Mijn net gebouwde singlespeed ligt nu reeds in de kreukels!
Tot mijn schande ben ik gisternacht in kennelijke staat ergens tegenaan gefietst, maar kan ik me er niks van herinneren. Vanochtend ben ik gelijk naar het politiebureau gegaan, om te vragen of ik iets van iemand beschadigd had, maar daar was niets bekend. Dronken achter het stuur is dus ook op de fiets levensgevaarlijk. En onverstandig. En stom.
Door de klap is de hoek van de balhoofdbuis ineens een stuk kleiner. Maar dat is op een schaafwondje op mijn vinger het enige bewijs. Ik blijk in elk geval goede wielen te spaken, en aan mijn zadel vastgelijmd te zitten.
Zoals je aan de foto kunt zien, moet het best een klapper geweest zijn, of gaat dit sneller dan je zou verwachten?
Frame gecrashd
-
- Forum-lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 08 jun 2008 17:59
Als 1 april was zou ik zeggen 'goede photoshop'.
Nog nooit gezien, om 2 buizen in die hoek zo te knikken, lijkt me behoorlijk wat kracht te kosten (probeer maar eens terug te buigen, alhoewel dat al makkelijker zal gaan). Of heb je heel vel materiaal weggehaald bij het schoonschuren van frame, dus dat je eigenlijk met een superdeluxe dunwandige buizenset aan het rondrijden ben (weeg het frame maar).
Lijkt me toch sterk dat je met zo'n kracht in het zadel kunt blijven zitten, en dat er niets met wiel is (toch maar wiel zwakker maken, liever een krom wiel dan geknikt frame)? En je hebt er ook nog op gefietst? Misschien was je zo dronken dat iemand je frame al zo verbogen heeft voordat je erop stapte?
Nog nooit gezien, om 2 buizen in die hoek zo te knikken, lijkt me behoorlijk wat kracht te kosten (probeer maar eens terug te buigen, alhoewel dat al makkelijker zal gaan). Of heb je heel vel materiaal weggehaald bij het schoonschuren van frame, dus dat je eigenlijk met een superdeluxe dunwandige buizenset aan het rondrijden ben (weeg het frame maar).
Lijkt me toch sterk dat je met zo'n kracht in het zadel kunt blijven zitten, en dat er niets met wiel is (toch maar wiel zwakker maken, liever een krom wiel dan geknikt frame)? En je hebt er ook nog op gefietst? Misschien was je zo dronken dat iemand je frame al zo verbogen heeft voordat je erop stapte?
D'r staat op dirtypages singlespeed forum een foto van iemand met wie hetzelfde gebeurd is, iets hardere klap, veel meer schade, en hij mist een trits voortanden. Ik niet, gelukkig.
De tanden:
de fiets
Ik denk dat het wiel, omdat het veert, een grotere impact kan hebben dan het frame, wat stijf is. Je ziet (van dichtbij) dat de lugs keihard zijn blijven zitten, en de punt van de lugs het punt is dat in de buizne gedrukt is.
Dat ik in mijn wiel ben blijven zitten concludeer ik alleen maar omdat er nul niks aan krasjes bijgekomen was, niet in pedalen, niet in stuurlint, remmen, trappers, lak of zadel). Misschien heb ik wel een salto gemaakt, en heeft iemand mijn fiets tegengehouden. Maar nu romantiseer ik een actie waar ik nog steeds niet trots op ben.
De tanden:
de fiets
Ik denk dat het wiel, omdat het veert, een grotere impact kan hebben dan het frame, wat stijf is. Je ziet (van dichtbij) dat de lugs keihard zijn blijven zitten, en de punt van de lugs het punt is dat in de buizne gedrukt is.
Dat ik in mijn wiel ben blijven zitten concludeer ik alleen maar omdat er nul niks aan krasjes bijgekomen was, niet in pedalen, niet in stuurlint, remmen, trappers, lak of zadel). Misschien heb ik wel een salto gemaakt, en heeft iemand mijn fiets tegengehouden. Maar nu romantiseer ik een actie waar ik nog steeds niet trots op ben.
Haar op je been
-
- Forum-lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 08 jun 2008 17:59
Strak gespaakte velgen, en van die hoge velgen zoals op de foto, die veren niet of nauwelijks, en geven alle energie door aan frame, frame kon energie niet kwijt aan je lijf,en je ziet het.
Ook fiets op het plaatje heeft zo te zien een nieuw kleurtje gekregen. Als je je frame hebt geschuurd, dan denk ik toch dat je bij de lugs wat teveel op 1 plaats hebt zitten werken (tis een moeilijker plek).
Ik weet niet of je veel ervaring hebt met van je fiets gesmeten te worden, maar bij mij is het toch altijd zo dat de kleinste valletjes/schuivers iets op je lijf achterlaten (je hebt altijd de neiging om je met je handen op te vangen), de wat grotere klappers leverden bij mij toch altijd wel een gekneusde rib of zo. Dus volgens mij is frame gewoon veel te slap geworden voor jouw gewicht, en hoeft het niet zo'n grote klap te zijn geweest.
Wil je het echt weten, geef het eens op bij de 'myth busters' , wie weet kunnen zij er een leuke rapportage van maken!
Ook fiets op het plaatje heeft zo te zien een nieuw kleurtje gekregen. Als je je frame hebt geschuurd, dan denk ik toch dat je bij de lugs wat teveel op 1 plaats hebt zitten werken (tis een moeilijker plek).
Ik weet niet of je veel ervaring hebt met van je fiets gesmeten te worden, maar bij mij is het toch altijd zo dat de kleinste valletjes/schuivers iets op je lijf achterlaten (je hebt altijd de neiging om je met je handen op te vangen), de wat grotere klappers leverden bij mij toch altijd wel een gekneusde rib of zo. Dus volgens mij is frame gewoon veel te slap geworden voor jouw gewicht, en hoeft het niet zo'n grote klap te zijn geweest.
Wil je het echt weten, geef het eens op bij de 'myth busters' , wie weet kunnen zij er een leuke rapportage van maken!