Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Harrier 2 2007 vs Harrier 2008

dennisw
Forum-lid

dennisw 04 jun 2008 10:01

Ik zal mij allereerst even voorstellen. Ik ben Dennis en op zoek naar een nieuwe racefiets. Mij oude beestje (jan janssen van naar schatting 15 jaar oud; shimano 105 afgemoneerd) moet wijken voor een Harrier. Ik ben een echte vrije tijdfietser met mooie fietstochten in het mooie (vlakke) Drenthe en langere fietstochten in het hele land. We broeden nu op enkele plannen om de bergen eens op te zoeken voor het echte werk.
Nu ben ik bij de winkel geweest en op een harrier 2 van 2007 gezeten. Weliswaar ook 105 afgemonteerd maar je merkt wel vooruitgang in die 15 jaar!!!!

Na speuren en vergelijken op de BULLS site zie ik dat de Harrier 2 2007 een carbon voorvork heeft terwijl deze op de Harrier 2008 van alumium is.

Wie kan mij vertellen of er (naast het uiterlijk) nog meer verschillen zijn in de beide versies, zijn er kwaliteitsverschillen in de toegepaste materialen en wat zijn de consequenties van de verschillen op het fietsgenot? De prijs is gelijk.

Dennis

kappa-man
Forum-lid

kappa-man 04 jun 2008 11:09

Hoi Dennis,

welkom op het forum.

deze specifieke vraag zou ik als ik jou was bij Louis Morsink neerleggen. Dat is een bulls dealer in Goor, die je echt geen onzin verhaal op je mouw gaat spelden.

Als je dan ook nog het antwoord wat je van hem krijgt hier op het forum neerzet, dan heeft het forum zijn waarde ook weer bewezen.
Opgeven is geen optie!

dennisw
Forum-lid

dennisw 06 jun 2008 16:17

bedankt voor de tip! Hieronder de reactie van Morsink: "Echt verschil in de fiets is er niet met uitzondering van de vork.( carbon vork geeft iets meer comfort ). Helaas is het niet meer mogelijk om de Harrier 2 2007 te leveren.( heb nog wel een "demo" staan € 699.- let wel maat 58!! )".

Helaas heb ik een 60-er nodig. Dus... deze blijft staan voor een andere liefhebber. na wat rondbellen bleek bij een dealer in de buurt nog een 60-er te staan. Gelijk mijn oude beestje ingeruild (toch nog € 100,00 voor teruggekregen). Begin volgende week kan ik fietsen op mijn nieuwe Bulls Harrier 2!

Bedankt voor de tip en het meedenken

sirbas
Forum-lid

sirbas 06 jun 2008 17:04

Mooi dat het gelukt is!
Kom hem nog even showen op de Bulls site?

Plaats reactie