Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Carbon stuur

rs78
Forum-lid

rs78 16 jun 2008 18:24

Tijdens het monteren van mijn ITM wing shape carbon stuur is het volgende probleem onstaan: bij het aandraaien van de boutjes in de stuurpen (aan de kant van het stuur) hoorde ik een klein beetje gekraak. Heb me wel netjes aan de max van 4nm gehouden. Nu blijkt dat door een ruwe rand in de vatting van de stuurpen een kras ontstaan is op het stuur. Ook zijn er een paar schilfertjes (ik kan het niet beter omschrijven) af. Nu mijn vraag: is dit een probleem? Voor het oog maakt het niet uit. Maar ik meen me te herineren dat je nogal voorzichting moet zijn met een beschadiging aan een carbonstuur ivm een mogelijke breuk. Of valt dit wel mee? Ook gezien het feit dat dit stuur (zover ik weet) niet geheel carbon is, maar alleen een carbon mantel heeft.

Alvast bedankt voor het advies!

seger
Forum-lid

seger 16 jun 2008 18:51

Ik dacht idd ook dat de ITM Wing shape carbon alleen een carbon coating op een alu stuur was. Een beetje gekraak zou dus waarschijnlijk alleen een barst in de carbon laag betekenen. Als dit zo is, en het alu nog intact is, kan het geen kwaad. Zonde is het echter wel...
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

Plaats reactie