rare dt swiss wielen
Er zijn enkele Duitse postorderbedrijven die DTswiss RR1.1 velgen gebruiken. Wellicht dat daardoor enkele R1.1 'wielsets' in de kleur wit in de handel zijn, die inderdaad machinaal zijn gespaakt (niet noodzakelijkwijs in de DT fabriek).
Lijkt het er toch op dat ik wel een goede koop heb gedaan (met accessoires onder de 200 euri) en niet ben opgelicht. Prijs van rr11 en rr12 verschilt niet geloof ik. Nou maar hopen dat die wieltjes mij houden. Vandaag niet op gereden, morgen proberen.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
Een RR 1.2 is het zeker niet. Die is namelijk 30 mm hoog en dat is deze niet.
Of ze je houden... dat zal wel meevallen denk ik. Ik heb het achterwiel van mijn Mon Chasseral opnieuw gespaakt met een iets dikkere spaak omdat ik het net iets te fragiel vond. (ik weeg 80 kg) Maar dat is een kwestie van gevoel. Ik wilde het achterwiel iets stijver hebben voor het stijlere en staande klimwerk.
Of ze je houden... dat zal wel meevallen denk ik. Ik heb het achterwiel van mijn Mon Chasseral opnieuw gespaakt met een iets dikkere spaak omdat ik het net iets te fragiel vond. (ik weeg 80 kg) Maar dat is een kwestie van gevoel. Ik wilde het achterwiel iets stijver hebben voor het stijlere en staande klimwerk.
Het zijn gewoon rr11 velgen, ik zou het niet gek vinden als er straks een fabrieksversie die er zo uitziet, komt (net als de r1900). Inmiddels een klein rondje gefietst, sturen best strak en krijg het idee dat ze best comfortabel zijn, ze doen het beter dan mijn shimano 550´s die kunnen nu de verkoop in. Wordt nog lastig want heb ook nog een paar cxp33/dura ace gekocht die denk ik beter bij mijn postuur en stijl gaan passen (maar veel minder mooi bij mijn fiets )
Best leuk wielen testen, hebben we in ieder geval wat te doen de komende weken...
Zal nog eens een plaatje posten van de wielen onder mijn fiets
Best leuk wielen testen, hebben we in ieder geval wat te doen de komende weken...
Zal nog eens een plaatje posten van de wielen onder mijn fiets
dit zijn gewone DT RR1.1 velgen.
De naven zijn DT OEM, goedkoopste naven die er zijn, zijn normaal niet verkrijgbaar aftermarket.
Zijn waarschijnlijk wielen die zo uit een fiets komen (bijv. een Stevens oid), en de wielen vervangen zijn voor wat luxere exemplaren.
De naven zijn DT OEM, goedkoopste naven die er zijn, zijn normaal niet verkrijgbaar aftermarket.
Zijn waarschijnlijk wielen die zo uit een fiets komen (bijv. een Stevens oid), en de wielen vervangen zijn voor wat luxere exemplaren.
Naven en velgen kun je niet zomaar kopen (28 gaten is niet standaard)..daarom lijken het me toch geen handgemaakte wielen. Zijn ook niet uit een andere fiets. De verkoper verkoopt nu een partij van deze wielen.
Ik moet wel wennen aan de ratel...voorlopig gewoon blijven doortrappen
Ik moet wel wennen aan de ratel...voorlopig gewoon blijven doortrappen