Hallo,
ik ben van plan om binnenkort te starten met wielrennen. In ieder geval eerst individueel en wellicht volgend jaar in een groep/bij een vereniging. Momenteel heb ik een budget van rond de E1000,- voor een racefiets.
Mijn keuze is tot nu toe gevallen op de sensa romagna veloce 2011 met campagnolo veloce afmontage en fulcrum 7 wielen voor E849,- is dat een goede optie?
Een andere optie is bijvoorbeeld de bulls harrier 1 met shimano 105. Ik heb totaal geen ervaring of verstand van wielrennen op dit moment.. maar ik blijf nederlands, en zou dus graag zoveel mogelijk willen hebben voor mn geld
Hebben jullie ervaringen of adviezen waar ik rekening mee moet houden? En wat vinden jullie van de sensa fiets?
Bedankt alvast voor je reactie!http://www.stokebrook.nl/stsensaveloce.jpgsensa
Sensa Romagna veloce 2011
Dat klinkt goed. Mag ik vragen waarom je voor deze versie hebt gekozen?
Ik zie namelijk dat er drie versies zijn? Die met shimano 105, eentje met ful scram (?) en die campagnolo? De prijsverschillen zijn me niet helemaal duidelijk namelijk..
Ik zie namelijk dat er drie versies zijn? Die met shimano 105, eentje met ful scram (?) en die campagnolo? De prijsverschillen zijn me niet helemaal duidelijk namelijk..
Ik snap ook niet waarom eenzelfde fiets afgemonteerd met Veloce duurder is dan eentje met 105: als je de groepsets los koopt is dat prijsverschil onbestaand (dat Campagnolo duurder zou zijn is een mythe die NIET strookt met de realiteit).
Hebben beide fietsen verschillende wielen? Als die 105-versie is uitgerust met van die goedkope Shimano-wielen, dan ben je zeker beter af met de andere (met de Fulcrums dus), en is het prijsverschil te verantwoorden. En op de wielen bezuinigen moet je sowieso niet doen.
Hoedanook heb je dan een nette fiets voor een nette prijs!
Hebben beide fietsen verschillende wielen? Als die 105-versie is uitgerust met van die goedkope Shimano-wielen, dan ben je zeker beter af met de andere (met de Fulcrums dus), en is het prijsverschil te verantwoorden. En op de wielen bezuinigen moet je sowieso niet doen.
Hoedanook heb je dan een nette fiets voor een nette prijs!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Voor die 70 € meer zou ik geen seconde twijfelen: die Shimano whr500 hebben geen te beste reputatie op vlak van stevigheid; de Fulcrums (ook al is dit ook het instapmodel) zijn beter afgewerkt qua lagers en zo - èn de fiets blijkt in die uitvoering ook nog eens ietsje lichter te zijn.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)