Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Corima probleem

taeke
Forum-lid

taeke 30 mei 2008 00:30

Ik bezit een stel Corima Aero (clincher) wielen. Deze zijn ongeveer 2 jaar oud. Er is echter iets merkwaardigs met het achterwiel. De body (campa) blijft hangen of mist "spanning" waardoor de ketting slap gaat en dreigt naar links eraf te lopen. De body is inmiddels vervangen. Dus dit was het euvel niet. Achterderailleur is ook in orde. Het wiel doet hetzelfde in een andere fiets. Ook is het wiel niet te vast gezet waardoor hij mogelijkerwijs niet vrij zou lopen. Iemand een oplossing?

scenario1.0
Forum-lid

scenario1.0 31 mei 2008 13:41

ik heb nu 1 jaar een set corima aero +.
nog niets anders dan problemen met het achterwiel gehad!

body die blijft haperen, en mn cassette is 4mm ingetrokken op de body, ik krijg ze er nooit meer af.

dat probleem met de body kan je oplossen door de naaf niet zo hard aan te spannen.
anders span je de lagers te hard op tegen de afstandsbus waardoor ze kapot draaien.

vorige maand heb ik nog een nieuwe afstandsbus moeten plaatsen in de achternaaf, deze zat gebroken. Probleem nu voorlopig opgelost.

evers
Forum-lid

evers 01 jun 2008 11:18

oei oei oei.. en ik twijfel nog wel om een setje aero + clinchers aan te schaffen
Train ze!

jibb
Forum-lid

jibb 01 jun 2008 14:13

@ scenario 1.0

Betrof het bij jou ook een Campa body?

Overweeg namelijk een Corima achterwiel te kopen als vervanging van m'n gebroken Zipp. Nu ik dit zo lees heb ik toch enige twijfel. Misschien is het verstandiger alleen de losse velg te kopen en deze te spaken op de naaf die uit mijn Zipp is gekomen.
Dat is geen geel! Dit is geel!

scenario1.0
Forum-lid

scenario1.0 02 jun 2008 22:30

mijn aero+ set had een shimano body, deze is nu compleet kapot getrokken.

vandaag nog 100km mee gereden, het wordt hoog tijd om de spaken te laten aanspannen van het achterwiel; ongelijke spanning en veel gekraak.

over het voorwiel niets dan goeds, echte top. Zeer laag gewicht en loopt ongelooflijk licht. De japanese lagers zijn van zeer hoge kwaliteit en draaien in de olie, niet in het vet! Het loopt beter dan het 404 voorwiel van een vriend.

ik kan wel de ffwd tubewielen aanraden!

taeke
Forum-lid

taeke 03 jun 2008 01:42

Dat van het voorwiel is zeker waar. Dat loopt als een tierelier. Maar daar komt natuurlijk ook minder bij kijken als bij een achterwiel...
Ik heb de zaak al tig keer uit elkaar gehaald. Maar de oplossing (nog) niet gevonden. Vanavond heb ik op advies van scenario 1.0 gekeken naar de afstandbus. Ik heb het idee dat deze te kort/ klein is en de body hierdoor bij het aandraaien van de conussen niet lekker loopt. Zelfs als de conussen met de hand worden aangedraaid is het nog niet veel beter. M.a.w. er is nog geen oplossing en dat is eigenlijk wel erg jammer voor het mooie wielsetje, welke tijdelijk maar even werkeloos in de schuur blijft hangen....

jibb
Forum-lid

jibb 03 jun 2008 02:49

Heb een losse velg besteld en laat deze op mijn campa naaf spaken. Wiel wordt er wel iets zwaarder door maar dat is geen ramp. Heb er straks zowieso een goede naaf in zitten.
Dat is geen geel! Dit is geel!

xlr8r
Forum-lid

xlr8r 04 jun 2008 18:54

jibb schreef:@ scenario 1.0

Betrof het bij jou ook een Campa body?

Overweeg namelijk een Corima achterwiel te kopen als vervanging van m'n gebroken Zipp. Nu ik dit zo lees heb ik toch enige twijfel. Misschien is het verstandiger alleen de losse velg te kopen en deze te spaken op de naaf die uit mijn Zipp is gekomen.

Bestel gewoon een mooie 2008 (of met even geduld een mooie 2009 ) velg!

Desnoods is pavé uitvoering heb je gewoon superveel lol mee.
pas op! paaltje!

taeke
Forum-lid

taeke 11 jun 2008 00:29

Via Hans van Leeuwen van www.snellewielen.nl is mij een breder afstandsbusje toegestuurd. Deze is inmiddels gemonteerd en dat lijkt goed. Van de week nog maar eens een paar keer proefrijden. Wellicht is het probleem via deze eenvoudige weg toch opgelost (zoals vaak met dit soort zaken). Hulde aan Hans van Leeuwen en zijn collega's welke erg mee dachten met het probleem en telkens prima op zaken terug kwamen. Dit terwijl de wielen niet eens via hen waren geleverd. Indien iemand nog overweegt om wielen aan te schaffen.....Een beetje mond tot mond reclame is in deze op zijn plaats.

scenario1.0
Forum-lid

scenario1.0 12 jun 2008 00:28

vandaag is mn nieuwe corima body gearriveerd.

de originele (2007) op mn aero+ was compleet ingevreten door de cassette.
de alu afstandsbus was gescheurd en vervangen door een zelf gedraaide inox-bus.

en toch is het jammer om te zien dat de nieuwe body's (2008) nog steeds vervaardigd zijn uit de slappe aluminium legering, met dezelfde slappe afstandsbussen!!!

ik vraag me stilaan af waarvoor de ontwerpers van corima betaald worden?!

Plaats reactie