Beste mensen,
Na een jaartje op mijn fiets te hebben gereden heb ik geconstateerd dat het frame toch enige lakschade heeft opgelopen her en der. Met name waar de remkabels schuren. Verder heeft de fietsendrager wat schade aangericht.
Vragen die ik dan ook heb:
1. Hoe kan ik de sporen camoufleren? (neem aan met iets verf-achtigs...)
2. Waar zijn de noodzakelijke middelen te krijgen? (De kleur van de fiets is overigens Anthracite Duotone).
3. Welke preventieve maatregelen zijn naderhand aan te raden? (sticker tegen het schuren van de kabels of iets derglijks)?
Ik hoor graag van jullie!
Lakschade
-
- Forum-lid
Alles Geven!!
Ik heb wel een tip voor vraag 3:
Raamfolie van de bouwmarkt! Je koop een rolletje zonder motief, gewoon helder of mat, je knip daar een stukkie af netjes op maat. Je plakt het erop en het is super beschermd! En je ziet er (bijna) niks van.
Raamfolie is lekker dik en later te verwijderen zonder sporen. Ik vraag me echter wel af hoe het zich houdt bij regen, want dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Raamfolie van de bouwmarkt! Je koop een rolletje zonder motief, gewoon helder of mat, je knip daar een stukkie af netjes op maat. Je plakt het erop en het is super beschermd! En je ziet er (bijna) niks van.
Raamfolie is lekker dik en later te verwijderen zonder sporen. Ik vraag me echter wel af hoe het zich houdt bij regen, want dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Nog maar 0 keer gevallen en toch nu al lelijk...
1. Lakstiftje. Als je er een sticker overheen plakt zie je het veel minder iig.
2. Als je kleur gaat gebruiken, zou ik de importeur van je fiets proberen voor exact de juiste kleur
3. er zijn speciale stickers voor op racefietsen te koop, bijv. van BBB.
2. Als je kleur gaat gebruiken, zou ik de importeur van je fiets proberen voor exact de juiste kleur
3. er zijn speciale stickers voor op racefietsen te koop, bijv. van BBB.
een onmiddellijke bescherming voor kleine lakschade is kleurloze nagellak. Een dun laagje voorkomt insijpeling van vocht.
Later kan je dan de lakschade afdoende herstellen indien nodig. Een verfstaal vragen bij de fabrikant van de fiets garandeerd de juiste kleur en voor het aanbrengen gebruik je best een "paintbrush", een mini-spuitinstallatie, ook gebruikt voor het verven van miniatuurmodellen. Ik heb dit reeds gebruikt en ik daag menigeen uit om de plaats van de lakschade te vinden.
Later kan je dan de lakschade afdoende herstellen indien nodig. Een verfstaal vragen bij de fabrikant van de fiets garandeerd de juiste kleur en voor het aanbrengen gebruik je best een "paintbrush", een mini-spuitinstallatie, ook gebruikt voor het verven van miniatuurmodellen. Ik heb dit reeds gebruikt en ik daag menigeen uit om de plaats van de lakschade te vinden.
-
- Forum-lid
Dank Mensen!
Alles Geven!!
JanJr schreef:een onmiddellijke bescherming voor kleine lakschade is kleurloze nagellak. Een dun laagje voorkomt insijpeling van vocht.
Foto ?
Heb zelf ook hier en daar lakschade, mooi excuus om eens met paintbrushen te beginnen.