SKS Rennkompressor
Hallo,
Ik heb meerdere topics gelezen over de SKS rennkompressor. Ik ben dus van plan deze pomp aan te schaffen. Echter er blijken twee varianten op de markt te zijn, wat betreft het ventiel.
Eentje heeft een messing kop, en eentje met een thumb lever. Ik heb gehoord dat de messing kop heel erg makkelijk is in gebruik, een kwestie van op het ventiel drukken, en pompen. Ik heb momenteel de duurste voetpomp van decathlon, wat dus absoluut niet bevalt, met een dergelijke thumb lever. Ik denk dat dit eerder aan de pomp ligt, dan aan de lever, of de kwaliteit lever uiteraard.
Kortom, welke variant raden jullie mij aan?
Alvast bedankt!
Ik heb meerdere topics gelezen over de SKS rennkompressor. Ik ben dus van plan deze pomp aan te schaffen. Echter er blijken twee varianten op de markt te zijn, wat betreft het ventiel.
Eentje heeft een messing kop, en eentje met een thumb lever. Ik heb gehoord dat de messing kop heel erg makkelijk is in gebruik, een kwestie van op het ventiel drukken, en pompen. Ik heb momenteel de duurste voetpomp van decathlon, wat dus absoluut niet bevalt, met een dergelijke thumb lever. Ik denk dat dit eerder aan de pomp ligt, dan aan de lever, of de kwaliteit lever uiteraard.
Kortom, welke variant raden jullie mij aan?
Alvast bedankt!
-
- Forum-lid
Ik heb de SKS pomp met messing kop al een jaar of 25. Onderdelen zijn altijd los te krijgen.
De buis is smal, waardoor je makkelijk hoge druk kunt pompen.
Volgens mij is er niets beter.
De buis is smal, waardoor je makkelijk hoge druk kunt pompen.
Volgens mij is er niets beter.
Ik heb zo een pomp met avacs kop. Als je ventiel lang genoeg is een perfecte pomp en met kortere ventiel minder ideaal (net als met de messingkop heb ik laatst gemerkt).
Kocht m bij halfords,maar daar zie ik ze niet meer.
Kocht m bij halfords,maar daar zie ik ze niet meer.
Alstublaft.
-
- Forum-lid
Als hij niet meer goed klemt, dan koop je een nieuw rubbertje voor een paar duppies.
-
- Forum-lid HC
Zonder twijfel de messing kop, werkt perfect om de 2 jaar even een nieuw rubbertje erin (50 cent) en hij is weer als nieuw! Ik heb deze pomp al jaren, pompt perfect.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!