Ik heb me al wel enigszins verdiept in het een en ander en uit een bezoekje aan mijn fietsenmaker sprongen mij deze 2 fietsen wel in het oog. Ik heb mezelf wel een aardig budget gesteld van ca. 3000 euro.
De scott wordt dus standaard geleverd met o.a. ultegra sl afmontage en kysirium elite wielen (3300 euro). Voor de ridley kan in deze prijsklasse gekozen worden voor ultegra of centaur afmontage maar er zitten dan standaard wel kwalitatief mindere wielen bij (fulcrum racing 7). De ridley spreekt mij wel meer aan wat betreft de kleurstelling maar ok.
Ik weet dat hier veel mensen op het forum zitten met meer ervaring en kennis over (deze) fietsen dus ik hoop dat dit met mij gedeeld wordt zodat dit mijn keuze enigszins vereenvoudigd
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Zo, nu morgenvroeg op de trein naar Berlijn en dan zal ik na het weekend wel eens zien of de keuze makkelijker geworden is of dat ik het mezelf alleen maar moeilijker heb gemaakt met het starten van deze discussie :p
Dus, auf wiedersehen!
owjah, ik ben trouwens 190 cm's lang en 72 kilo's zwaar (weet niet of het veel uitmaakt maar ik heb het vaker zien staan dus ik vermeld het maar even)