Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tommeke tommeke...... (dommeke dommeke)

dario
Forum-lid

dario 12 jun 2008 13:57

Wat een onzin! Waar haalt u het recht en de pretentie om voor te schrijven wie wel en wie niet moreel geschikt bevonden wordt om profwielrenner te zijn?
Als sportman valt op Boonen niets aan te merken: mij dunkt dat hij altijd al een zeer correcte renner is geweest (tot bewijs van het tegendeel).
Waarom zouden wielrenners betere, hogere en nobelere mensen moeten zijn dan de rest?
Het zijn tenslotte maar topsporters hé! (en géén morele of spirituele leiders)

Ik denk niet dat er iemand beweert dat hij helemaal niets heeft misdaan, alleen lijkt de verhouding een beetje zoek...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 12 jun 2008 14:48

Als ik hard drugs zou gebruiken wat cocaine is , en een relatie aan zou knopen met een minderjarig meisje wat beide strafbare feiten zijn volgens het strafrecht denk ik niet dat mijn werkgever zou zeggen: "Het is een geweldige werknemer en we hebben geen klachten over hem , gewoon een prima gast"

Ik denk dat ik dan gewoon mijn biezen kan pakken .....
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

intersantos
Forum-lid

intersantos 12 jun 2008 14:53

Rene: 16 is voor een relatie niet minderjarig en het is is niet Mejuffrouw van der Poel. Het vehaal van de klok en de klepel....

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 12 jun 2008 14:54

leuke tour wordt het!! Ik zou Astana toch ff bellen anders rijd er echt niemand meer je mist gewoon straks 10 absolute toppers!! (ja tuurlijk weet ik dat rasmussen, basso dingen hebben gedaan die niet mogen) Maar wat maakt het mij als toeschouwer uit als nederland in de halve finale tegen italie een onterrechte penalty krijgt hoor je toch ook niemand.

Daarnaast Het punten systeem, heel erg suf, daarnaast weer geen TTT voor de derde keer ook suf en beginnen met een gewone rit nog suffer, daarnaast maar twee echte aankomsten boven op de berg. jammer jammer jammer

en inderdaad de uci aso en weet ik veel wie maken er ook een bende van met de sport. Een organisatie en klaar! Maarja dan moeten er een paar managers wat anders gaan doen. straks krijg je het zelfde als met darten ik stap over naar een andere bond ga ik daar kampioen worden wat is dat nou.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 12 jun 2008 15:04

intersantos schreef:Rene: 16 is voor een relatie niet minderjarig en het is is niet Mejuffrouw van der Poel. Het vehaal van de klok en de klepel....

Oke , het is Mejuffrouw van Vliet.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

cazanner
Forum-lid

cazanner 12 jun 2008 15:40

Hoe motiveer je Tom op 100 m van de streep ?
Tom Tom daar een wit lijntje .
Serieus, ik ben een wielerfan en heb het hier niet makkelijk mee.
Als ze over de streep komen vraag ik me steeds af of elke renner dit met gelijke wapens doet.
Telkens ze een topper pakken denk ik “nu zal het wel gedaan zijn”
En cocaïne is niet banaal .
Als Belg wil ik hem laten rijden maar stel dat hij een rit wint ten nadelen van een Nederlander, nee sorry, wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten!
Of ben ik naïef en is cocaïne zoals een kopje thee?

PS: mopjes zijn welkom hoop ik
racefiets kopen is moeilijker dan racen

dario
Forum-lid

dario 12 jun 2008 16:24

Tja, René, da's natuurlijk een fundamenteel verschil: jij bent als werknemer perfect vervangbaar; sportvedetten/-kampioenen zijn iets zeldzamer, dus waarom zou jij zijn werkgever de les moeten lezen?
Zolang Tom Boonen commercieel rendabel is (en dat is zeker zolang hij presteert) heeft die werkgever geen enkele reden om hem te ontslaan. Bij mijn weten zijn goudhaantjes als de Stones of Lou Reed ook nooit buitengegooid bij hun platenfirma (die strikt genomen ook een werkgever is), ondanks iets excessiever gedrag dan Tom Boonen!

Zoals al eerder aangehaald: in topsport gelden geen morele maar commerciële wetmatigheden.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

dafke
Forum-lid

dafke 12 jun 2008 19:28

RENE.

altijd maar over tom, tom dit tom dat en al de rest????
daar spreken ze niet over.
schumacher mag wel nog rijden, wat is het verschil tussen hem en Tom?

en wa hij in zijn prive leven doet hebben jullie toch geen zaken mee.
jong of niet jong, iedereen heeft toch gevoelens.

zou u plezzant vinden dat er alle dagen pers voor je deur staat en dat bij manier van spreken beter weten wat je doet dan jij zelf????

dafke
Forum-lid

dafke 12 jun 2008 19:31

RENE je hebt het altijd over niet goed,

jij nog nooit te veel gereden?

iedereen zeker.
kan hij er aandoen dat hij een sjikke bak heeft en hoge snelheden haalt.

zou jij traag rijden als zo een auto had?

kom jij wel eens buiten? je kent er precies geen bal van hoor.

de mensen afmaken dat kan je.

kijk eerst eens naar jezelf.

jij doet waarschijnlijk nooit iets mis.

ze maken zijn leven kapot ook prive.
laat die renners toch met rusten. ze hebben ook een prive leven waar u geen zaken mee heeft

meeuh
Forum-lid

meeuh 12 jun 2008 19:43

rofl @ hierboven

velocita
Forum-lid

velocita 12 jun 2008 21:10

Rene schreef:Als ik hard drugs zou gebruiken wat cocaine is , en een relatie aan zou knopen met een minderjarig meisje wat beide strafbare feiten zijn volgens het strafrecht denk ik niet dat mijn werkgever zou zeggen: "Het is een geweldige werknemer en we hebben geen klachten over hem , gewoon een prima gast"

Ik denk dat ik dan gewoon mijn biezen kan pakken .....

Ten eerste; ik denk dat jouw baas dat nog niet eens te weten komt of je moet het hem zelf vertellen...

Ten tweede; jouw baas heeft met jouw relaties en wat jij in je vrije tijd doet niets mee te maken.

casran
Forum-lid HC

casran 12 jun 2008 21:38

dafke schreef:RENE je hebt het altijd over niet goed,

jij nog nooit te veel gereden?

iedereen zeker.
kan hij er aandoen dat hij een sjikke bak heeft en hoge snelheden haalt.

zou jij traag rijden als zo een auto had?

kom jij wel eens buiten? je kent er precies geen bal van hoor.

de mensen afmaken dat kan je.

kijk eerst eens naar jezelf.

jij doet waarschijnlijk nooit iets mis.

ze maken zijn leven kapot ook prive.
laat die renners toch met rusten. ze hebben ook een prive leven waar u geen zaken mee heeft

Lol... Laat me raden, je hebt een querty klavier en de caps lock begaf het na 4 letters? Of zit het echt in je opleidingsniveau?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie