Heeft er iemand deze test gelezen, of weet er iemand welke nr dit juist is om eventueel na te bestellen, of kan iemand dit gewoon online zetten? Naar 't schijnt zou in deze test een heleboel carbon wielen van verschillende merken vergeleken zijn, waarbij ZIPP op 1 zou staan (tevens ook zo wat het duurste wiel dat er is denk ik).
ik doe triathlon, en heb me enkele maanden geleden een set 60/90 HED JET met ALU rand voor bandjes aangekocht via snellewielen.nl, ben er tot hiertoe zeer tevreden over.
Ik heb ook getwijfeld over tubes of bandjes, en heb vooral gekozen voor bandjes, om tijdens een wedstrijd toch verder te kunnen met een nieuw bandje te steken...
ik stel mij hierbij ook de vraag of iemand het antwoord weet op het verschil van de carbon op zich tussen deze hoge carbon velgen nl.: bij bvb een Mavic Carbon, of een Zipp, of een Planet X wiel, is het carbon véél stijver als bij mijn HED JET 60, bij de HED wielen kan je dit gemakkelijk een halve cm "dichtknijpen"????
Heeft dit zo zijn doeleinden inzake aërodynamiek.....ik heb mijn wielen nu al wel gekocht toch zou ik de test nog steeds willen lezen.
iemand???
vergelijkende test CArbon wielen uit TOUR.de
-
- Forum-lid HC
Probeer eens hier: http://www.tour-magazin.de/?p=145 (als naar de Test->DOwnload pagina gaat vind je touwens nog meer tests van wielen)
maar in het Juli 2008 nummer (kan elk moment uitkomen maar ik heb hem nog niet gezien) zouden ook Aero wielen worden gestes.
Volgens mij zijn jouw Hed wielen gewone laagvelg wielen met een carbon kap erover , het carbon heeft dan alleen een aerodynamische functie. Dat is iets anders als wielen met full carbon velgen waar er dus ook stijfheid in het carbon zit.
maar in het Juli 2008 nummer (kan elk moment uitkomen maar ik heb hem nog niet gezien) zouden ook Aero wielen worden gestes.
Volgens mij zijn jouw Hed wielen gewone laagvelg wielen met een carbon kap erover , het carbon heeft dan alleen een aerodynamische functie. Dat is iets anders als wielen met full carbon velgen waar er dus ook stijfheid in het carbon zit.
![Afbeelding](http://veloviewer.com/SigImage.php?a=4bb8&r=3&c=2&u=M&g=n&f=abdljzzzzz&z=a.gif)