boogie extreme
Ook ik heb de 150 gereden. Hoewel niet verkeerd gereden vind ik net als iedereen de bordjes te onduidelijk. Ietsje groter en de achtergrond fel geel zou al veel helpen. Het groene logo vind ik namelijk wel leuk.
Voor het eerst de Gulpenerberg van die kant gereden en .. dus ging het verkeerd. Op twee derde sloeg de kramp toe (nog nooit gehad). Even lopen en strekken, eten en drinken en daarna vrij gemakkelijk, voor mijn doen dan, de andere heuvels gepakt.
Vond organisatie en verzorgen erg goed verder, behalve inderdaad dat bij het grind iemand had moeten staan. Ben benieuwd hoeveel er daar onderuit gegaan zijn.
Voor diegenen die het nog neii gezien hebben. Ga naar de website van Boogies en klik de film link aan. Hardstikke leuke filmpjes van jezelg vanaf de start tot de finish. Dat maakt de prijs heel veel goed. Volgend jaar ben ik er weer bij.
Voor het eerst de Gulpenerberg van die kant gereden en .. dus ging het verkeerd. Op twee derde sloeg de kramp toe (nog nooit gehad). Even lopen en strekken, eten en drinken en daarna vrij gemakkelijk, voor mijn doen dan, de andere heuvels gepakt.
Vond organisatie en verzorgen erg goed verder, behalve inderdaad dat bij het grind iemand had moeten staan. Ben benieuwd hoeveel er daar onderuit gegaan zijn.
Voor diegenen die het nog neii gezien hebben. Ga naar de website van Boogies en klik de film link aan. Hardstikke leuke filmpjes van jezelg vanaf de start tot de finish. Dat maakt de prijs heel veel goed. Volgend jaar ben ik er weer bij.
Fietsen,schaatsen en skeeleren. Als je maar buiten bent.
hmm, deel de kritiek wel. Pijltjes moeilijk te zien af en toe, daarom ook een keer fout gereden. Jammer dat de heuvels niet bord hadden met naam en lengte. Ik kende veel van de heuvels in belgie niet.... Zonde van die wijziging van de route, vond er weinig aan om weer helemaal terug te rijden via dezelfde route, was ook bloedlink om af te dalen terwijl er 2000 man omhoog aan het fietsen waren....
Ben ook niet zo dol op grintbochten trouwens.
Filmpjes leuk! Jammer dat ze (nog?) niet downloadable zijn...
Benieuwd trouwens of de organisatie dit forum leest of dat we vooral tegen elkaar aan het zeuren zijn..
Ben ook niet zo dol op grintbochten trouwens.
Filmpjes leuk! Jammer dat ze (nog?) niet downloadable zijn...
Benieuwd trouwens of de organisatie dit forum leest of dat we vooral tegen elkaar aan het zeuren zijn..
Die filmpjes zijn inderdaad erg leuk, je vind ze hier: http://runners.tv/events/be08/
Ik heb ook de 150km gereden. Wij waren onder de renners die Battice de weg kwijt raakten. Maar al snel was het parcours weer gevonden en konden we genieten van de AGR finale. Afgezien van deze kleine "speurtocht" heb ik echt genoten van deze tocht. Het parcours is lekker pittig en de organisatie prima. Voor wat betreft dat stukje grind. Dat zag je al van veraf aankomen, ik vond het daarom geen probleem. Net als die afdalingen waar ook deelnemers omhoog kwamen, gewoon een kwestie van eventjes voorzichtig zijn!
Ik heb ook de 150km gereden. Wij waren onder de renners die Battice de weg kwijt raakten. Maar al snel was het parcours weer gevonden en konden we genieten van de AGR finale. Afgezien van deze kleine "speurtocht" heb ik echt genoten van deze tocht. Het parcours is lekker pittig en de organisatie prima. Voor wat betreft dat stukje grind. Dat zag je al van veraf aankomen, ik vond het daarom geen probleem. Net als die afdalingen waar ook deelnemers omhoog kwamen, gewoon een kwestie van eventjes voorzichtig zijn!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
[quote="ixat"]Benieuwd trouwens of de organisatie dit forum leest of dat we vooral tegen elkaar aan het zeuren zijn..[/quote]
Lijkt me wel. Het internet is een bron van informatie voor een organisatie. Zowel over de tocht die je zelf organiseert als over andere ritten. Je wilt toch weten wat mensen waarderen en wat er beter kan.
Als je die filmpjes trouwens wilt downloaden kun je even realplayer installeren. Als je daarna het filmpje start krijg je de mogelijkheid om te downloaden. Da's wel leuk voor je eigen verzameling.
[quote="perik"]
Net als die afdalingen waar ook deelnemers omhoog kwamen, gewoon een kwestie van eventjes voorzichtig zijn![/quote]
Natuurlijk pas je daar je snelheid even op aan. Maar handig is anders.
Ik snap overigens wel dat dit een noodoplossing was i.v.m. de vergunningen. Alleen snap ik eigenlijk niet zo goed dat zoiets pas zo laat bekend is. Ik vroeg mij bijvoorbeeld al af of we daar wel mochten rijden. De afgelopen periode zijn er nogal wat tochten geweest die daar ook geen vergunning kregen. Dan is het een beetje raar dat dit pas op donderdag ook voor Boogie's extreme blijkt te zijn.
Lijkt me wel. Het internet is een bron van informatie voor een organisatie. Zowel over de tocht die je zelf organiseert als over andere ritten. Je wilt toch weten wat mensen waarderen en wat er beter kan.
Als je die filmpjes trouwens wilt downloaden kun je even realplayer installeren. Als je daarna het filmpje start krijg je de mogelijkheid om te downloaden. Da's wel leuk voor je eigen verzameling.
[quote="perik"]
Net als die afdalingen waar ook deelnemers omhoog kwamen, gewoon een kwestie van eventjes voorzichtig zijn![/quote]
Natuurlijk pas je daar je snelheid even op aan. Maar handig is anders.
Ik snap overigens wel dat dit een noodoplossing was i.v.m. de vergunningen. Alleen snap ik eigenlijk niet zo goed dat zoiets pas zo laat bekend is. Ik vroeg mij bijvoorbeeld al af of we daar wel mochten rijden. De afgelopen periode zijn er nogal wat tochten geweest die daar ook geen vergunning kregen. Dan is het een beetje raar dat dit pas op donderdag ook voor Boogie's extreme blijkt te zijn.
Ik heb een lekkere tocht gehad (150 km - versie):
Pluspunten:
1. Organisatie - professioneel (enveloppen die klaarstonden in bakken, bevoorrading etc.), maar daar betaal je idd voor.
2. Bewegwijzering (m.u.v. de kleur) - ik heb 1x echt een bordje gemist, maar bij welke tocht gebeurd dat niet een keertje
3. Route - ik vond het Belgische gedeelte met de langere beklimmingen een echte aanwinst t.ov. de routes van AGR en LM, om eerlijk te zijn veel leuker dan die Limburgse puisten, waarbij je bijna een salto achterover maakt als je te hard aan je stuur trekt. Vond de volgorde van het AGR-deel wel aardig en uitdagend. Bovendien sloot het lichtere gedeelte, tussen 80-110 km, goed aan bij mijn slechtste gedeelte bij tochten van 150 km. Daarom kon ik na 3x AGR/LM met kramp (nog steeds zoekende wat het is, want alleen rechts) de keutenberg op te kruipen, eindelijk een keer lekker doorrammen .
4. Aantal deelnemers - heerlijk, bijna altijd mensen in het vizier, maar geen geduw op de gulpenerberg en eijserbosweg
5. Chip/sms-service - 't thuisfront kon naar hartelust meegenieten
6. Filmpjes - leuk om eens terug te zien.
Minpunten:
1. Niet te wijten aan de organisatie, maar ik vond het 's ochtends behoorlijk koud. Ik startte alleen dus kon maar weinig uit de wind fietsen. Misschien volgend jaar iets eerder; meteen minder concurrentie van de Mergelland 2-daagse.
2. Mocht het volgend jaar drukker worden, dan zou ik iets meer aan parkeergelegenheid doen dan verwijzen naar de beschikbare plaatsen in de wijken.
Ik ga er vanuit dat die grindbak een ongelukkige samenloop van omstandigheden was. Ik had er wel even moeite mee en mijn banden riepen heel hard: au, au, au !!!
Overall cijfer: 8
Ik ben er volgend jaar weer bij!!
Pluspunten:
1. Organisatie - professioneel (enveloppen die klaarstonden in bakken, bevoorrading etc.), maar daar betaal je idd voor.
2. Bewegwijzering (m.u.v. de kleur) - ik heb 1x echt een bordje gemist, maar bij welke tocht gebeurd dat niet een keertje
3. Route - ik vond het Belgische gedeelte met de langere beklimmingen een echte aanwinst t.ov. de routes van AGR en LM, om eerlijk te zijn veel leuker dan die Limburgse puisten, waarbij je bijna een salto achterover maakt als je te hard aan je stuur trekt. Vond de volgorde van het AGR-deel wel aardig en uitdagend. Bovendien sloot het lichtere gedeelte, tussen 80-110 km, goed aan bij mijn slechtste gedeelte bij tochten van 150 km. Daarom kon ik na 3x AGR/LM met kramp (nog steeds zoekende wat het is, want alleen rechts) de keutenberg op te kruipen, eindelijk een keer lekker doorrammen .
4. Aantal deelnemers - heerlijk, bijna altijd mensen in het vizier, maar geen geduw op de gulpenerberg en eijserbosweg
5. Chip/sms-service - 't thuisfront kon naar hartelust meegenieten
6. Filmpjes - leuk om eens terug te zien.
Minpunten:
1. Niet te wijten aan de organisatie, maar ik vond het 's ochtends behoorlijk koud. Ik startte alleen dus kon maar weinig uit de wind fietsen. Misschien volgend jaar iets eerder; meteen minder concurrentie van de Mergelland 2-daagse.
2. Mocht het volgend jaar drukker worden, dan zou ik iets meer aan parkeergelegenheid doen dan verwijzen naar de beschikbare plaatsen in de wijken.
Ik ga er vanuit dat die grindbak een ongelukkige samenloop van omstandigheden was. Ik had er wel even moeite mee en mijn banden riepen heel hard: au, au, au !!!
Overall cijfer: 8
Ik ben er volgend jaar weer bij!!
Groet,
Mike
Mike
-
- Forum-lid
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08
ik ben toch nog naar valkenburg met me maten afgereist
ik heb met twee andere de 100 km gedaan we zouden voor de 150 gaan maar we draaiden voor geen meter na een stevige verkoudheid op gelopen eerder in de week
ik vond de 100km niet echt een zware rit ( gelukkig maar )
de tocht is wel leuk opgezet hier en daar zijn er wat dingen die verbeterd kunnen worden
gevaarlijke punten goed aangeven zeker als je in een afdaling uit een bocht komt
een je in ééns je als jos verstappen voelt in een grind bak
verzorging kan ik geen oordeel over geven ik had genoeg bij me
ik vond het terras in valkenburg zeker net zo lekker om het jaar af te sluiten
ik ben er zeker weer bij volgend jaar
ik heb met twee andere de 100 km gedaan we zouden voor de 150 gaan maar we draaiden voor geen meter na een stevige verkoudheid op gelopen eerder in de week
ik vond de 100km niet echt een zware rit ( gelukkig maar )
de tocht is wel leuk opgezet hier en daar zijn er wat dingen die verbeterd kunnen worden
gevaarlijke punten goed aangeven zeker als je in een afdaling uit een bocht komt
een je in ééns je als jos verstappen voelt in een grind bak
verzorging kan ik geen oordeel over geven ik had genoeg bij me
ik vond het terras in valkenburg zeker net zo lekker om het jaar af te sluiten
ik ben er zeker weer bij volgend jaar
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
Het was een prima tocht, alleen de bewegwijzering van de 235km was niet heel solide. Uiteindelijk 180km gefietst net als feedback van vele collega fietsers die voor de 235km gingen. Volgend jaar zal dit wel wat beter moeten worden opgelijnd, omdat er gewoon een aantal pijlen misten waardoor een lus werd gemist.
Zolang je met een leuk groepje meetrapt, blijft het fietsen in de heuvels het mooiste wat er is!
Zolang je met een leuk groepje meetrapt, blijft het fietsen in de heuvels het mooiste wat er is!
Hier nog wat kritiek op de organisatie.
Voor een fors inschrijvingsgeld mag je verwachten dat er wat geboden wordt. Een combinatie van de finales van Luik-Bastenaken-Luik en de Amstel Gold Race zou het kenmerk van de toertocht zijn. Dat was voor mij de aantrekkelijkheid om mee te doen.
Maar van de finale van Luik-Bastenaken-Luik was alleen de Redoute overgebleven. Dat is wel erg weinig. Geen toestemming van een aantal gemeentes in België was het argument van de organisatie. Ik twijfel daaraan. Waarom vonden dan alle andere toertochten die ik in dit gebied ken wel allemaal gewoon plaats. Was de organisatie misschien te laat met alles te regelen?
Terug in Nederland miste ik ook de grote lus over het Drielandenpunt die in de routebeschrijving stond. Achteraf begreep ik dat de splitsing bij Schweiberg geweest zou zijn. Maar ik herinner me wel dat ik daar een groen bordje heb gezien en verder niets. Toch raar dat er borden zouden zijn weggehaald, maar iedereen op dat punt wel perfect de afslag voor de route van de 150 km volgde. Is er iemand die de lus over het Drielandenpunt wel heeft gefietst? Laat dat even weten. Of heeft die extra lus alleen maar op papier bestaan? Mij lijkt dat heel waarschijnlijk.
Tot slot werd de route van de finale van de Amstel Gold Race ook nog onderbroken door een raar lusje over Voerendaal. Er moesten nog even een paar kilometers gevonden worden.
Overigens wel lekker gefietst. Maar van de oorspronkelijke opzet van de oertocht was niet veel meer over. Ik vind dat de organisatie wat duidelijker zou moeten zijn over haar eigen tekortkomingen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
[quote="Coos"]
Geen toestemming van een aantal gemeentes in België was het argument van de organisatie. Ik twijfel daaraan. Waarom vonden dan alle andere toertochten die ik in dit gebied ken wel allemaal gewoon plaats. Was de organisatie misschien te laat met alles te regelen?
[/quote]
Diverse toerclubs hebben bot gevangen bij hun aanvraag een toertocht te organiseren over het grondgebied van Stoumont!
Ook de route van LBL van Le Champion was al gewijzigd, je hoeft hier dus niet aan te twijfelen.
Geen toestemming van een aantal gemeentes in België was het argument van de organisatie. Ik twijfel daaraan. Waarom vonden dan alle andere toertochten die ik in dit gebied ken wel allemaal gewoon plaats. Was de organisatie misschien te laat met alles te regelen?
[/quote]
Diverse toerclubs hebben bot gevangen bij hun aanvraag een toertocht te organiseren over het grondgebied van Stoumont!
Ook de route van LBL van Le Champion was al gewijzigd, je hoeft hier dus niet aan te twijfelen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
[quote="colnagofreak"]
Diverse toerclubs hebben bot gevangen bij hun aanvraag een toertocht te organiseren over het grondgebied van Stoumont!
Ook de route van LBL van Le Champion was al gewijzigd, je hoeft hier dus niet aan te twijfelen.
[/quote]
Dat de geplande afdaling van de Rosier richting Vecquee een probleem was, wil ik direct geloven. Zover ik weet zijn ze daar al een tijd aan de weg aan het werken.
Maar op 23 augustus fietste ik in Reuzen van de Ardennen (Lotto Cycling Tour) nog door Stoumont de Vecquee op.
En ook in Mechelen-Francorchamps-Mechelen kwam ik op 7 september door Stoumont, van Rahier naar de Rosier.
Verder ligt de finale van LBL niet alleen in Stoumont.
Ik blijf dus twijfelen over de ware redenen.
Diverse toerclubs hebben bot gevangen bij hun aanvraag een toertocht te organiseren over het grondgebied van Stoumont!
Ook de route van LBL van Le Champion was al gewijzigd, je hoeft hier dus niet aan te twijfelen.
[/quote]
Dat de geplande afdaling van de Rosier richting Vecquee een probleem was, wil ik direct geloven. Zover ik weet zijn ze daar al een tijd aan de weg aan het werken.
Maar op 23 augustus fietste ik in Reuzen van de Ardennen (Lotto Cycling Tour) nog door Stoumont de Vecquee op.
En ook in Mechelen-Francorchamps-Mechelen kwam ik op 7 september door Stoumont, van Rahier naar de Rosier.
Verder ligt de finale van LBL niet alleen in Stoumont.
Ik blijf dus twijfelen over de ware redenen.
Volgende keer dus maar beter geen toestemming vragen
Eer die waalse ambtenaren in de gaten hebben dat er een toertocht gaande is....zijn de laatste deelnemers vast al voorbij...:)
Eer die waalse ambtenaren in de gaten hebben dat er een toertocht gaande is....zijn de laatste deelnemers vast al voorbij...:)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;