Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 08 jul 2009 22:51

de boef van parma schreef: Jammer blijft het dat in al die jaren geen talent is opgestaan om z'n plek in te nemen.

Moet Smeets wel eerst opstaan om z'n plek vrij te maken. En dat doet-ie volgens mij pas als hij erbij is neergevallen.

Moet zeggen: ik kijk altijd wel graag, is een soort Tour-ritueel. En zo heel af en toe word je écht beloond. Vond die ene uitzending van twee jaar terug, toen Rasmussen er net uit was gezet, briljante tv. Zoiets kan niemand in betere banen leiden dan Smeets. En omdat hij af en toe zo goed is, blijf ik kijken. Om die ene keer dus niet te missen.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39559
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 jul 2009 23:21

Robbebopper schreef:Ik durf het bijna niet te zeggen, maar inderdaad, ik verlang naar je terug Jean!


Pfffft, met alle respect voor wat de man heeft gedaan is zijn tijd ook wel geweest hoor.....
Less is bore

jeannelissen
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jul 2009 21:52

jeannelissen 08 jul 2009 23:28

Hoho, eventjes wat meer respect hoor. Ik heb vandaag Mart nog aan de telefoon gehad, en die had het er over om mij toch weer een rubriekje in "zijn" avondetappe te laten doen.
Cést incroyable!

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 08 jul 2009 23:32

Rubriekje over franse wijn zeker..?? ;)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

phcas
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2007 11:17

phcas 08 jul 2009 23:40

Wat is er eigenlijk verkeerd aan de constatering dat iedereen op een gegeven moment zijn tijd gehad heeft? Dat geldt voor Jean (sorry, forumlid! :-) ), en al weer enkele jaren ook voor Mart. Jammer alleen dat er geen goede opvolging is geregeld bij ons aller NOS.
MD heeft het niet (hoewel hij in ieder geval de originaliteit bezit om zo'n avondetappe te maken), en HD al helemaal niet. Breukink was niks, Rooks (donkergrijs verleden) idem. Die hadden niks te melden als het om hun specifieke inside kennis ging. We weten nu wel waarom, bij Rooks in ieder geval. Zijn er nu echt geen 2 oud-renners te vinden die wél aan de criteria voldoen?
Thomas D, die heeft nu tijd zat en kan vast wat smeuïge details opdissen....
http://caskraker.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 08 jul 2009 23:47

Henk Lubberding! Moeten ze wel de zendtijd wat opschroeven... ;)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 09 jul 2009 02:02

Leuk programma vanavond, sympathieke gasten vraag me alleen af waarom Zabel zijn helm niet afzet aan tafel?
"Try not. Do or do not......there is no try"

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 09 jul 2009 10:32

GastheerG schreef:
Corniel schreef:Maar ik hoop met mrcoffee dat Vroomen nog vaker terug komt.


Nou ik viel er bij in slaap.
Z'n opmerking dat het niet belangrijk is dat z'n renners winnen heb ik nu al een keer of tien gehoord en gelezen (zie oa int WR) en van zo'n opmerking wordt ik heel gaperig.
Vind ik zo'n rare houding. Als je een ploeg hebt wil je koersen winnen.
Als je fietsen bouwt wil je dat daar de grootste kampioenen op fietsen.
Je wilt dat alle grote koersen een keer op jouw fiets worden gewonnen.
Bij zo'n houding dat winnen niet belangrijk is haak ik helemaal af. Zeker na het in een half jaar keer op keer te moeten horen/lezen.



Dat komt omdat hij het verhaal niet kon afmaken. Nauurlijk is het belangrjker dan hij doet voorkomen, maar het is (nog) niet hun 1ste prioriteit.
Zowel in Cervélo ( gerard vroomen) als in Henk Lubberdink zat veel meer verhaal. Dat is er totaal niet uitgekomen.
Dat is erg jammer, want nu heeft Vroomen niet kunnen aangeven wat die Cervélo's zo goed maakt ( i.z.o.) en Lubberdink heeft te weinig over zijn ervaringen met fietsen, de maten, fietstechniek enz kunnen vertellen.

Zoals een paar hier stellen, zou het voor de beetje kenner en liefhebber erg mooi geweest als Gerard Vroomen en Henk Lubberdink lekker over de fiets konden praten.

Wat wel leuk is, is dat ik die stripjes carbon ook heb liggen in de winkel en er diverse mensen waren die het gelijk herkenden en wilde ervaren.
Dan merk je wel dat mensen iets beter begrijpen, dat we wel wat werk in zit, in een frame.


Wat ik vervelend vind van die avond etappe, is dat het zo laat is. Ik sta elke dag om 06.00 uur op en als ik er danpas om 00.30 in lig, dan is het aan het eind vd klaar .. :( Dan maar de herhaling kijken in de winkel `s middag en daarna de tour..

smeets
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jul 2009 18:04

smeets 09 jul 2009 11:31

Bah, bah, bah!

Waarom is het in dit - verder zo mooie - land toch altijd zo, dat wanneer je, zoals ik, goed bent in je werk, en boven maaiveld uitsteekt, door rancuneuzen, wordt aangevallen?

Waar komt die zesjes-cultuur toch vandaan? En als mijn programma zo'n aanfluiting zou zijn, waarom kijken er dan zoveel mensen naar? Precies, omdat wat ik maak goed is. Een kwalitatief hoogstaand programma in een vreschralend tv-landschap.

Het doet mij overigens deugd te lezen dat hier ook mensen zijn die - en velen, velen met hen - met veel genoegen mijn boeken lezen, en met plezier kijken naar de televisie die ik maak.

Het ga jullie goed,

Mart
www.martsmeets.nl: Mag ik dat zo zeggen?

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 09 jul 2009 11:36

Haha, die Zabel. Als je het mij vraagt, voegde hij niet zoveel toe. Hij kwam een beetje dom over.

Mart zat er uiteraard weer eens flink naast tijdens zijn live-commentaar op de samenvatting. Bijvoorbeeld de beelden op het moment dat de grote groep weer aansluitingen vindt: "en van voren... daar rijden de zes koplopers stevig door"

Bloody hell, kijkt die vent overdag uberhaupt wel naar de etappe? Of kijkt hij alleen de etappe van 10 jaar geleden?

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 09 jul 2009 11:37

O ja: Het is cap d'Agde, Mart en niet Cap d'Agne

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 09 jul 2009 11:41

Een zalig topic: Smeets-bashen. Ik doe weer mee vandaag.
Smeet is een verbale goochelaar, maar dan van het type Tommy Cooper, waardoor de contaminaties niet meer van de lucht zijn. Vooral Zabel keek gisteren met een blik van 'Wo ist der Bahnhof'. Overigens ontsteeg Smeets zich zelf tijdens het gesprek door zelf antwoord te geven op de aan z'n gasten gestelde (meestal open) vragen. Vanavond weer lekker kijken.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Plaats reactie