Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mavic Cosmic Carbon sl Premium of Fast Forward F6R?

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 14 jul 2008 09:24

Volgens mij zitten bij de F6-en de stickers niet onder de blanke lak (weet ik niet zeker....).
Stickers kun je meestal voor zo'n 50 euro laten maken bij een stickershop (afhankelijk van kleuren en materiaal).
Gang is alles!!

Gebruikersavatar
alejandro
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 26 mei 2007 21:30
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar alejandro 15 jul 2008 09:51

Composite schreef:Volgens mij zitten bij de F6-en de stickers niet onder de blanke lak (weet ik niet zeker....).
Stickers kun je meestal voor zo'n 50 euro laten maken bij een stickershop (afhankelijk van kleuren en materiaal).


Bij mijn F4R's zitten de stickers in ieder geval achter een blanke laag.

pini
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 apr 2007 17:56

pini 15 jul 2008 18:59

Rij nu zelf op een stel ffwd 58 mm hoge draadwielen...

Top wielen en idd heb wel de DT 240 naven laten monteren en het loopt als een speer...

wil je mijn wielen zien op de Pinarello site meen pagina 123 of 124 staan mijn wielen afgebeeld in mijn Pinarello fiets...
r.schut

michieljanssen
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 mei 2008 12:30

michieljanssen 16 jul 2008 11:51

Pini,

Zag je Pinarello een tijdje geleden al voorbijkomen op het forum. Ziet er top uit! En de wielen maken hem helemaal af! Goed om te zien hoe de wielen in een afgemonteerde fiets staan (ipv alleen de plaatjes van de wielen in catalogus). Zo helpt het forum mij toch goed bij mijn keuze!

Vel rijplezier!

Michiel
Ridley Excalibur 2010
Fulcrum Racing Zero
Fulcrum Racing 7 (winter)

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 16 jul 2008 15:44

Composite schreef:over de velgen zijn geen "rare" verhalen bekend (zoals bijvoorbeeld over de Zipp velgen die "altijd" scheurden

Kun je daar wat meer over vertellen, ik overweeg zipp 303 met AMC naven (tubes). Die zipp velgen zijn van de generatie 2005. Zijn daar die problemen te verwachten?
Mijn trainingen op bikeplanner.com

pini
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 apr 2007 17:56

pini 16 jul 2008 16:48

Dank je maar mocht je overgaan tot aanschaf van de FFWD voor 100 Euro meer de DT240 naven laten monteren scheelt zeker in het onderhoud of liever gezegd probleemloos fietsen...
r.schut

michieljanssen
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 mei 2008 12:30

michieljanssen 28 jul 2008 21:32

De Fast Forwards zitten nu een dikke week onder mijn fiets. Veel gereden en absoluut tevreden!

Nu rij ik vanochtend rustig met zo'n 30 km/uur op de hoofdweg van een dorp, slaat er ineens een auto rechtsaf, zonder mij gezien te hebben en knipperlicht aan te geven (reed er vlak achter op het fietspad). Geen tijd meer om te reageren, waardoor ik vol de zijkant van de auto inreed. Een flinke klap en goed geschrokken!

Gelukkig lichamelijk geen klachten en met de fiets op het eerste gezicht ook niks aan de hand. Even nummer uitgewisseld (voor de zekerheid) en rustig naar huis gereden.

Thuis aangekomen blijkt er toch een kleine slag in het voorwiel te zitten. Ik ga morgen direct naar de fietsenmaker om er naar te laten kijken.

Aan jullie de vraag of dit in een carbon velg (met alu-remrand) te verhelpen is? Of moet bij een cabonwiel het hele wiel vervangen worden (bijv. door een breuk in het carbon dat niet te zien is?)??

Ee tegenvaller aangezien ik donderdagochtend naar de Alpen vertrek!

Ik hoop dat jullie advies kunnen geven!

Groeten Michiel
Ridley Excalibur 2010
Fulcrum Racing Zero
Fulcrum Racing 7 (winter)

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 28 jul 2008 22:30

@ HenkV: Op weightweenies kun je daar ongetwijfeld meer over vinden. Ik geloof dat het te maken had met de verbinding van de velg aan de nippels. Door de plaatsing hiervan scheurden de velgen regelmatig rond de nippels. Volgens mij was dat ook in de 2005 wielen/velgen van Zipp een "kwaal".
Nogmaals: het naadje van de kous weet ik er niet van, maar zoeken op onder meer WW's zal je meer duidelijk kunnen maken over de Zipp velgen.
Gang is alles!!

michieljanssen
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 mei 2008 12:30

michieljanssen 10 aug 2008 20:51

Zoals gevraagd een foto met het eindresultaat. De wielen rijden super en passen ook nog eens perfect bij het frame.

Ik had geen foto van enkel de fiets....maar een actiefoto op Alpe D'huez moe ook kunnen denk ik!

http://img504.imageshack.us/img504/6434/150vh0.jpg

Michiel
Ridley Excalibur 2010
Fulcrum Racing Zero
Fulcrum Racing 7 (winter)

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 10 aug 2008 22:42

Ziet er goed uit :) Het is dus allemaal goed afgelopen na je ongeval? Is het wiel weer rechtgetrokken of heb je toch een vervangend wiel gekocht? Hopelijk heb je de onvoorzichtige automobilist voor de kosten op kunnen laten draaien.
Welk stuur is dat trouwens?

michieljanssen
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 mei 2008 12:30

michieljanssen 11 aug 2008 16:16

Dank je LVGH!

Het wiel kon gelukkig zonder verdere kosten worden rechtgetrokken! Er zat maar een kleine slagje in, maar aangezien ik de wielen pas anderhalve week had schrok ik toch even!

Stuur is een Cinelli RAM op een Cinelli Neo CK stuurpen. Rijdt lekker onspannen met de handen losjes bovenop!
Ridley Excalibur 2010
Fulcrum Racing Zero
Fulcrum Racing 7 (winter)

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 11 aug 2008 16:39

mooie foto!
Je lijkt wel een beetje langer op je fiets te kunnen zitten, of zit je liever meer rechtop?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie