Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Prijzen in Frankrijk

gompy
Forum-lid

gompy 01 jul 2008 18:05

Mensen,

Ik ga komende zomer (zoals velen denk ik). Op vakantie/training in de Franse Alpen (guillestre). Ik wilde graag van jullie weten hoe het zit met de prijzen van de verschillende onderdelen in Frankrijk. Ik kom er al jaren maar nooit echt op gelet. Kunnen jullie mij er iets over vertellen? Of is het zo duur dat ik beter niet kan gaan kijken?

Bedank alvast,

Gompy

w0uter
Forum-lid

w0uter 01 jul 2008 18:17

In Briancon zitten wel wat grotere fietsenzaken, maar vooral veel mountainbike. De prijzen ontlopen elkaar niet veel. Al baalde ik vorig jaar wel flink dat ik net een ander frame had toen ik in Albertville voor 1800 euro een Merlin frame zag hangen. In mijn maat natuurlijk.

In Guillestre kan je trouwens het beste naar de fietsenmaker midden in het centrum. Hij spreekt redelijk Engels en is echt een geschikte kerel die voor de raarste dingen een oplossing weet.

marz
Forum-lid

marz 01 jul 2008 18:21

Het is in sommige gevallen zelfs zo dat het in NL goedkoper is dan in la France.
Helemaal de merkonderdelen, Shimano en Mavic zijn duurder, niet veel maar toch.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

gompy
Forum-lid

gompy 01 jul 2008 18:25

MarZ schreef:Het is in sommige gevallen zelfs zo dat het in NL goedkoper is dan in la France.
Helemaal de merkonderdelen, Shimano en Mavic zijn duurder, niet veel maar toch.

Daar gaat het mij ook om, niet dat hier nu iets koop en dat daar straks voor L*L sta, omdat iets stukken goedkoper is (blijf wel Nederlander natuurlijk)

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 01 jul 2008 18:29

ALGEMEEN zijn de prijzen in Frankrijk duurder door hogere BTW dan bvb. in Duitsland. Maar dat mag je op zich niet weerhouden van enkele fietsenwinkels te bezoeken op zoek naar een buitenkansje ;)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

marz
Forum-lid

marz 01 jul 2008 18:39

Eens met de zwarten, de fietsenwinkels daar zijn wel mooi.
Toch weer andere (lokale) merken, net wat andere inrichting, vaak wel erg mooi.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

intersantos
Forum-lid

intersantos 01 jul 2008 18:42

de zwarten schreef:ALGEMEEN zijn de prijzen in Frankrijk duurder door hogere BTW dan bvb. in Duitsland. Maar dat mag je op zich niet weerhouden van enkele fietsenwinkels te bezoeken op zoek naar een buitenkansje ;)

Iemand een tip voor een mooie winkel in de omgeving van de Mnt Ventoux?

specliffeddes
Forum-lid

specliffeddes 01 jul 2008 18:49

@intersantos
In het stadje Cavaillon zit een leuke zaak: Cyclix. Veel BMX en VTT maar ook een redelijk groot race-assortiment. Is ongeveer 40km van Bédoin. Je kunt er bovendien uitstekend een racefiets inclusief toebehoren huren: veel maten voorradig, meestal Cannondales (CAAD 9). Aardige gasten bovendien.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 01 jul 2008 19:07

Jongens die winkels zijn volslagen oninteressant als je voor koopjes gaat. Tenzij het uitverkooptijd is. Hier kennen ze 1 begrip: adviesprijs (veelal hoger dan in NL ) = verkoopprijs. Vervolgens kun je dan nog 'n rottige paar procent krijgen met 'n klantenkaart. Daar zijn die fransen helemaal gek van.

Nee, ook hier geldt: wil je wat besparen: internet. Dan ligt het er vervolgens aan: sergedutouron.com, materiel-velo.com, jullie welbekende sportshop.fr (=futurumshop.nl) en anderen afzetten tegen de Duitsers en Luxemburgers. Voor de fransen zelf zijn NL en BE niet zo interessant omdat daar vaak veel te hoge verzendkosten bij komen of omdat er in die landen geen shops zijn die zich expliciet richten op het buitenland.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

kool486
Forum-lid

kool486 01 jul 2008 20:07

twee weken geleden in Barcelonette, mooie dure fietswinkel, ik helemaal blij, 3 x Look 586 in de winkel. Ook veel Look kleding kleine maatjes en loei duur.
Voorheen bij Math wel Look kleding gekocht, zeker 35% goedkoper!
Kijken niet kopen, wel mooi snel zonnebrilletje aangeschaft voor €24.
Funny the way it is

dogestyle
Forum-lid

dogestyle 01 jul 2008 20:24

Midden in Bourg d'oisan zit een leuke zaak, niet goedkoop maar wel veel historie (veel bekende wielrenners als gast gehad, foto's etc etc). Een keer naar binnen gelopen omdat mijn versnelling haperde (bleek echt niet goed te zijn, FM half uur mee bezig geweest), kosten: niks! hij haalde een potje tevoorschijn waarin je kon doen wat het je waard was...

Groet

carbonfreaks
Forum-lid

carbonfreaks 02 jul 2008 17:01

Niet alleen is Frankrijk duurder voor fietsonderdelen maar garantie regelen gaat natuurlijk ook een stuk moeilijker.

Plaats reactie