Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets juli

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 13 jul 2008 21:37

[quote="GastheerG"]
Ik kan een aantal succesnummers laten zien waarbij een tastbaar (de knuffelbaarheid van een tijdschrift is nu eenmaal hoog) en een virtueel product elkaar optimaal versterken.
Niet dom plakken en knippen (als je dat verweten wordt voel je je echt heel klein) maar echt synergie.[/quote]

Hoe zie je dat voor je dan? Een forum waar vooral gereageerd wordt op content van de redactie? (zoiets als geenstijl ofzo?).
Het forum is nu eerder een online community die zichzelf in stand houdt en het is volgens mij redelijk arbitrair dat van alle nederlandstalige fietsfora juist dit forum relatief groot is geworden. Hoe zou je zoiets als redactie moeten bijsturen dan? Lijkt mij erg lastig om mensen dmv een blad naar een bepaalde website te lokken.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

tomz
Forum-lid

tomz 13 jul 2008 21:41

Er kan natuurlijk een lezersgroep zijn van een blad, die uit verschillende doelgroepen bestaat. Er is dus niet een doelgroep A en een doelgroep B, maar een doelgroep 1 (de lezers), en doelgroepen 1a(forumbezoekers), 1b(mountainbikers zonder internet) en 1c(dagjesmensen met een testjesfetish). En deze subgroepen kan je op andere manieren benaderen.
Dus als bij je webgroep iets erg leeft, hoeft dat niet meteen representatief te zijn voor een heel blad. Een blad kan bij de verschillende delen peilen wat er leeft, en dat zal de synergie zijn die de redactie nastreeft. Anders wordt, inderdaad, het blad een verlengstuk van het forum.

In hoeverre, Gerard, ben je gepikeerd over de het niet voldoen aan je verwachtingen bij het stuk over P-R, en loopt de discussie hier daar nog parallel aan?

Mijns inziens is een verkeerde kop verneukeratief, maar dat er in een 'subdomein' mensen zijn die zonder deadline, vooraf bepaald budget en redactievergaderingen na het evenenement toevallig betere foto's kunnen leveren, so be it.

Als je er iets constructiefs mee wil doen, is het dan een idee om van te voren de redactie - niet via het forum - te benaderen met je plannen? Vertellen dat er een fotografa meerijdt, werk van deze fotograaf tonen, afspreken hoe je je werk aanlevert, en wat jer wel, of juist niet! voor hoeft te hebben? Dan kan een en ander misschien meegenomen worden in een planning van een nummer van het blad, en hoef je niet verbolgen te zijn over het feit dat jouw stuk beter was dan het stuk wat gemaakt is door mensen die er wat anders van gebakken hebben.

Lezersparticipatie is iets wat een strategie van een tijdschrift kan zijn, maar wat niet toevallig geimplenteerd wordt wanneer het weleens goed uit zou kunnen komen.

Tot zover mijn mening. En dat ze dat paaltje op de verkeersluis bij Baambrugge weer recht zetten, dan hoef ik mijn vriendin niet van het asfalt te peuteren. De foto's van de schaafwonden stuur ik door naar Arts & Auto!
Haar op je been

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 13 jul 2008 21:50

Ik was aangenaam verrast dat het stuk over Parijs Roubaix aan de korte kant was. Ik had helemaal geen zin om hier veel over te lezen (kasseien boeien mij niet zo). FIETS doet er goed aan om dit niet uitgebreid te gaan behandelen. PR blijft als je het sec bekijkt gewoon een zware tourtocht; een van de vele. Als FIETS zich de moeite zou getroosten om over elke cyclo of tourtocht een uitgebreid verslag te schrijven dan zou het tijdschrift 5 keer zo dik worden. Dan moeten ze ook gaan schrijven over de Marmotte, Dolomieten marathon, Oeztaler rad marathon, drei lander rad giro, tour transAlp, Quebrantos huesos, de ronde van Vlaanderen, de nove colli, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc,...... Je kunt natuurlijk niet ieder evenement evenveel aandacht besteden.

Ik begrijp de kritiek van GastheerG ook wel een beetje. Als je verliefd bent op kasseien en de koers PR en daar al maanden naar toe leeft dan valt het stukje in FIETS een beetje tegen. Je zou er bijna emotioneel van worden. Maar er zijn in dit blad (en forum) ook honderden mensen die een half jaar zich suf trainen voor een cyclo waar helemaal niets van in FIETS verschijnt. En die gaan daar ook niet over lopen mekkeren.
Live fast; die young. mijn blog

gbrand
Forum-lid

gbrand 13 jul 2008 21:52

[quote="rob74"], etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc[/quote]

:D
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.

tomz
Forum-lid

tomz 14 jul 2008 00:20

PR is het voorbeeld wat je geeft, dus het voorbeeld wat ik aanhaal. Ik heb geen kloot verstand van fietsen, wat meer van foto's, nog wat meer van redacties.

Als je heel goed kan dansen, maar dat in de rij voor de toiletten doet, vraagt men je niet zo snel de dansvloer op.
Kun je lekker bescheiden gaan zitten wezen, maar de showpik met de slappe moves gaat er met de meisjes vandoor.
Haar op je been

corniel
Forum-lid HC

corniel 14 jul 2008 00:41

[quote="TomZ"]Als je heel goed kan dansen, maar dat in de rij voor de toiletten doet, vraagt men je niet zo snel de dansvloer op. Kun je lekker bescheiden gaan zitten wezen, maar de showpik met de slappe moves gaat er met de meisjes vandoor.[/quote]

:D :) :D

Ik denk dat GastheerG de leeftijd wel gepasseerd is dat ie zich wil bewijzen. En ik kan me dat goed voorstellen. Hij zit niet te wachten op een tweede (derde, vierde?) carriere denk ik zo. Hij geniet van 't leven, legt dat vast op camera (niet noverdienstelijk), duikt af en toe af naar de bodem van intressante stukjes zee, en fiets z'n rondjes.

Nu ben ik zelf geen abonnee van het Fiets magazine (wel een paar losse nummers in huis), maar ik ben wel eenmaal twee werknemers van Fiets magazin op de fiets tegen gekomen. (Tenminste, dat beweerden ze) Ze kwamen nooit op 'dat' forum bleek bij navraag.

Samengevat: Fiets magazine is een traditioneel blad dat de kansen van moderne media niet ten volle benut. Het niet op pikken van GastheerG is daar een exemplarisch voorbeeld van. Maar niet meer dan een voorbeeld.

just my 2cts

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 14 jul 2008 11:36

[quote="GastheerG"]@Rob74: je hebt al meermaals laten weten dat je mijn posts niks vindt (sterker je speelde al wel eens stevig de man ipv de bal) en je reageert zeer selectief op mijn posts. Daarom lijkt het me niet handig dat ik inhoudelijk op je reactie inga.
Forumleden mogen van mij keihard de bal spelen (een passioneel debat is niks mis mee) alleen als je man speelt en zo selectief reageert zit er een luchtje aan. Ik weet niet wat ik je ooit heb misdaan maar als je een vent was geweest had je dat opgepakt om te voorkomen dat dat in de lucht bleef zitten. Maar je hebt er blijkbaar belang bij? Dat maakt je reactie in dit topic ook verdacht.[/quote]

Gaan nu niet een beetje kort door de bocht, GastheerG? Als ik ooit in het verleden het niet eens ben geweest met jouw mening, dan zou ik nu ineens niet meer de moeite waard zijn om op te reageren. Ik reageer juist over je verhaal over PR omdat je deze heel nadrukkelijk als voorbeeld gebruikt.

Weer een beetje on-topic:
Volgens mij is er niet echt sprake van een link tussen FIETS en dit forum. Het forum is wel te benaderen via de FIETS site maar de redactie bemoeit zich er niet echt mee. Dat wil niet zeggen dat er geen Synergie kan bestaan tussen het Forum de FIETS. Synergie houdt namelijk in dat twee verschillende visie, methodes, of werkwijzes het proces kunnen verbeteren. Het forum heeft baat bij het tijdschrift en het tijdschrift heeft baat bij het forum zonder dat ze zich nadrukkelijk met elkaar hoeven te bemoeien.
Live fast; die young. mijn blog

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 01 aug 2008 00:36

Nou, ik heb 'm anders onder het genot van lekker uitgelezen. Bettini blijft een bijzonder mens en het artikel over de kinderracefiets sprak me ook aan. Gelukkig heeft m'n zoon van 10 het nog niet gelezen.
Roderick, gelukkig zit ie op voetbal en heeft hij "het fietsen" nog niet ontdekt. (hoewel hij al op z'n derde zonder zijwielen het voetpad onvelig maakte).
Voetbal is dichterbij huis, kost veel minder tijd en is veel goedkoper. Want papa moet naast chauffeuren ook vaak z'n knip opentrekken!
Niets is wat het lijkt..

sjoerd5
Forum-lid

sjoerd5 03 aug 2008 23:20

Laats een paar FIETSEN uit de bieb gehaald.
Met daarin een artikel over stalen racefietsen.
Met daarin reacties van het forum, van oa Gastheer G.
Nu weet ik niet of dit vaker zo is, want het zijn er maar een paar uit de bieb.
Het kan dus wel, maarja het kan slechter hehe
Scepticus wrote: De makkelijkste weg is altijd de leukste.

Plaats reactie