Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

lakschade achterbrug, hoe kan dat?

rabl
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 apr 2008 17:13

rabl 08 jul 2008 20:27

Vraagje: ik heb een Cannondale Caad 5 en zet voor rijden in Limburg/Ardennen verzet 34-50 / 13-29 erop. Nu is voor de 2e keer terwijl dat verzet erop zat mijn achterbrug beschadigd, aan de kant waar de ketting loopt. Precies op het punt waar de crankarm vlak langs de achterbrug draait (zo'n beetje in het midden van de brug). Ik ben me er met fietsen niet bewust van geweest, twijfel nu of ik 'm ahw een keer heb voelen "vastslaan". Ik denk zelf dat het zo moet zijn gegaan dat de ketting op een of andere manier een fractie klemt komt te zitten tussen crankarm en achterbrug. Mijn FM zal er naar gaan kijken, maar kende dit verschijnsel ook nog niet. Normaal rij ik rond met verzet 36-50 / 12-25 en dan is er nog niets fout gegaan. Kent iemand dit probleem met het "bergverzet" en/of weet waar dit van kan komen, of hoe het op te lossen valt?
RABL

tlmm
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 okt 2005 22:12

tlmm 08 jul 2008 21:03

Jouw verhaal brengt me op het idee dat ik dat ook een keer heb gehad, toen had ik een te lange ketting omdat ik een 34 blad opv een 39 had gemonteerd.
Triple is een bier...

rabl
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 apr 2008 17:13

rabl 08 jul 2008 21:10

Oké, ik zal dat eens nakijken met m'n FM, want heb zelf niet zo'n kijk op de goede kettinglengte, maar op zich zou dit het probleem niet mogen zijn want met wisselen van verzet wissel ik ook de ketting. Ik heb er eentje bij die bij het bergverzet hoort (of die moet ook te lang gemaakt zijn?)
RABL

tlmm
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 okt 2005 22:12

tlmm 08 jul 2008 21:14

Ik zal eens kijken of die plek wel in de buurt van de crank zit.
Triple is een bier...

Plaats reactie