rosier test
Ik heb tijdens de rekem-francochamps-rekem tocht de rosier na zo'n 100 km opgereden vanaf het begin dus waar de weg begint te stijgen in 14 min tot boven aan de splitsing.Ik zat heel de tijd constant boven harstlag 185,dus volledig in rood he
Mijn gewicht met fiets etc is +/- 90
Zijn er nog die hun tijd hebben opgenomen of ooit eens hebben opgenomen,ben benieuwd naar de tijden.
hier ook meer informatie over de rosier test,als er mensen zijn die deze eens willen doen :
http://www.ccr.nl/Rosier%20test.htm" target="_blank" target="_blank
Mijn gewicht met fiets etc is +/- 90
Zijn er nog die hun tijd hebben opgenomen of ooit eens hebben opgenomen,ben benieuwd naar de tijden.
hier ook meer informatie over de rosier test,als er mensen zijn die deze eens willen doen :
http://www.ccr.nl/Rosier%20test.htm" target="_blank" target="_blank
Dat is een zeer indrukwekkende tijd en een dito indrukwekkend vermogen. Zelf heb ik hem eens in 17 minuten beklommen. Met mijn gewicht (inclusief fiets) kwam ik op een vermogen van 280 watt. Daar zit nog wat rek in, want ik startte koud en kwam niet boven m'n omslagpunt. (Jouw 14 minuten zijn wel totaal buiten mijn bereik denk ik
)
Hier een werkend linkje: www.ccr.nl/Rosier test.htm
[quote="Laza"]tot boven aan de splitsing.[/quote]
Ik kan me niet herinneren dat het eindigde bij een splitsing, maar (een 1 km daarna) bij een paaltje van de Rosier bovenop.

Ik kan me niet herinneren dat het eindigde bij een splitsing, maar (een 1 km daarna) bij een paaltje van de Rosier bovenop.
[quote="Corniel"]Dat is een zeer indrukwekkende tijd en een dito indrukwekkend vermogen. Zelf heb ik hem eens in 17 minuten beklommen. Met mijn gewicht (inclusief fiets) kwam ik op een vermogen van 280 watt. Daar zit nog wat rek in, want ik startte koud en kwam niet boven m'n omslagpunt. (Jouw 14 minuten zijn wel totaal buiten mijn bereik denk ik
)
Ik kan me niet herinneren dat het eindigde bij een splitsing, maar (een 1 km daarna) bij een paaltje van de Rossier bovenop.[/quote]
ja ik was aan twijfelen tot waar het excact gemeten wordt.Maar dan zal mijn tijd nie van toepassing zijn in die tabel zeker.Tot aan die plaat had ik tijdens de waalse pijl ook gemeten en had toen 15 min gedaan tot aan die plakaat,maar had toen een betere dag denk ik:).Ik dacht alleen da het tot aan de splitsing wordt gemeten want nadien loopt het nie meer echt bergop.

Ik kan me niet herinneren dat het eindigde bij een splitsing, maar (een 1 km daarna) bij een paaltje van de Rossier bovenop.[/quote]
ja ik was aan twijfelen tot waar het excact gemeten wordt.Maar dan zal mijn tijd nie van toepassing zijn in die tabel zeker.Tot aan die plaat had ik tijdens de waalse pijl ook gemeten en had toen 15 min gedaan tot aan die plakaat,maar had toen een betere dag denk ik:).Ik dacht alleen da het tot aan de splitsing wordt gemeten want nadien loopt het nie meer echt bergop.
Ik dacht te hebben begrepen dat het tot dit punt was:

De top
Dat klopte ook zeer nauwkeurig met gegeven afstand van 5,6 km. Op mijn teller dan.
Merk op dat 380 Watt het vermogen dat past bij een goede prof. Sterker nog, volgens deze bron:linkje leeverde je gedurende die 14 minuten dan meer vermogen dan Eddy Mercx tijdens zijn werelduurrecordprestatie.
Wat niet wegneemt dat ook als je een km minder zou hebben gefietst - ik meen me te herinneren dat ik ook even dacht dat ik er een km voor de top al was - je nog steeds een goede prestatie hebt gelevert. Zeg dat je die laatste kilometer in 2,0 tot 2,5 minuten fietst, dan lever je 330 Watt. Ook niet slecht.

De top
Dat klopte ook zeer nauwkeurig met gegeven afstand van 5,6 km. Op mijn teller dan.
Merk op dat 380 Watt het vermogen dat past bij een goede prof. Sterker nog, volgens deze bron:linkje leeverde je gedurende die 14 minuten dan meer vermogen dan Eddy Mercx tijdens zijn werelduurrecordprestatie.
Wat niet wegneemt dat ook als je een km minder zou hebben gefietst - ik meen me te herinneren dat ik ook even dacht dat ik er een km voor de top al was - je nog steeds een goede prestatie hebt gelevert. Zeg dat je die laatste kilometer in 2,0 tot 2,5 minuten fietst, dan lever je 330 Watt. Ook niet slecht.
In rekem-francochamps-rekem doe je hem van een andere kant dan de fiets 'test' kant.
Overigens, wat is dat een schitterende tocht - voor 4 Euro de hele dag op de fiets en 4x eten en drinken onderweg.
Dit is het stukje uit rekem-francochamps-rekem:
[img=http://www.gbvmanen.demon.nl/plaatjes/rekem-rosier.JPG]
Overigens, wat is dat een schitterende tocht - voor 4 Euro de hele dag op de fiets en 4x eten en drinken onderweg.
Dit is het stukje uit rekem-francochamps-rekem:
[img=http://www.gbvmanen.demon.nl/plaatjes/rekem-rosier.JPG]
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.
Het stuk wat lazo gereden heeft(zegmaar de l-b-l versie van de rosier) is van de begin tot aan de splitsing net geen 4k met een hoogteverschil van 251m. Een tijd van 14 minuten is niet slecht(gemiddelde stijgsnelheid per uur= +/- 1075m).
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="paulusR3"]Het stuk wat lazo gereden heeft(zegmaar de l-b-l versie van de rosier) is van de begin tot aan de splitsing net geen 4k met een hoogteverschil van 251m. Een tijd van 14 minuten is niet slecht(gemiddelde stijgsnelheid per uur= +/- 1075m). [/quote]
die foto op de site van de rosiertest die herken ik toch,da brugske ben ik tegengekomen,ik was eigenlijk ervoor beginnen te tellen maar ja dan zal het niet van toepassing zijn,volgende keer eens tegoei zien want da lijkt me wel intressant om te doen,spijtig da ik er zo ver vanaf woon anders kon ik dat meer doen:)
die foto op de site van de rosiertest die herken ik toch,da brugske ben ik tegengekomen,ik was eigenlijk ervoor beginnen te tellen maar ja dan zal het niet van toepassing zijn,volgende keer eens tegoei zien want da lijkt me wel intressant om te doen,spijtig da ik er zo ver vanaf woon anders kon ik dat meer doen:)
Al zoekende kwam ik ook deze oude draad tegen: Wattage op Rossiertest.
[quote="Corniel"]Al zoekende kwam ik ook deze oude draad tegen: Wattage op Rossiertest.[/quote]
Gisteren tijdens de lotto reuzen van ardennen,de rosier langs de andre kant op gereden en die leek me eigenlijk een pak lichter ook korter,ik denk niet dat dit de testkant was! of kan je die ook nog ergens anders oprijden dan ?
Gisteren tijdens de lotto reuzen van ardennen,de rosier langs de andre kant op gereden en die leek me eigenlijk een pak lichter ook korter,ik denk niet dat dit de testkant was! of kan je die ook nog ergens anders oprijden dan ?
Ik ken de omgeving niet briljant goed, maar op de foto sta ik met mijn rug naar de kant waar ik vandaan kwam fietsen. Ik meen gelezen te hebben dat er drie manieren zijn om omhoog te fietsen. Wellicht dan een local hier licht in de duisteris kan doen schijnen?
De Rosiertest gaat vanuit Spa, waar de lijn op de kaart van Gbrand naar rechts afdraait, volg je de weg naar Spa. Uiteindelijk kom je tussen de huizen en kom je bij het brugje waar je moet starten. Inderdaad 3 mogelijkheden. L-B-L komt vanuit Ruy (afdaling van Francorchamps naar Ruy), de aangegeven blauwe lijn op de kaart is een optie en de Rosiertest als 3e! Vervolgens zijn er diverse zijwegen die je zou kunnen gebruiken, maar dan telt de Rosiertest uiteraard niet.