Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Fietsroutes in onbekend gebied

lior63
Forum-lid

lior63 30 jun 2008 13:08

Ik moet nogal vaak naar andere delen van het land. Als ik dan tijd over heb wil ik graag een leuk rondje fietsen.
Ik zoek mij wezenloos naar leuke routebschrijvingen voor de racefiets. Tochtjes van 30 km over grindpaadjes zijn er zat maar dat wil ik niet.
Ik heb geen GPS en zoek gewoon fatsoenlijke routebeschrijvingen tussen de 60 en 130 km o.i.d. voor op de racefiets.

Voor de ATB is er een site (mtbroutes.nl) met dat soort info.

De laatste tijd zocht ik naar routes op de Zuid Hollandse eilanden en in Noord-Brabant maar dat viel knap tegen.
Iemand een idee? of moeten we daarvoor een apart topic/site met routebschrijvingen openen?

frankvanboven
Forum-lid

frankvanboven 30 jun 2008 20:10

Ik wil je toch aan het twijfelen brengen. Heb zelf sinds vorige week een Garmin Edge 705. Ik kom nu op plaatsen in mijn eigen provincie waar ik nog nooit geweest ben. Echt prachtig!

Voor de familievakantie volgende week in Duitsland ben ik nu de routes al aan het plannen.

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 30 jun 2008 20:49

ik werd in een soort gelijk topic dat ik opende in 't cafe gewezen op bikely.com
Erg goede bron voor inspiratie ..En ja zo een gps ding ijkt mij ook wel wat .. Alleen een beetje aan de prijs.. maar wie weet . scoor ik ook ooit nog zo een ding ..
:winkthumb:

whocares
Forum-lid

whocares 30 jun 2008 22:34

Wat voor beschrijving wil je hebben . Beschrijvingen op papier met RD / RA / LA / Straatnamen ed ??
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 30 jun 2008 23:49

[quote="Frankvanboven"]Ik wil je toch aan het twijfelen brengen. Heb zelf sinds vorige week een Garmin Edge 705. Ik kom nu op plaatsen in mijn eigen provincie waar ik nog nooit geweest ben. Echt prachtig!

[/quote]

Daar kan ik over mee praten maar ipv de Edge 705 heb ik de 305 en deze werkt net zo goed!
Bikely.com is inderdaad een mooie site om routes te vinden. Je kan ook gebruik maken van http://www.gpstracks.nl/

Succes
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

lior63
Forum-lid

lior63 01 jul 2008 00:49

[quote="who cares"]Wat voor beschrijving wil je hebben . Beschrijvingen op papier met RD / RA / LA / Straatnamen ed ??[/quote]

Inderdaad, zoiets. Die routes zijn er, want elke tourclub heeft ze

En een gps, Ik hoor zeer verschillende dingen. Was een paar weken geleden met een paar jongens van het forum in het Teutoburgerwald en die hadden een route op GPS, Ik werd er helemaal flauw van zo vaak alsdat we misreden, terug moesten etc.

whocares
Forum-lid

whocares 01 jul 2008 08:32

[quote="lior63"][quote="who cares"]Wat voor beschrijving wil je hebben . Beschrijvingen op papier met RD / RA / LA / Straatnamen ed ??[/quote]

Inderdaad, zoiets. Die routes zijn er, want elke tourclub heeft ze

En een gps, Ik hoor zeer verschillende dingen. Was een paar weken geleden met een paar jongens van het forum in het Teutoburgerwald en die hadden een route op GPS, Ik werd er helemaal flauw van zo vaak alsdat we misreden, terug moesten etc.
[/quote]

Ik heb de Edge 705 , maar het ligt eraan wat je erin stopt , een koers of een track . Ik zelf rij via een koers en heb nog geen probleem gehad met misrijden omdat je een gekleurde lijn volgt van de koersdie je zelf hebt gemaakt. Dus is het de vraag , wie zaten er langs , de jongens met de GPS of de GPSroute zelf.

Mijn kameraad , in mijn fietsgroep , tekent de routes in bikely.com in en schrijft aan de hand daarvan de route in tekst uit. Heel soms rijdt hij , in de auto , naar een bepaalde plek toe om te kijken of die wel berijdbaar is.

Afgelopen zondag hebben we een eigen route in Z-Limburg ( en een klein stukje Belgie ) gereden . Deze had hij op bikely ingetekend . Ik heb deze als koers in mijn Edge opgeslagen en zo de route gereden , terwijl een geschreven volgde ( op rol ). Het bied een voordeel , want als hij iets opschrijft blijft het de vraag hoe duidelijk het is omschreven. Ik hoefde maar het lijntje te volgen , waarbij ik , bij lastige punten , op de kaart ( City Navigator ) inzoomde .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

jappo
Forum-lid

jappo 03 jul 2008 00:48

Iemand ook tips voor mij.

Ik zit in deze vakantie een kleine week dichtbij Bertix in Wallonië.

hans
Forum-lid

hans 03 jul 2008 01:44

Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

jappo
Forum-lid

jappo 03 jul 2008 16:20

Niks gevonden! :(

jappo
Forum-lid

jappo 11 jul 2008 00:12

Niemand?:(

Plaats reactie