Bulls of Focus
ik ga een racefiets aanschaffen. en ben van plan een keus te maken tussen de Focus Varadio expert en de Bulls Desert falcon.
Weet iemand of er echt kwaliteit verschil is of kies je gewoon de mooiste.
Ik twijfel een beetje over de cranckset van Focus.
Hieronder de specs van beide fietsen.
Focus Varadio expert (triple 30)
Frame: Alloy 6061 Light Racing Frame
Fork: Racing Fork Carbon, stem Aluminium
Rear derailleur: Shimano Ultegra Ice
Shift levers: Shimano Ultegra Ice
Brakes: Shimano Ultegra Ice
Brake levers: Shimano Ultegra Ice
Wheel set: Shimano RS 20
Front derailleur: Shimano Ultegra Ice
Crankset: Truvativ Elita 2.2 te kiezen uit Triple 50/39/30 of Compact 50/34. Triple €40,- duurder
Chain: Shimano 105
Transformation: front: 50/39/30 of 50/34, rear: 12-27
Handlebar: Concept SL Race Bar alloy
Stem: Concept SL, Ahead, Aluminium
Headset: FSA IS-3
Saddle: Velo
Seat post: Concept SL, 2-bolts, Aluminium 350 mm
Tires: Michelin Lithion foldable 23-622
Bulls desert falcon
Frame:6061 Aluminium, triple butted, smooth welded Framehoogtes:50 / 52 / 54 / 56 / 58 / 60 / 62 / 64 cmKleur 1:zwart Kleur 2:wit Gewicht:9,0 kgVoorvork:Carbon-Aluminium Schakeling:Shimano, Ultegra, 30-speed, RD-6600 Voorderailleur:Shimano, Ultegra, FD-6603 Shifters:Shimano, Ultegra, ST-6600 Remmen:Shimano, Ultegra, BR-6600 Cranks:Shimano, Ultegra, 52/42/30T, FC-6603 Casette:Shimano, Ultegra, 12-25T, CS-6600 Stuur:ITM, Super 300, wide: 420/440/460 mm Voorbouw:ZOOM, TDS-261, ext: 90/100/110 mm, 10° rise Zadelpen:JD, 425F, 27,2 x 300 mm Zadel:Selle Italia, X2 Naven:Shimano, wielset, WHR-S10 Spaken:Shimano, wielset, WHR-S10 Velgen:Shimano, wielset, WHR-S10 Banden:Michelin, Dynamic, 700 x 23C Pedalen:without Highlights:6061 Aluminium frame – triple butted – smooth welded, Shimano Ultegra groep, Michelin Dynamic banden
Weet iemand of er echt kwaliteit verschil is of kies je gewoon de mooiste.
Ik twijfel een beetje over de cranckset van Focus.
Hieronder de specs van beide fietsen.
Focus Varadio expert (triple 30)
Frame: Alloy 6061 Light Racing Frame
Fork: Racing Fork Carbon, stem Aluminium
Rear derailleur: Shimano Ultegra Ice
Shift levers: Shimano Ultegra Ice
Brakes: Shimano Ultegra Ice
Brake levers: Shimano Ultegra Ice
Wheel set: Shimano RS 20
Front derailleur: Shimano Ultegra Ice
Crankset: Truvativ Elita 2.2 te kiezen uit Triple 50/39/30 of Compact 50/34. Triple €40,- duurder
Chain: Shimano 105
Transformation: front: 50/39/30 of 50/34, rear: 12-27
Handlebar: Concept SL Race Bar alloy
Stem: Concept SL, Ahead, Aluminium
Headset: FSA IS-3
Saddle: Velo
Seat post: Concept SL, 2-bolts, Aluminium 350 mm
Tires: Michelin Lithion foldable 23-622
Bulls desert falcon
Frame:6061 Aluminium, triple butted, smooth welded Framehoogtes:50 / 52 / 54 / 56 / 58 / 60 / 62 / 64 cmKleur 1:zwart Kleur 2:wit Gewicht:9,0 kgVoorvork:Carbon-Aluminium Schakeling:Shimano, Ultegra, 30-speed, RD-6600 Voorderailleur:Shimano, Ultegra, FD-6603 Shifters:Shimano, Ultegra, ST-6600 Remmen:Shimano, Ultegra, BR-6600 Cranks:Shimano, Ultegra, 52/42/30T, FC-6603 Casette:Shimano, Ultegra, 12-25T, CS-6600 Stuur:ITM, Super 300, wide: 420/440/460 mm Voorbouw:ZOOM, TDS-261, ext: 90/100/110 mm, 10° rise Zadelpen:JD, 425F, 27,2 x 300 mm Zadel:Selle Italia, X2 Naven:Shimano, wielset, WHR-S10 Spaken:Shimano, wielset, WHR-S10 Velgen:Shimano, wielset, WHR-S10 Banden:Michelin, Dynamic, 700 x 23C Pedalen:without Highlights:6061 Aluminium frame – triple butted – smooth welded, Shimano Ultegra groep, Michelin Dynamic banden
Hoe zwaar ben je?
Die shimano rs-10 wielen op de Bulls staan nou niet bekend om hun duurzaamheid in combi met wat zwaardere bestuurders (spaakbreuk)
Die RS-20's op de focus is nog weinig over bekend, die zijn vrij recent uitgekomen, maar moeten er (op papier) wel wat beter tegen kunnen.
Wat betreft die crancksets; ik zou voor de ultegra's gaan, maar dat heeft ook te maken met uiterlijk
Die shimano rs-10 wielen op de Bulls staan nou niet bekend om hun duurzaamheid in combi met wat zwaardere bestuurders (spaakbreuk)
Die RS-20's op de focus is nog weinig over bekend, die zijn vrij recent uitgekomen, maar moeten er (op papier) wel wat beter tegen kunnen.
Wat betreft die crancksets; ik zou voor de ultegra's gaan, maar dat heeft ook te maken met uiterlijk

De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
Beide, mijn vriendin heeft een Focus, en je merkt aan bepaalde dingen als de kabelvoering dat ze net even wat langer over die dingen hebben nagedacht. Ik heb het idee dat de eigenaar, Mike Kluge (crosscrack en man van Hanka Kupfernagel) een dikke vinger in de pap heeft bij het ontwerp.
Esthetisch is natuurlijk persoonlijk. Belangrijk punt zijn de wielen. Aan de maat van de fietsen te zien ben je geen vlieggewicht, de wsr10 of hoe die dingen ook heten zijn niet echt kwaliteit
Esthetisch is natuurlijk persoonlijk. Belangrijk punt zijn de wielen. Aan de maat van de fietsen te zien ben je geen vlieggewicht, de wsr10 of hoe die dingen ook heten zijn niet echt kwaliteit
Inderdaad, ik weeg nog net geen 95 kilo, maar ik zou niet voor de RS-10 wielen gaan op de bulls. De RS-20 schijnen zijn volgens opgave van shimano wat stijver dan de RS-10. Zoals ik al schreef zijn deze echter nog niet zolang op de markt en zijn hier nog weinig ervaringen over te vinden.
Je zou kunnen overwegen dit eens met je FM te bespreken, misschien dat je bij aanschaf tegen een kleine vergoeding een bewezen solide wielset kan aanschaffen in plaats van de meegeleverde sets. Je kan eens kijken naar easton wielen, of een handgespaakte set Mavic open Pro's of Mavix CXP-33's.
Je zou kunnen overwegen dit eens met je FM te bespreken, misschien dat je bij aanschaf tegen een kleine vergoeding een bewezen solide wielset kan aanschaffen in plaats van de meegeleverde sets. Je kan eens kijken naar easton wielen, of een handgespaakte set Mavic open Pro's of Mavix CXP-33's.
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
-
- Forum-lid
komen bulls en focus niet ongeveer uit dezelfde fabriek qua frames???? of ben ik in de war
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
De rs 20 wielen zijn volgens Shimano qua stijfheid identiek aan de rs 10.
Alleen de lagers in de naven zijn van een betere kwaliteit.
Ik ben zelf zeer tevreden met mijn Bulls alleen de wielen zijn minder.
Met jouw gewicht zou ik een goed wielsetje overwegen.
Misschien een stapje terug qua frameset en een beetje extra naar de wielen.
Alleen de lagers in de naven zijn van een betere kwaliteit.
Ik ben zelf zeer tevreden met mijn Bulls alleen de wielen zijn minder.
Met jouw gewicht zou ik een goed wielsetje overwegen.
Misschien een stapje terug qua frameset en een beetje extra naar de wielen.
-
- Forum-lid
Ik heb afgelopen weekend een Focus Variado Expert (compact) gekocht. Was vooraf uit gegaan van een bulls harrier of bulls desert falcon. Maar ik vond de Focus kwa frame en uitstraling (kleur, matte lak) toch veel fraaier dan de bulls fietsen. De fm vertelde dat de kwaliteit van het focus-frame nog wel wat hoger ligt dan de desert falcon (is dat ook echt zo?). Persoonlijk zocht ik ook een fiets met compact groep, wat de Focus een voordeeltje gaf tov de bulls. Hopelijk komende zaterdag ophalen!
[img=http://www.maraton.si/images/focus8/fo_ ... _ret08.jpg]
[img=http://www.maraton.si/images/focus8/fo_ ... _ret08.jpg]