Eten en drinken na inspanning
Zeker niet onbelangrijk is het eten en drinken na een training/wedstrijd. Ik lees alleen op verschillende sites weer wat anders. O.a wat Coulthard beweert enerzijds en het blad fiets anderzijds. Volgens Coulthard moet je binnen 30 min. na de inspanning zoveel mogelijk (iig een x aantal) snelle koolhydraten binnen krijgen (+ uiteraard veel drinken) Het blad fiets raadt echter aan om het eerste half uur te besteden aan het bijvullen van je vochtbalans en pas vanaf een half uur tot 2 uur te beginnen met de snelle koolhydraten. Dit is een aanzienlijk groot verschil. Iemand die hier meer over kan vertellen.
Hoi
vorig jaar heb ik een post gedaan waar onder meer het onderwerp eten na een toer aan bod kwam
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=15210
groet
vorig jaar heb ik een post gedaan waar onder meer het onderwerp eten na een toer aan bod kwam
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=15210
groet
Je moet eerst de vochtbalans aanvullen en daarna de koolhydraten. Betekent echter niet dat het niet beide kan.
Het probleem is als de vochthuishouding niet goed is, dan neemt je lichaam ook weinig op.
Een bewezen feit is echter het zogehete `30 minute window`. Binnen dit tijdsvlak kan je lichaam 3x zoveel opnemen. Mits je vocht in balans is.
Een goede manier om beide aan te vullen is de zogehete isotone dranken, ook wel gewoonweg sportdranken. Aquarius, Extran, Isostar, AA-drink zijn op dat moment allemaal wel goed, immers ben je niet meer bezig met inspanning.
Het probleem is als de vochthuishouding niet goed is, dan neemt je lichaam ook weinig op.
Een bewezen feit is echter het zogehete `30 minute window`. Binnen dit tijdsvlak kan je lichaam 3x zoveel opnemen. Mits je vocht in balans is.
Een goede manier om beide aan te vullen is de zogehete isotone dranken, ook wel gewoonweg sportdranken. Aquarius, Extran, Isostar, AA-drink zijn op dat moment allemaal wel goed, immers ben je niet meer bezig met inspanning.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel
-
- Forum-lid
ja, daarom moet je de oranje AA ook nooit tijdens inspanning nemen.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Zelf gebruik ik altijd Maxime Recovery drank. Werkt erg goed. Kost ca 17 euro voor 480gr. Zelf bestel ik dit altijd bij www.allsportsenergy.nl. Hebben vaak goede aanbiedingen en een snelle service
Ronny