Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2008

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 14 jul 2008 19:15

die versnellingen van Evans en Menchov lijken nergens naar. Elkaar dood gooien met een watje! Hebben ze niks over of durven ze niet te forceren?
Live fast; die young. mijn blog

stavros
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 jun 2008 15:48

stavros 14 jul 2008 19:40

ik denk dat evens en menchov nog steeds niet voluit gingen, eerst aftasten, zien dat ze beidde nog een beetje kunnen, dus dan maar samenwerken....... en dan met 1 seconde nog in het geel rijden ook, wat in principe niet slecht uitkomt voor CSC, want nu moet lotto gaan dichtrijden en de ploeg opofferen.
Greetz

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 14 jul 2008 19:44

Het antwoord is toch dat Evans en Menchov niet beter konden. Want eenmaal samenwerkend verloren ze nog steeds op Piepoli en Cobo en haalden ze ook nauwelijks iets van de voorsprong van F. Sleck af. Zwakke ploegen toch ook van Rabobank en Lotto. We wisten het al, maar als je het dan echt ziet... Daar kunnen CSC en Saunier Duval nog leuke dingen mee doen. Want je ziet: Een slechte dag en zo'n blok rijdt je op drie minuten. Rabo en Lotto hadden Valverde niet op achterstand kunnen houden. Dan zou het hele zootje bij mekaar zijn gekomen.

Vandevelde en Kohl... Staan er ook nog gewoon bij hoor.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39559
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jul 2008 20:00

Jammer van die ene seconde. Ik gun het Frank zoveel meer dan die plakkers als Evans en Menchov.
Less is bore

bsa
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 jun 2008 17:18

bsa 14 jul 2008 20:10

Inderdaad, vooral ook omdat CSC zo mooi heeft gereden vandaag. Jammer van Andy.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 14 jul 2008 20:15

Ik sluit niet uit dat Evans zelf eigenlijk ook liever 2e had gestaan. Nu zou Lotto normaal gesproken het werk moeten gaan doen terwijl CSC vele malen sterker is.

-robin-
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 03 jun 2007 16:14

-robin- 14 jul 2008 20:19

Bwah, het zou mij verbazen dat CSC niet zou meerijden als het erop aan komt. Als Evans zijn gele trui in gevaar komt, zit Sleck ook met een probleem dus gaan die mannen dan wel meerijden.
En als het rijden achter een vlucht vol ongevaarlijke mannen is, moeten die van Lotto nu ook niet zo hard rijden dat ze in een paar dagen kapot zijn. Als ze dan al gaan rijden en niet gewoon een mannetje mee sturen

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 15 jul 2008 00:02

Ik lees eens een paar pagina' s door en niemand noemt Vandervelde?
Ik had hem in het begin al getipt en ook in mijn toerploeg opgenomen.
Deed toch maar mooi mee vandaag en staat toch maar mooi hoog in dat klassement. Volgens mij ben je die nog niet zo maar kwijt.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 15 jul 2008 00:17

ponsteen schreef:Godverdegodver, zullen we alle oud knechten van Lance Armstrong maar meteen allemaal uit de wielersport donderen (topic: Beltran, Liquigas, doping). Ze worden ook werkelijk allemaal gepakt he.

Zullen we het maar gewoon negeren...

En dan zie ik Vandervelde rijden en dan moet ik ongewild toch aan jouw opmerking denken.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 15 jul 2008 16:25

Scepticus schreef:
ponsteen schreef:Mensen lief, 'superklimmer' Voigt rijdt o.a. Valverde, L. Sanchez, Schumacher, Devolder, Montfort en nog veel meer in de vernieling... Schiet mij maar lek... Andere niet-klimmers van CSC (ook Arvesen) reden al de complete Lampreploeg naar huis.


Wat dat betreft doet CSC me denken aan de ploeg van Armstrong.


Idd heel imposant! Wat Voigt en Cancellara lieten zien toont aan dat niet alleen het gevecht in de klim je op het puntje van de stoel brengt. Maar.... vreemd toch dat een klimgeit als Cunego het halve peloton voor moet laten gaan. Dit roept vragen op. Of moet er geconstateerd worden dat we in een dopeloze fase zitten? Op de RAI sprak men over de mentale dip die Cunego al een tijdje achtervolgt.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 15 jul 2008 16:39

Wat mij bij Cunego nogal eens opvalt is dat hij zo'n rare dip vrij vroeg in de rit krijgt om er dan later weer wat bovenop te komen. Dat heb ik in de Giro ook al eens vaker van hem gezien.

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 15 jul 2008 16:39

Het verven van de haren kan een teken zijn van die mentale dip.... Maar de druk in de tour is volgens mij vele male hoger dan in welke andere koers en daar kunnen sommigen dus niet mee omgaan. Hoop dat Ricco de benen in de alpen nog eens laat spreken en het hele zooitje naar huis rijdt. Heb niks met die zuigers zoals Evans en Menchov.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Plaats reactie