racefiets, doen of niet doen?
RickKonst schreef:Beste racers,
Ik heb al beginner een vraag over de volgende fiets:
http://link.marktplaats.nl/174554317
Ik mag hem voor 160 euro ophalen
doen of niet doen?
Alvast bedankt!!
Je moet in iedergeval eerst bepalen wat de juiste framemaat is voor jou.
-
- Forum-lid
Voor heen had Brands een goede reputatie. Een stalen frame rijdt het lekkerste. Is natuurlijk wel afhankelijk wat je er mee wilt gaan doen. Als je er in een wedstrijd mee wil "gooien en smijten" dan zou ik wat anders uitkiezen.
Om te beginnen met fietsen en te toeren en kilometers te maken is staal absoluut het mooiste en prettigste. Na een val kan het ook nog eens gericht worden (als het krom is).
Waarde kan ik moeilijk inschatten. Op zich is het geen wereldbedrag. Zoals rhalff al aangeeft is de juiste framemaat essentieel.
Om te beginnen met fietsen en te toeren en kilometers te maken is staal absoluut het mooiste en prettigste. Na een val kan het ook nog eens gericht worden (als het krom is).
Waarde kan ik moeilijk inschatten. Op zich is het geen wereldbedrag. Zoals rhalff al aangeeft is de juiste framemaat essentieel.
-
- Forum-lid
hou er rekening mee dat er ouderwetse buiscommandeurs op zitten, heb ik ook op mijn B fiets, gaat opzich wel maar niet geweldig, zou er dan 100 euro bij leggen en een fiets met STI shifters uitkiezen. 160 is wel wat veel. 100 komt eerst. heb voor 150 een mooie gazelle ventoux maat 58...als je interesse hebt
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
Voor 160 mogen er wel STI shifters opzitten.
Bij ons gaan fietsen met buiscommandeurs voor gemiddeld 50 Euro weg. Met nieuwe banden, en eventueel een 7-speed en index-shifters is 65 Euro ook nog wel acceptabel, maar volgens mij wel de max.. 100 Euro vind ik te veel.
Bij ons gaan fietsen met buiscommandeurs voor gemiddeld 50 Euro weg. Met nieuwe banden, en eventueel een 7-speed en index-shifters is 65 Euro ook nog wel acceptabel, maar volgens mij wel de max.. 100 Euro vind ik te veel.
Het is een fiets voor het woonwerk-verkeer (+- 40km p.d.) naast mijn Cube reaction.
Ik moet een framemaat tussen de 55 en 58 cm hebben (na wat google-research)
@ CUBEmeister: ik woon in landsmeer, als ik hem op kom halen, hoeveel km moet ik dan terug fietsen?
bedankt voor de reacties btw.
Ik moet een framemaat tussen de 55 en 58 cm hebben (na wat google-research)
@ CUBEmeister: ik woon in landsmeer, als ik hem op kom halen, hoeveel km moet ik dan terug fietsen?
bedankt voor de reacties btw.
Even licht off-topic: wat is er met Brands gebeurd eigenlijk? Hun winkel is de Javastraat is al een hele tijd verdwenen. Gewoon gestopt?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
GastheerG schreef:Als woon werk OOK in de winter met pekel is dan zijn buiscommandeurs lang geen slechte keus.
Precies, vroeger dacht ik ook dat STI's onmisbaar zijn maar inmiddels weet ik dat je zelfs zonder versnellingen prima kunt fietsen.
Niks mis met buiscommandeurtjes dus!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
Dit is geen oude fiets,dit is antiek.