Wie kan mij helpen met het volgende probleem.
Op het moment als ik aanzet en ik fiets een lage versnelling (bv tijdens een klim) dus de laatste 3 grote tandwielen achter heb ik last van een krakend geluid. De ketting raakt niet de derailleur voor dus dat kan het niet zijn. Ik ben er al mee naar FM zaak geweest en ze hebben alles nagekeken (crank en cassette gecontroleerd) en was in hun ogen geen geluid meer te horen maar zit er nog steeds. Met name tijdens het klimmen komt het geluid (dus bij druk op de pedalen). Heeft iemand ooit zelfde probleem gehad of weet iemand wat het zou kunnen zijn want lijkt me niet dat het zo hoort. Ga dus binnenkort weer terug naar FM zaak
help kraak geluid
Hoi
bestaat toeval?
Ik heb het ook gehad en ben er vandaag mee aan de slag gegaan. Overigens had ik het ook op de hele cassette. Volgens mij is het nu weg
Dit heb ik er aan gedaan
- de cassette eraf gehaald en schoongemaakt,
- Body verwijderd, schoongemaakt en ingevet
- tandwielen voor eraf gehaald en schoongemaakt
- ketting volledig schoongemaakt en ingevet
Voor zover ik nu kan zien is het probleem opgelost, ik denk dat het bij mij in de body zat, daar kwam nogal wat vuil en zand achter weg.
bestaat toeval?
Ik heb het ook gehad en ben er vandaag mee aan de slag gegaan. Overigens had ik het ook op de hele cassette. Volgens mij is het nu weg
Dit heb ik er aan gedaan
- de cassette eraf gehaald en schoongemaakt,
- Body verwijderd, schoongemaakt en ingevet
- tandwielen voor eraf gehaald en schoongemaakt
- ketting volledig schoongemaakt en ingevet
Voor zover ik nu kan zien is het probleem opgelost, ik denk dat het bij mij in de body zat, daar kwam nogal wat vuil en zand achter weg.
Opgeven is geen optie!
Er zit veel op een fiets wat kan kraken...
Een beetje in volgorde van waarschijnlijkheid (aan te vullen door andere kraakkenners):
- bracketas (lagercups versleten?)
- pedalen (lagers droog?)
- stuur - stuurpen combinatie (montagevet?)
- balhoofd
- kettingbladboutjes
- schoencleats
-
-
Anders eens zoeken op 'kraak', is al veel over geschreven
Groet
Een beetje in volgorde van waarschijnlijkheid (aan te vullen door andere kraakkenners):
- bracketas (lagercups versleten?)
- pedalen (lagers droog?)
- stuur - stuurpen combinatie (montagevet?)
- balhoofd
- kettingbladboutjes
- schoencleats
-
-
Anders eens zoeken op 'kraak', is al veel over geschreven
Groet
-
- Forum-lid
succes, bij mij waren het de spaaknippels aan de rechterzijde die onder belasting een tikkie tingeltje kraakje gaven.
inspuiten met wd40 heeft het opgelost, misschien ook het proberen waard.
inspuiten met wd40 heeft het opgelost, misschien ook het proberen waard.
Alvast bedankt voor deze tips. Ik heb ook al wat gevonden dat het te maken kan hebben met vocht. Het is wel begonnen tijdens het fietsen van Limburgs Mooiste nadat we een stevige bui hebben gehad en veel vuil uiteraard op de bewegende delen.
-
- Forum-lid
Het is vaak verdraaid moeilijk te horen waar dat gekraak vandaan komt, maar er is een kraak die ik bij veel renners hoor en die ik wel herken. Als je de zadelpenklem niet op precies de goede plek vastdraait krijg je een irritant tikje tijdens het fietsen. Het valt mij op dat ik dit geluid vaak hoor tijdens toertochten etc.