Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Maarten Ducrot

eelcoz

eelcoz 18 jul 2008 20:06

Maar waren hem opnieuw kwijt in de sprint.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 18 jul 2008 20:13

Ik heb op aanraden van Havana de sprint op belgie gevolgd...

Ze blijven daar op dezelfde monotone manier doorgaan, zelfs tijdens de sprint..ze zagen wel waar Cavendish zat trouwens, Steegemans waren ze na het bochtje naar links al kwijt.

Morgen weer naar Maarten luisteren... :-)
"Try not. Do or do not......there is no try"

bsa
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 jun 2008 17:18

bsa 18 jul 2008 21:13

Op de belg hadden ze op 2 km voor de streep al gezegd dat ten Dam lek had. Schakel ik voor de interviews over naar Ned 1, zeggen ze als de renners al een minuut binnen zijn dat het bericht binnen komt dat ten Dam is gevallen. Ik schrik even, maar dan 2 minuten later komt er een nieuw bericht binnen dat hij alleen lek heeft. Op de belg wisten ze al veel eerder dat ten Dam lek had. Kunnen D en D geen frans, of hebben ze een andere radio aanstaan?

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 18 jul 2008 23:31

andromeda schreef:Die oprechtheid van Ducrot is nu juist zo leuk inderdaad, natuurlijk is het grammaticaal en taaltechnisch niet helemaal correct, who cares?

Het enthousiasme druipt er van af en ik luister er 10 keer liever naar dan dat monotone belgische gezwam over de belgische toppers.

Maar ook dat is een mening...


....die ik geheel met jou deel. Vind het zelf ook altijd zeer vermakelijk. En die info van Dijkstra over kasteeltjes e.d. vind ik ook altijd wel de moeite om naar te luisteren, zeker in saaie lange sprintetappes en/of op dode momenten, waarbij je toch soms veel van de omgeving ziet.

Marts Smeets idem dito. Vooral zijn documentaires waardeer ik zeer.

Wat taal betreft, of die paar foutjes die eens gemaakt worden, daar maak ik me niet zo druk om. De beste stuurlui staan meestal aan wal. Zo heeft Nederland ondermeer 16 miljoen voetbalcoaches ;)

pulpo
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 apr 2004 23:43

pulpo 19 jul 2008 12:01

Kijk dat de heer Terpstra (met die Jim Carrey bek ja) geen fatsoenlijke Nederlandse volzin eruit kan krijgen is tot daar aan toe maar vind wel dat de commentatoren dat moeten kunnen doen. Waar ik mij meer aan stoor is dat gewouwel van Ducrot over nieuwe wielrennen en zo. Bovendien herkennen ze de renners niet en missen ze vrij essentiele zaken die gebeuren. Geef mij maar de Wuyts!!!

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 19 jul 2008 21:11

Ik heb enkele dagen naar de Belgische zender gekeken,maar ben nu toch weer terug bij
Ducrot en co.Ondanks de missers die ze wel eens maken is hun gebabbel toch wel aantrekkelijker dan het monotone Belgische verslag.

osensei
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 25 feb 2008 18:20

osensei 19 jul 2008 21:17

LVGH schreef:
O Sensei schreef:Alleen jammer dat hij van de week over Soler zei dat hij onvast stuurde.
Hij (Soler) reed anders wél met een reeds gebroken pols rond.
Ik zou dan ook wat onvast sturen

Maar waarom had hij een gebroken pols? Volgens mij ook vanwege een stuurfout..


Dat klopt zeker, en is alweer in een lang voorbij gevlogen verleden gebeurt, maar feit blijft dat wanneer je door een stuurfout je pols breekt, maar toch nog voor de bolletjes wilt, zeker geen betere stuurder wordt.
Maar ja, das alweer van vorige week allemaal, de wereld maakt nu geheel nieuwe geschiedenis
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 19 jul 2008 22:49

vandaag weer Ducrot:
"door het aan de andere kant nemen van een rotonde rijd je zo maar 500 meter extra"
Ik wist niet dat die rotondes in La France zo groot zijn.
Klein verschil kan, maar 500 m.

Ducrot was weer goed op dreef vandaag...
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 20 jul 2008 14:40

"" Tegen Herbert Dijkstra: "Kan je even je kop houden, we zitten hier naar een fantastische sport te kijken en jij leutert wat over een mooi klooster."
Maarten Ducrot is een sportcommentator:
Hij staat bekend om zijn opvallende uitspraken

kip
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jul 2008 00:43

kip 20 jul 2008 15:54

Maarten ducrot heeft het nu al ff over een kasteel :D

roy
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 12 nov 2007 11:02
Locatie: Weerselo

roy 20 jul 2008 16:08

Ja haha...het was nu een keer andersom, dijkstra tegen ducrot: Ja Maarten, vertel jij eens wat over een kasteel :)

Plaats reactie