
Nee, niet elke fietscomputer is dus goed. Hij mag namelijk niet in te stellen zijn. Gebruik hem voor de fietscompetitie, als ik dus het hele seizoen niet fiets moet ik hem dus niet aan het einde van het seizoen op 50.000 km kunnen zetten. Vandaar dat de ODO NIET instelbaar mag zijn
Dan moet je volgens mij in ieder geval geen Sigma nemen. Alle modellen van dat merk hebben namelijk een instelbare ODO. Hoe het met andere merken zit, weet ik niet. Ik heb een tijd terug ook nog een Ciclosport cm208 gehad en daarbij kon je de ODO ook instellen, maar de simpelere cm205 niet. Je hebt de meeste kans van slagen bij de simpele computertjes.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
Soms kan het instellen van een ODO meter ook handig zijn, zelfs als je er een competitie van maakt om zoveel mogelijk kilometers te maken. Ik liet laatst mijn klokje op de grond donderen en het ding had zich daarna compleet ge-reset. Alles stond op nul; tijd, gereden tijd; dagafstand en ODO meter. Dan is het toch wel handig als je de ODO weer terug kan zetten.
Live fast; die young. mijn blog
marco73 schreef:Nee, niet elke fietscomputer is dus goed. Hij mag namelijk niet in te stellen zijn. Gebruik hem voor de fietscompetitie, als ik dus het hele seizoen niet fiets moet ik hem dus niet aan het einde van het seizoen op 50.000 km kunnen zetten. Vandaar dat de ODO NIET instelbaar mag zijn
Ik heb een Cateye Astrale 8 (met cadans, sensor op achterwiel, ±29 euro) waarbij je de ODO niet in kunt stellen. Afgaande op de specificaties op de Cateye website geldt hetzelfde voor de goedkopere Velo 5 en Velo 8.
marco73 schreef:Gebruik hem voor de fietscompetitie, als ik dus het hele seizoen niet fiets moet ik hem dus niet aan het einde van het seizoen op 50.000 km kunnen zetten. Vandaar dat de ODO NIET instelbaar mag zijn
Rudo schreef:Ik doe altijd twee magneetjes op m'n wiel...
Uiteindelijk blijft het een erezaak
50.000 in een seizoen vind ik niet mis trouwens
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"