Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

dual
Forum-lid
Berichten: 419
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:59

dual 05 aug 2009 11:41

Vanochtend op fiets wist ik ineens op wie hij lijkt: Ollie B. Bommel!! Zeker als hij z'n tweed jasje aan heeft; hij heeft trouwens een prima maatje in Tom (Egberts) Poes.
nulla tenaci invia est via

janvr
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 feb 2009 13:32

janvr 05 aug 2009 14:10

pipootje schreef:Mag ik iets geks zeggen ? Ik ben evenals "de boef van Parma" tot de conclusie gekomen dat elk alternatief voor Smeets veel en veel slechter zal uitpakken voor onze natie. Uiteraard met uitzondering van ondergetekende maar ik ben helaas niet beschikbaar.


Ik zou Wilfried de Jong wel eens zo'n programma willen zien presenteren. Hij is zelf behoorlijk wieler-enthousiast en zijn programma Holland Sport is het aanzien meer dan waard. Als pipootje dan toch niet wil....

jeannelissen
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jul 2009 21:52

jeannelissen 05 aug 2009 15:38

Hoezo gaat het slecht met mij. Ik voel me kiplekker. Af en toe een glaasje rode wijn! Dat houdt de bloedvaten open.
Cést incroyable!

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 05 aug 2009 16:37

Jean Nelissen schreef:Hoezo gaat het slecht met mij. Ik voel me kiplekker. Af en toe een glaasje rode wijn! Dat houdt de bloedvaten open.


Onlangs beweerde je nog in een interview dat je gestopt was met drinken: Je zoop nu.

Heeft Mart geen twatter of twetter? Zo'n ding voor 50+ ers, waar de jeugd maar niet aan wil, opdat we dan zelfs kunnen weten wanneer hij op die dol dwaze pot van 'm zit? Mart, de ideale vader, je ziet hem nooit, je hebt geen last van hem en brengt bakken met geld naar binnen.

Wat is er eigenlijk met al jouw geld gebeurt Neel?
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 05 aug 2009 17:26

pipootje schreef:Mag ik iets geks zeggen ? Ik ben evenals "de boef van Parma" tot de conclusie gekomen dat elk alternatief voor Smeets veel en veel slechter zal uitpakken voor onze natie. Uiteraard met uitzondering van ondergetekende maar ik ben helaas niet beschikbaar.


Niet mee eens!

- Wilfried de Jong
- Mathijs van Nieuwkerk
- Tom Egberts
- Dione de Graaf

Ik denk dat ze het allemaal beter zouden doen Smeets.
Live fast; die young. mijn blog

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 05 aug 2009 17:49

rob74 schreef:
pipootje schreef:Mag ik iets geks zeggen ? Ik ben evenals "de boef van Parma" tot de conclusie gekomen dat elk alternatief voor Smeets veel en veel slechter zal uitpakken voor onze natie. Uiteraard met uitzondering van ondergetekende maar ik ben helaas niet beschikbaar.


Niet mee eens!

- Wilfried de Jong
- Mathijs van Nieuwkerk
- Tom Egberts
- Dione de Graaf

Ik denk dat ze het allemaal beter zouden doen Smeets.


Dat is een tragische vergissing.

W. de Jong: te weinig intellectuele bagage, geen diepgraver, straalt iets te veel enthousiasme uit. Rotterdamse look and feel is wel een pluspunt want is weer eens wat anders dan de grachtengordel inteelt, heeft zelf een fiets en dat is ook een pluspunt.

M. van Nieuwkerk: is een merk geworden en in die zin een Smeets in het kwadraat, kan maar 1 kunstje en dat begint vervelend te worden. Is in ieder geval vervelender dan de kunstjes van Smeets.

T. Egberts: nikserig type, geen kraak of smaak, dom blondje

Dione de Graaf: leuk voor omroepwerk/ aankondigingen, durft te weinig te experimenteren met andere stijlen denk ik en/of is te lief voor de jungle te Hilversum.

Naast Pipootje is er maar 1 man geschikt en die heet Koos Postema ! Dat hoef ik toch niet uit te leggen hé ? U begrijpt waar ik naar toe wil:

KOOS POSTEMA MOET TERUG !
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 05 aug 2009 18:26

pipootje schreef:Dat is een tragische vergissing.

W. de Jong: te weinig intellectuele bagage, geen diepgraver, straalt iets te veel enthousiasme uit. Rotterdamse look and feel is wel een pluspunt want is weer eens wat anders dan de grachtengordel inteelt, heeft zelf een fiets en dat is ook een pluspunt.
Hoe kom je daar nu bij? Te weinig bagage? Die man weet precies waar het omgaat in de wielrennerij en weet dat mooi te verwoorden/verbeelden. Zie Holland Sport!

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 05 aug 2009 18:30

pipootje schreef:...........KOOS POSTEMA MOET TERUG !....

NEE, NEE NEE dat niet!

Desnoods ga ik voor straf naar Mart kijken maar haal aub geen verdronken dode koeien uit de sloot.

En pipootje, ik vind dat je de namen op mijn lijstje nogal kort door de bocht af serveert. Ik zou dolgraag een van deze 4 presentatoren de kans zien krijgen om een programma te maken rondom de tour. Een beetje verfrissende wind door Hilversum laten blazen en de oude garde er een beetje uitwerken is volgens mij een goede optie.
Live fast; die young. mijn blog

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 05 aug 2009 18:43

De eerste twee van het lijstje zouden het moeten kunnen doen, de laatste twee vind ik te weinig enthousiast als het gaat om de edele wielersport.

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 05 aug 2009 19:47

rob74 schreef:
pipootje schreef:...........KOOS POSTEMA MOET TERUG !....

NEE, NEE NEE dat niet!

Desnoods ga ik voor straf naar Mart kijken maar haal aub geen verdronken dode koeien uit de sloot.

En pipootje, ik vind dat je de namen op mijn lijstje nogal kort door de bocht af serveert. Ik zou dolgraag een van deze 4 presentatoren de kans zien krijgen om een programma te maken rondom de tour. Een beetje verfrissende wind door Hilversum laten blazen en de oude garde er een beetje uitwerken is volgens mij een goede optie.


Dat afserveren is natuurlijk ook een vorm van topsport.

Verder, hoezo verfrissende wind ? Die luitjes zie ik al jaren op de buis en ze behoren dus ook tot de oude garde.

Tom E. is direct na de MAVO bij de televisie gaan werken vanwege zijn verfrissende kapsel. Zijn windjes zijn allang niet verfrissend meer.

Het is jammer dat Wilfried zich met zijn geniale maat uit het cabaret heeft teruggetrokken, maar ook wel weer begrijpelijk want tegenwoordig woont er in elke straat wel iemand met een MBO-diploma Cabaret die Freek de Jonge uit zijn begintijd (vlak na de oorlog) staat te imiteren (dus dat doet waar Youp eveneens zijn geld mee verdient). En ja wat moet je nog doen op het toneel als je daar al met pakken yoghurt en gele vla heb staan gooien ?

De verfrissend spontane act van Matthijs is prima voor het reservaat DWDD, laat hij dus maar lekker binnen die hekken blijven, hij hoeft ook niet nog eens andere programma's te gaan verfrissen want dan wordt het net de Belgische TV waar je ook nog maar 3 gezichten ziet.

Ik weet niet of er veel verfissende wind uit het pruimenmondje van de genoemde juffrouw uit het programma "Sport in Beeld" komt maar ik vrees het ergste.

Nee we hebben een echte senior-presentator (niet in de zin van oud maar in de zin van zeer ervaren) nodig. Koos Postema zit vol humor, hoeft zich niet waar te maken in de ratrace, is scherp en to the point, oogt relaxed, heeft de zaken goed in de hand, is journalistiek bekwaam en leep, en is echt nog steeds een verfrissende wind in elk programma.

KOOS MOET TERUG
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 05 aug 2009 20:12

Van Nieuwkerk wordt door heel medialand opgehemeld maar ik vind hem nog erger dan Smeets. Telkens hetzelfde trucje, "we gaan aan tafel" (wie verzint dat?) en hij gaat altijd zo dicht op zijn gasten zitten dat het net een beetje te ongemakkelijk wordt. DWDD kijk ik niet eens meer naar, dat tegen mekaar aan schurken van al die VARA figuren, tafelheren, -dames..

Tom E. heeft ooit een zomeravond talkshow gehad. Dat was tenenkrommend dus die valt ook af.

Wilfried de Jong zou leuk zijn, met zijn interviews weet hij altijd wel to the point te komen, ik heb het idee dat hij veel van topsporters begrijpt.

Dione is vooral leuk als ze Mart aankondigd en vraagt wie zijn gasten zijn, die zie ik zelf niet zo snel zo'n talkshow dragen.

Mijn conclusie: Wilfried vragen en anders misschien toch Koos zoals Pipootje al promoot. Ik verlang ook nog wel terug naar de oude Frits en Henk, uit de tijd dan Jan Mulder nog echt boos kon worden i.p.v. zijn ingestudeerde ergernissen top10 zoals hij nu doet in DWDD. Misschien een nieuwe Frits en Henk show op RTL of Het Gesprek?

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 05 aug 2009 20:45

Ik kan me aardig vinden in de commentaren betreffende de genoemde personen in het lijstje van 4. Ik ben geen Wilfried-fan (want fan is altijd zo'n groot woord), maar kan zijn stijl altijd wel waarderen. Heeft een zekere technische bagage, maar volgens mij niet uitmuntend.

Ik vond de wisselwerking met Matthijs van Nieuwkerk tijdens Holland Sport meestal prettig, maar MvN solo ... nee, daarmee veroorzaak je zapgedrag hier.

Tom Egberts: geen commentaar, is gewoon niet geschikt. Auto-cue mannetje, niet zo'n improvisatie-talent.

Dione de Graaf: idem aan TE eigenlijk. Maar dan geen mannetje, maar een vrouwtje.

Koos Postema: ken ik eerlijkgezegd niet goed genoeg om een eerlijk oordeel over te geven.

Leo Driessen: opgraven, wat een HELD! (onzin natuurlijk, maar ik dacht, laat ik ook even een naam toevoegen ;))

En wat betreft Mart Smeets: erger me kapot aan die kerel, het is een soort Evert ten Napel maar standaard uitspraken. Enige aflevering v.d. avondetappe die ik wél interessant vond (ik heb ze niet allemaal gezien trouwens) was degene met Johan Cruijff, want die had gewoon 80/85% van de tijd het woord en liet Mart Smeets eens lekker niet uitpraten. Daar hou ik nou van, maar 1 keer is genoeg.

Plaats reactie