Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2008

velocita
Forum-lid

velocita 11 jun 2008 23:58

C a s r a n schreef: @ Velocita: Ik herhaal dat ik de vergelijking ontzettend stomzinnig vind: 200km/u op de autosnelweg (iets wat even strafrechtelijk verboden is!) vergelijken met het uitoefenen van stemrecht, hoe kom je daar eigenlijk bij? Het ene heeft onze wetgever verboden, het andere is een recht waarvoor gevochten is... eigenlijk arrogant om dat te durven gelijkstellen.

Kan je even niet volgen, vergelijken met het uitoefenen van stemrecht?

Over al zijn misstappen zoals het te snel rijden mag hij zwaar beboet worden mr ze gaan hem om die reden toch ook niet op non-actief zetten bij QS?

Tja het is een discussie die je kan blijven voeren iedereen zijn eigen mening.

casran
Forum-lid HC

casran 12 jun 2008 00:05

Velocita schreef:Kan je even niet volgen, vergelijken met het uitoefenen van stemrecht?

Over al zijn misstappen zoals het te snel rijden mag hij zwaar beboet worden mr ze gaan hem om die reden toch ook niet op non-actief zetten bij QS?

De "kortzichtigheid" en de vergelijkingen waarover ik het gaan sloegen op de post van de boef van parma bovenaan deze pagina... lees dat er nog even op na, dan ben je wellicht terug mee.

Die verkeersovertredingen zijn niet goed, maar schaden op zich het wielrennen en het imago van de sport niet, hetgeen met zijn cocaïne-gebruik wel degelijk sterk het geval is.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

hansmol
Forum-lid

hansmol 12 jun 2008 00:17

Maarten tjallaingii niet in tour selectie!!!! jammer

wel aerts, wim van sevenant,brandt,vansummeren,hoste,mcewen en evans,cioni en popovitsj

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 12 jun 2008 00:20

C a s r a n schreef:
Velocita schreef:Kan je even niet volgen, vergelijken met het uitoefenen van stemrecht?

De "kortzichtigheid" en de vergelijkingen waarover ik het gaan sloegen op de post van de boef van parma bovenaan deze pagina... lees dat er nog even op na, dan ben je wellicht terug mee.

Die verkeersovertredingen zijn niet goed, maar schaden op zich het wielrennen en het imago van de sport niet, hetgeen met zijn cocaïne-gebruik wel degelijk sterk het geval is.

@Casran: U bent niet goed bij uw hoofd. Als Uw kinderen met 200 km/h door T.B. aangereden zouden worden vindt U dat minder erg dan zijn gebruik van coke, omdat dat de TdF zou kunnen schaden. En dat is nu precies wat ik bedoel. Where do you draw the line. Begrijpend lezen is niet een ieder gegeven.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

watikjebrom
Forum-lid

watikjebrom 12 jun 2008 00:21

idd back to topic: Alejandro Valverde leidt in DL, msschien een tourfavoriet? (en aangezien ik in een Caisse d'Epargne-outfit op 's neerlands wegen rijdt voel ik me natuurlijk moreel enigzins verplicht te supporteren ;-) )
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

-robin-
Forum-lid

-robin- 12 jun 2008 00:56

Tourselectie van Silence-Lotto is ook bekend
linkje

casran
Forum-lid HC

casran 12 jun 2008 00:57

de boef van parma schreef:@Casran: U bent niet goed bij uw hoofd. Als Uw kinderen met 200 km/h door T.B. aangereden zouden worden vindt U dat minder erg dan zijn gebruik van coke, omdat dat de TdF zou kunnen schaden. En dat is nu precies wat ik bedoel. Where do you draw the line. Begrijpend lezen is niet een ieder gegeven.

Beiden zijn bijzonder verwerpelijk, en als dusdanig ook strafbaar gesteld: ik breek mijn hoofd niet over hiërarchie in misdrijf tussen beide.
Jij stelt een strafbaar feit zomaar eventjes gelijk aan zaken als homofobie en stemrecht; hoe "niet goed bij uw hoofd" dat wel niet is trachtte ik u even duidelijk te maken met een tegenvoorbeeld... boodschap begrepen dus. ;)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 12 jun 2008 01:00

ChiChi schreef:ook leuk :)

Tour de France contract voor de Vrouw des Huizes
http://www.wielerland.nl/index.php?opti ... &Itemid=36

Mijn vrouw zegt: wat is er dan anders ten opzichte van derest van het jaar?
Afbeelding

velocita
Forum-lid

velocita 12 jun 2008 01:49

Waar ik het meest naar uitzie, is wat Devolderke gaat presteren...hopelijk ontdekken ze geen wietplantage op zijn zolder want anders gaat voor mij de TdF niet veel bijzonders meer zijn ;)

Nee serieus, Top 10 - Top 5 mogelijk voor Devolder? Oersterk mr gaat hij kunnen volgen in het hooggebergte...

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 12 jun 2008 12:38

C a s r a n schreef:
de boef van parma schreef:@Casran: U bent niet goed bij uw hoofd. Als Uw kinderen met 200 km/h door T.B. aangereden zouden worden vindt U dat minder erg dan zijn gebruik van coke, omdat dat de TdF zou kunnen schaden. En dat is nu precies wat ik bedoel. Where do you draw the line. Begrijpend lezen is niet een ieder gegeven.

Beiden zijn bijzonder verwerpelijk, en als dusdanig ook strafbaar gesteld: ik breek mijn hoofd niet over hiërarchie in misdrijf tussen beide.
Jij stelt een strafbaar feit zomaar eventjes gelijk aan zaken als homofobie en stemrecht; hoe "niet goed bij uw hoofd" dat wel niet is trachtte ik u even duidelijk te maken met een tegenvoorbeeld... boodschap begrepen dus. ;)

U heeft de boodschap nog steeds niet begrepen.
Wat in uw land strafrechtelijk niet verboden is, kandat in andere landen wel degelijk het geval zijn. De wereld houdt niet op in Belgie.
Overigens is homosexualiteit iets anders dan homofobie. Maar u haalt wel meer zaken door elkaar.
Dat het u niet uitmaakt of TB te hard rijdt (eufemisme bij 200km/h) en hiermee een direkt gevaar voor de mensheid vormt of dat hij op z’n zolderkamertje een lijntje coke neemt, is een understatement voor kortzichtigheid.
Tenslotte: Als TB z’n moeder slaat is dat strafrechtelijk niet toegestaan in Belgie. Echter, voor dat feit zou hij niet uit de tour geweerd worden, net zo min dus voor, bij voortduring, veel te hard rijden met of zonder een slok op. De willekeur Casran, de willekeur.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 12 jun 2008 12:44

Menchov, Valverde, Sastre, Evans en A. Schleck zijn voor mij de favorieten.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 12 jun 2008 12:50

C a s r a n schreef:

Gisteren nog op de Vlaamse TV (Terzake): Ondanks de wetgeving is het officieel beleid dat incidenteel Coke gebruikt niet wordt bestraft en in uitzonderlijke gevallen er een straf (schikkingsvoorstel) volgt.
Daarentegen denk ik dat het heel, heel uitzonderlijk is dat bet rijden van 200km/u niet bestraft wordt na rechterlijke uitspraak.

Er werd trouwens duidelijk gemeld dat alle onderzoeken, inclusief huiszoekingen volstrekt abnormaal zijn in zijn situatie en dat hij nu al vele malen erger gestraft is dan welk ander persoon dan ook.
Afbeelding

Plaats reactie