Alpe d'huez
Volgende week willen mijn zoon en ik de Alpe d'huez beklimmen. Ik heb begrepen dat je daarvan een diploma kan laten maken. Aangezien hij nog niet zo oud is lijkt me dat wel leuk voor hem. Weet iemand of je als "ongeorganiseerde rijder" ergens je tijd kan laten registreren? Ik zie hierover enkel Franse sites (waarvan ik niet zo veel begrijp) en een site van een reisorganisatie. Er is wel een site timtoo.com, daaruit begrijp ik dat je een chip kan aanschaffen om meerdere cols te rijden. Dat was niet onze bedoeling.
groet,
Kareltje
Kareltje
Onderweg word je gefotografeerd door Photo Breton, een zaakje dat in het dorp boven zit. Daar kun je je foto afhalen én een diploma laten maken.
Ik weet niet of Photo Breton tijden registreert en dat is toch wat Kareltje ook wil. Ik kom net terug uit Bourg d'oisans en ik meen me te herinneren ergens in een bocht op de Alpe een aankondiging te hebben gezien dat er elke donderdag een tijdsmeting voor de klim wordt georganiseerd. Ik dacht dat het donderdag's om 10u begint. Ik zou even rondvragen in het dorp of de genoemde aankondiging aan de muur in een bocht op de Alpe zoeken.
[quote="1997turbo"]Volgende week willen mijn zoon en ik de Alpe d'huez beklimmen. Ik heb begrepen dat je daarvan een diploma kan laten maken. Aangezien hij nog niet zo oud is lijkt me dat wel leuk voor hem. Weet iemand of je als "ongeorganiseerde rijder" ergens je tijd kan laten registreren? Ik zie hierover enkel Franse sites (waarvan ik niet zo veel begrijp) en een site van een reisorganisatie. Er is wel een site timtoo.com, daaruit begrijp ik dat je een chip kan aanschaffen om meerdere cols te rijden. Dat was niet onze bedoeling.[/quote]
Volgens mij kan je ook gewoon een chip huren voor 1 dag!
Volgens mij kan je ook gewoon een chip huren voor 1 dag!
-
- Forum-lid
Je zou misschien nog wat kunnen proberen via alpedhuezfietsreizen.nl. Je kunt bij hun je tijd laten registreren en je krijgt een foto met diploma. Info staat op hun site.
Ik weet niet op welke dagen het zou kunnen maar informeren kan altijd. Met hun begeleiding heb ik persoonlijk prima ervaringen opgedaan.
Ik weet niet op welke dagen het zou kunnen maar informeren kan altijd. Met hun begeleiding heb ik persoonlijk prima ervaringen opgedaan.
Als ik het goed heb kun je bij de plaatselijke VVV (Bureau de Tourisme Bourg d'oisans) een chip huren die je tijd registreerd van het begin van de klim tot het officiele einde (dit is verder dan de meeste fietsers aanhouden). Ik had dit vorig jaar op 10 november ook willen doen alleen waren de chips toen al naar Alpe du huez verhuist in verband met het ski seizoen.
in iedergeval succes volgende week.
Bureau de Tourisme
tijdregistatie
in iedergeval succes volgende week.
Bureau de Tourisme
tijdregistatie
FM098 van Dengfu
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2
kijk eens op de site www.alpedhuezfietsreizen.nl
Misschien kunnen zij toch meer voor je betekenen.
Groetjes
Tom
Misschien kunnen zij toch meer voor je betekenen.
Groetjes
Tom
tleidelm