Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tommeke tommeke...... (dommeke dommeke)

dario
Forum-lid

dario 16 jun 2008 16:11

Diogenes schreef:En als je heel consequent bent, haal je ook je geld van de bank af. (Maar ik laat het er toch maar op staan) :

Diogenes

Of je gaat gewoon naar een ethische bank: klinkt als een contradictio in terminis, maar ze bestaan wel degelijk.

In De Standaard stond dit weekend een heel goed stukje van Tom Naegels over heel het geval: ik weet niet juist zit hoe het zit met citatie- en auteursrechten; ik vermoed dat citeren mag met bronvermelding? Tom Naegels dus, De Standaard van 14 juni 2008:

(...) Het idee van fan zijn, in de betekenis die er hier aan gegeven werd, ontgaat me. En daardoor ook de reden voor hun teleurstelling. Ik begrijp dat je iemands talent bewondert, ik begrijp dat je plezier beleeft aan de prestaties van een sporter of zanger of schrijver of acteur. Maar dat je diens hele levenswandel tot norm neemt - en ook eist dat die norm in stand gehouden wordt door het idool, dat zich moet gedragen als 'rolmodel' - dat is bespottelijk. Zeker als ze dat rolmodel ook laten opdraven in de opvoeding van hun kinderen. Lees nu wat die fans uitkramen op Boonens gastenboek: 'Hoe moeten jonge gastjes nog gemotiveerd geraken om te fietsen als hun voorbeelden doping of drugs nemen?' 'Bedankt Tom, mijn zoontje is alweer een illusie armer.' 'Hoeveel jonge renners hebben al een voorbeeld aan hem genomen en nu dit! Ik vind het spijtig voor de jeugd, voor de Kempen en vooral voor zijn familie.' En mijn favoriet: 'Ik kan echt geen woorden uitbrengen over het feit dat deze persoon dergelijke baldadigheden ten sprake laat komen met de intentie het jongere publiek te elimineren van een jeugddroom tot fietser!' (Xavier De Baere leeft!) Wat leren die mensen aan hun kinderen? Dat je iemands leven tot in de kleinste details moet imiteren? Of omgekeerd, dat je je dromen moet opgeven omdat je idool een fout maakt? Wat zijn dat voor waarden? Toen Jotie 't Hooft zijn overdosis nam, werd er dan gezegd: ah, maar nù gaat er geen enkele Vlaming nog schrijver willen worden, bedankt Jotie voor het elimineren van een jeugddroom! Veel van de beste schrijvers houden er een weinig stichtende levenswandel op na. Heeft mij dat ooit gedemotiveerd, of aangezet om hun daden te kopiëren? Natuurlijk niet. Omdat ik een normale opvoeding heb gehad: bewonder het talent, leer wat je kunt leren, ook van de fouten, en leef verder naar het principe: 'Het is niet omdat iedereen springt, dat jij dat ook moet doen.' Maar dat is blijkbaar niet hoe het er bij ouders van wielerfans aan toegaat. Die geloven in de kracht van het rolmodel. Het valt te hopen dat ze dan zelf nooit in de fout gaan. Uiteindelijk blijven ouders invloedrijker dan een idool op televisie. Laat ons hopen dat ze nooit dronken zijn, of agressief of dom. Laat ons hopen dat ze hun vrouw nooit bedriegen met een meisje dat hun dochter kon zijn. Laat ons hopen dat zij niet tot die vijftigduizend dagelijkse [in Antwerpen alleen] gebruikers behoren. (...)

Het zou wat helpen als mensen in staat waren ook wielrenners niet als unidimensionele, archetypische personages te zien, maar als mensen met uiteenlopende eigenschappen - goede èn slechte: topsporter is hun beroep, maar niet hun existentie!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

_balenbc2_
Forum-lid

_balenbc2_ 16 jun 2008 16:17

gisteren was er een programma op canvas (de zevende dag) waar het ook even over boonen ging.waar ze het volgende vertelde:

op 20mei zat boonen op een huldiging in Mol toen hij telefoon kreeg van een controleur. boonen en de controleur hadden dan telefonisch afgesproken dat als boonen een bewijs had dat hij daar was geweest de controle een week werd uitgesteld.

een paar dagen later gaat hij een terrasje doen met zijn lore en gaat bij iedereen eens een klapke doen. tot hij opeens ziek werd en naar huis vertrok(er zou coke in zijn drinken gedaan zijn).

weer een paar dagen later krijgt hij dan die bewuste controle op 26mei.

1: boonen wist dat hij controle ging krijgen waarom dan coke nemen?
2:je word alleen ziek van coke als je het op drinkt/eet (er zijn bronnen dat kunnen bevestigen dat boonen ziek is geweest)
3: boonen is verslaafd daarom dat hij coke nam - hij werd idd geflikt - hij is dom

op 11juni zegt hij maar tegen 1 krant dat hij "geflikt" zou zijn. op 12 juni geeft hij dan de persconferntie waarin hij zich wenst te verontschuldigen omdat hij de laatste tijd meermaals op negatieve wijze in de media is gekomen. hiermee verklaart hij niet dat hij werkelijk coke gesnoven heeft.

ik weet niet wat ik hier nu moet van gaan denken.. als het maar een smoes is van dat hij geflikt is geweest dan zou ik denken dat hij idd verslaafd is en het nodig had. als je weet dat je binnen een paar dagen controle gaat krijgen....

laten we hopen dat het geen smoes is en dat hij idd geflikt werd!

cazanner
Forum-lid

cazanner 16 jun 2008 17:22

Ik heb gehoord dat ze met een trechter drank in zijn lijf goten, coke in zijn gat duwde.
En daarna een geest op zijn gaspedaal stond.
Hij heeft ook een trauma van een verkrachting opgelopen.
Nu pakken ze ook nog zijn fietske af.
Och arm schaapje
racefiets kopen is moeilijker dan racen

joshua
Forum-lid

joshua 17 jun 2008 00:16

Boonen definitief niet in de Tour, zoals te verwachten was.

http://www.nu.nl/news/1615719/45/Boonen ... _Toer.html

velocita
Forum-lid

velocita 17 jun 2008 00:36

cazanner schreef:Beste Tom

Toen ik mijn zoontje (7 jaar) uitlegde dat je iets verkeerd had gedaan en daarom niet mag starten in de tour, moest ik hem eerst troosten.
Nu zegt hij ”ik ben boos op Tom” wel ik voed die boosheid en wel hierom.
Als hier iemand op dit forum berijdt is zijn dochter van 16 met een man van 26 te laten neuken of met de fiets over een baan laat rijden, waar een zot met de auto roze olifanten ziet.
Dan mag hij van mij Tom hebben, maar ik en mijn zoon zullen niet meer supporteren.
Tom voor mij ben je voor het leven geschorst.

Mss kan je hem ook nog wat haat leren? :) Ik hoop voor jou dat jouw zoontje op z'n 26 geen al te domme dingen doet...

De ene vindt dat Boonen geschorst moet worden en de andere niet, dat is ieders persoonlijke mening en daar kan je oeverloos over blijven lullen. Mij stoort vooral het hypocriete gedrag, "iedereen gelijk voor de wet" is blijkbaar onbestaande in het wielermilieu.

Ik vind Boonen's 'snuifgedrag' erg triestig en jammer. Aan de andere kant denk ik dat de drukte en mediagekte rond zijn persoontje door niemand hier op het forum te bevatten is. Dus ergens jammer dat er zoveel met stront geschept wordt door mensen die eigenlijk niet weten hoe het is om Boonen te zijn.

Dit spreekt zijn daden absoluut niet goed, maar van een beetje empathie gaat heus niemand dood.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 17 jun 2008 00:44

Velocita, je valt in herhalingen!!

Jouw mening kennen we nu ook wel onderhand. Respecteer ook de vele andere.

Sluiten dit topic!!!
Niets is wat het lijkt..

velocita
Forum-lid

velocita 17 jun 2008 00:52

maurice schreef:Velocita, je valt in herhalingen!!

Jouw mening kennen we nu ook wel onderhand. Respecteer ook de vele andere.

Sluiten dit topic!!!

Ten 1ste respecteer ik ieders mening. Ten 2de; al vertel ik 1000 keer m'n mening hier, is men goed recht. Maar in men post hierboven heb ik toch een en ander aangehaald wat ik men vorige reacties nog niet had verteld.

Ik blijf tenminste on-topic, wat van jou niet gezegd kan worden.

Maar het is de eerste keer dat ik iets deftig van je lees: "Sluiten dit topic..."

furk
Forum-lid

furk 17 jun 2008 01:19

High Road wordt team Colombia; wie tikt m even binnen?

lior63
Forum-lid

lior63 17 jun 2008 14:27

Tikfout. High Road wordt team Columbia, dus niet Colombia.

Maar het ligt wel erg voor de hand dat Boonen daar volgend jaar gaat rijden.

ted038
Forum-lid

ted038 17 jun 2008 15:42

ze hebben ook fijne jassen voor in de "poeder" , mooie lijnen maken in dat witte spul :)

ja, ik mag graag skieen ;)

delirium
Forum-lid

delirium 22 aug 2008 12:42

Hij blijft toch wel zowat de beste ééndagscoureur van zijn generatie, samen met Cancellara.
Na al de bakken str*nt die er de laatste weken zijn overheengekapt, gaat hij gewoon voort met winnen.
Supercoureur, zonder meer.

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 23 aug 2008 18:31

Volledig eens met delirium. Wie bij de beoordeling van Boonen overdreven maten en gewichten heeft gehanteerd zal nog vaak groen lachen.

Plaats reactie