Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Terugroepactie Red Bull Pro SL

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 02 jul 2008 23:24

Ik bespeur nog enige onzekerheid bij mezelf, dus toch nog even een vraagje:

Waar moet ik bij het vervangen van de voorvork nog meer op letten? Volgens mij
- schroef ik de de stuurpen los
- schroef de topcap los
...... en de vork kun je er uit pakken

Vervolgens gaat de nieuwe op maat gezaagde vork erin. Alles aandraaien en klaar?

Lijkt haast te eenvoudig. Vallen er nergen losse onderdelen uit o.i.d.? Lijkt me toch dat Rose anders iedereen zou adviseren zelf de vork te vervangen?

zie ik iets over het hoofd?
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 03 jul 2008 00:24

Watikjebrom schreef:Ik bespeur nog enige onzekerheid bij mezelf, dus toch nog even een vraagje:

Waar moet ik bij het vervangen van de voorvork nog meer op letten? Volgens mij
- schroef ik de de stuurpen los
- schroef de topcap los
...... en de vork kun je er uit pakken

Vervolgens gaat de nieuwe op maat gezaagde vork erin. Alles aandraaien en klaar?

Lijkt haast te eenvoudig. Vallen er nergen losse onderdelen uit o.i.d.? Lijkt me toch dat Rose anders iedereen zou adviseren zelf de vork te vervangen?

zie ik iets over het hoofd?
euh ... remmen(incl. bekabeling) en voorwiel overzetten, wellicht tellersensor overzetten ?

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 03 jul 2008 00:29

[slaat zichzelf voor het hoofd] ..... en begint te kleuren, tuurlijk, niet aan gedacht.

Heb jij nog iets van je fiets gehoord Ted?
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

rikh11
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 apr 2008 11:46

rikh11 03 jul 2008 17:05

Ik heb van de week ook mijn voorvork verwijderd en opnieuw erop gezet, is geen kunst aaan!

1. Remschroef losdraaien achterkant vork en verwijderen
2. Balhoofdstel losmaken en verwijderen
3. Stuurpen losmaken en verwijderen
4. Evt aanwezige spacers verwijderen
5. Balhoofd verwijderen
6. Voorwiel verwijderen
7. Vork eruit halen
8. Nieuwe vork erin.
9. Alles weer aansluiten.

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 03 jul 2008 17:10

@RikH

Heb jij alleen je vork geruild bij Rose? En ook zelf afgezaagd?
(dacht overigens dat de nieuwe vorken nog niet binnen waren bij Rose)
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

rikh11
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 apr 2008 11:46

rikh11 03 jul 2008 17:54

Nee heb geen nieuwe vork ik heb nummertje 1127 dus gewoon goed, heb hem eraf gehaald zodat ik de kleur kon laten meten bij de lakboer voor een lakstiftje!

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 09 jul 2008 13:07

Zojuist nog even gebeld met Rose: nog steeds geen nieuwe vorken ...... wordt een lang verhaal
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 09 jul 2008 14:06

Watikjebrom schreef:Heb jij nog iets van je fiets gehoord Ted?


nee, wat ook wel logisch is, nu jij schrijft dat de voorvorken er nog niet zijn ....

De planning was toch 3 weken ? :(
De omruil kan plaatsvinden vanaf 23 juni

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 09 jul 2008 15:21

Heel raar. Vorige week maandag kreeg ik te horen dat ze in het vloegtuig zaten en ieder moment aan konden komen. Nu, 1,5 week later, blijkt dat ze 'er niet bijzaten'. Blijkbaar heeft Rose haar toeleveranciers niet helemaal in de greep.

Planning was idd 3 weken, dus vanaf 23 juni t/m 11 juli (deze week dus). Aangezien ze nog moeten starten tel er maar weer 3 weken bij.

Ik kan gelukkig doorfietsen met een tijdelijke vork, maar blijf het wel een nogal ongecontroleerde actie vinden
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

speedygonzalez
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 jun 2007 01:55

speedygonzalez 09 jul 2008 19:49

Ik stel voor om een gezamelijke actie te ondernemen richting Rose Versand. Ik zit ook nog steeds te wachten. Ben het wachten onderhand beu. Sinds 4 juni staat mijn fiets bij Rose. Ik stel voor om gezamenlijk een mail/brief op te stellen, waarin we ons ongenoegen uiten. Onder het mom van "samen staan we sterk". Willen de gedupeerden zich melden, dan kunnen we het e.e.a. organiseren.
Actie richting Rose Versand

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 14 jul 2008 17:54

net een mailtje ontvangen ....
Ihr Paket wurde soeben versandt
Van: bestellung@rose.de
Verzonden:maandag 14 juli 2008 8:44:40
Aan: ted038

Guten Tag Herr ted038,

Ihr Paket mit der Nummer 00 wurde soeben an folgende Adresse versandt:
(mijn huisadres)

Sofern Informationen zur Online-Sendungsverfolgung angeboten werden, finden Sie diese unter folgendem Link:

Die Informationen zur Sendungsverfolgung sind einige Stunden zeitversetzt nach dieser Benachrichtigung abrufbereit.Für Pakete mit einer Lieferadresse in Österreich oder der Schweiz ist die Sendungsverfolgung ab dem Zeitpunkt der Übernahme durch die jeweilige Landespost möglich. Dies kann im Einzelfall bis zu 3 Arbeitstage nach Erhalt dieser Versandbestätigung dauern.

Das Paket enthält folgende Positionen: Best.-Nr.; Bezeichnung; Menge; 300000; Rose Sonderartikel 10000; 1;

Mit freundlichen Grüßen Ihr Rose-Team
Ik heb niets besteld, dus het lijkt erop dat mijn fiets terugkomt ? :D

svenjanssens
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2008 21:03

svenjanssens 14 jul 2008 22:33

blaasjes wijs maken
heb vrijdag 11/07/08 contact gehad met rose, en ze vertelden dat de zwarte vorken nog steeds niet toegekomen waren. En daar ik hem al kwijt ben van 20 juni/08 en op 22/07/08 op fietsvakantie ga, hebben ze mij aangeraden om ergens een fiets te huren. Ze kunnen zelfs niet garanderen dat ze in augustus klaar gaan zijn met de fietsen. dus in plaats van 3 weken zullen het er makkelijk 8a10 weken worden. Maar zeggen ze, wij kunnen alleen maar wachten en hopelijk kan ik er dit seizoen toch nog een beetje mee fietsen. en iedereen wil natuurlijk als eerste geholpen worden vertelde hij maar elk op zijn beurt.Dus proficiat voor de laatste in de rij en bravo voor rose
dubbelM

Plaats reactie