Hoi,
Ik ben op zoek naar een soort mountainbike maar dan die voor op de weg geschikt. Het is voor mij nog helemaal nieuw, dus heb totaal geen kennis van wat er op de markt is en wat geschikt is. Kunnen jullie me merken/types adviseren? Zodat ik me hierop kan orienteren?
Gr. Bianca
welke bike?
Elke MTB is ook geschikt voor op de weg te rijden. Alleen het type band dat er standaard op zit, is vanwege de profielering meer geschikt voor in het terrein dan op de weg.
Er door je FM banden op laten zetten met minder profiel (wegprofiel) en je kunt met je MTB prima op de weg rijden.
Ook zijn er hybrides. Kruizing tussen een MTB en een racefiets. Deze hebben al deze banden erop zitten, zijn wat minder sportief (comfortabeler) gebouwd en hebben vaak een grotere diameter van wielomtrek.
Er door je FM banden op laten zetten met minder profiel (wegprofiel) en je kunt met je MTB prima op de weg rijden.
Ook zijn er hybrides. Kruizing tussen een MTB en een racefiets. Deze hebben al deze banden erop zitten, zijn wat minder sportief (comfortabeler) gebouwd en hebben vaak een grotere diameter van wielomtrek.
Niets is wat het lijkt..